Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik merkte tijdens het weekend dat mijn C-schijf plots vol staat, terwijl die enkele weken geleden nog 100 gigabyte ruimte had. Ik heb alle afzonderlijke onderdelen bekeken en kom samen helemaal niet aan mijn maximum (232 gig) en ik bewaar geen foto's, video's of muziek op mijn laptop, dus daar kan het ook niet aan liggen. Heeft iemand er een verklaring/oplossing voor?
 
Wat er allemaal op de PC staat kan ik hiervandaan natuurlijk ook niet zien.

Ik zou het gratis Nederlandstalige programma WinDirStart eens runnen http://download01.windirstat.info/windirstat1_1_2_setup.exe
Misschien krijg je van Windows een alarm over dit programma, maar het is volkomen veilig.
Recht kun je klikken als op iets waarvan je denkt dat het veel ruimte is, onder zie je dan een kleur actief worden of omcirkeld. Als je daar dan op gaat staan zie in in het linker scherm waar dat bestand of map zich op de pc bevindt. Is dit een overbodig bestand zoals een TMP bestand of een crashdump o.i.d. dan mag je dit verwijderen met rechtermuisklik. Verwijder het voor de zekerheid altijd eerst naar de prullenbak om het eventueel terug te kunnen zetten mocht dit nodig blijken.

Dit programma geeft Grafisch weer hoeveel er in een map staat en waar dat staat. Als je door de kleuren het bos niet meer ziet, zou je TreeSize eens kunnen proberen. Deze geeft een wat meer overzichtelijker beeld https://www.jam-software.de/customers/downloadTrial.php?article_no=80&language=EN& Maar is wel in het Engels
 
open je verkenner , in de linkse kolom zie je uw C schijf staan...
klik er rechts op en kies voor "eigenschappen" , daarna "schijf opruiming" en wacht tot je een volgend scherm krijgt , klik daar nu eerst onderaan op "systeem bestanden opschonen en wacht weer af tot je een nieuw scherm krijgt en vink dan alles aan waarna je op ok klikt , er wordt begonnen met opruimen en je zal een waarschuwing krijgen , klik op ok en wacht tot systeem opruiming klaar is...
 
En, geeft dit opschonen wat meer ruimte ?

Je zou ook tijdelijk een programma dat je toch niet gebruikt kunnen verwijderen om later weer te installeren zodat WinDirStart geïnstalleerd kan worden om er achter te komen waar alle data of de hoeveelheid data staat op de schijf.

Oorzaak kan ook zijn dat de SSD schijf defect is, als er een aantal flashchips niet meer werken zal de schijf dus kleiner geworden zijn. Dit gebeurd zeker met nieuwe schijven niet vaak, maar zoiets is niet uit te sluiten. Dan is dit een productiefout en zou je misschien de garantie kunnen aanspreken.
 
De laptop is nog geen jaar oud, en dus ben ik onder garantie naar de winkel teruggeweest. Blijkbaar lag de oorzaak in Bitdefender die ergens op bleef hangen (helemaal is het me niet duidelijk), maar dat hadden ze daar ook nog nooit meegemaakt. Alles is nu in ieder geval opgelost door Bitdefender te herinstalleren.

Bedankt in ieder geval voor jullie raad en tot een volgende keer!
 
OK, dat is inderdaad een vreemde en voor mij een nieuwe.

Hier kan ik ook geen verklaring voor geven dat door een beveiligingsprogramma lijkt alsof een harddisk volgelopen is.

Fijn dat dit opgelost is, dan zet ik hier een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan