Status
Niet open voor verdere reacties.

frank4

Steunend lid
Vip Lid
Hoije

Ik kreeg een laptop harde schijf met de vraag of ik die kon formateren wat niet lukte kreeg steeds foutmeldingen.
Zowel in wondows 7 en ook in windows xp.

De pc herkent ze wel en geeft aan dat ze geformateerd moet worden.
Wie weet raad om dit op te lossen?

Mvg Frank4
 
welke foutmeldingen krijg je dan te zien ...!

opmerking : het kan best zijn dat deze HD met een w8woord beveiligd werd !
en indien dit zo is dan is deze HD niet te gebruiken zonder dit w8woord.
 
kun je nagaan bij de persoon van wie deze HDD komt of er een w8woord ingesteld werd ...indien dit het geval is dan kan enkel deze vorige eigenaar het w8woord verwijderen !
indien een HDD door een verkeerde handeling omgezet werd naar een RAW bestands indeling en er staat geen w8woord op deze schijf dan kan men deze schijf probleemloos formarteren ...
indien deze schijf wel werd beveiligt dan kan men deze niet bewerken .
 
ik wil toch dat je het volgende tool eens probeert....je kan namelijk ook met de AOMEI Partition Assistant Standard Edition een gehele schijf leeg maken door de optie "wipe hard drive " te selecteren ...
download deze gratis vol versie van de AOMEI Partition Assistant Standard Edition en zie wat het geeft ...;)

opmerking : het "WIPE PROCES " duurt redelijk lang ....
dus de werkwijze is ..
-je sluit de HDD aan .
-je start de Aomei op .
-je selecteert de betreffende HDD en kies vervolgens " wipe hard disk " (let op 1 maal wissen is genoeg , je kan namelijk de HDD ook meerdere keren laten wissen )
-van het moment je je keuze gedaan heb dien je links boven op " Apply " te klikken en deze bewerking te bevestigen ....

**maak niet de fout om een andere hdd te kiezen ...(zoals ik verleden week had gedaan ) 950 gb aan bestanden was ik kwijt , maar heb het grootste deel terug gevonden !
 
Hoije

Dit geprobeert het formateren begint maar geeft dan aan dat het niet kan voltooid worden.

Zal dus een schijf voor de kliko zijn

Toch bedankt voor het meedenken.

Mvg Frank4
 
heb je deze eerst gewist met de optie " Wipe Hard Drive " zoals ik eerder aangaf ?
pas daarna kun je denkelijk de optie nemen " Create new partition " en zal deze geformateerd worden !
 
Zo had ik het idd gedaan
whipe lukte create new partition ook maar daar gaf die aan kan niet voltooien na een tijdje

mvg Frank

1 tool ga ik je nog aanraden ...en dit is het HP format tool
het heet zo maar kan dus gebruikt worden om eender welke opslagmedia te formateren ...hoofdzaak is dat je dit tool opstart met een rechts klik om deze uit te voeren als " administrator "
geeft deze de melding dat het niet mogelijk is dan sluit je het tool terug af en start je deze weer op als administrator ...(zelf al eens meegemaakt dat deze zijn werk pas kon klaren nadat ik deze 10 x herstart had !)
m.a.w. probeer het meerdere keren , mogelijks lukt het dan ook !

**Download vanaf HIER het HP format tool
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan