hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo pctutsers,
Ik ben op zoek naar een hardeschijf ATA voor mijn hobbylaptop.
WD Scorpio
WD1600BEVS-22RSTO
Drive Parameters:LBA 312581808 160.OGB

iemand deze nog liggen en doet deze weg ?

alvast bedankt
gras33;)
 
is jouw laptop een merk laptop ...bijv : DELL dan kun je deze rechtstreeks van del laten leveren ...

zo is er verleden maand iemand uit de geburen bij mij geweest om zijne harde schijf te testen , wat bleek deze was stuk...
ik heb dan in zijn naam een mail gestuurd naar HP support na verkoop..
wel HP heeft daarop kostenloos de eigenaar een nieuwe harde schijf voorzien ...zonder een bestuuringssysteem ..
nadien heb ik deze gebuur terug voorzien van een bestuuringssysteem..deze activeerde hij dan met de key onderaan vermeld op de laptop..

indien dat geen oplossing bied voor u ...
op de volgende link heb je de schijf voor 78€
 
Naar mijn weten is ieder laptopschijf goed als je maar bij ATA blijft als er een ATA inzit.
 
Heb al menig harde schijf vervangen van laptops en Pc's.

Merk en grootte maakt niet uit. Voor een laptop wel altijd even kijken of de aansluiting past. Soms krijg je wat hulpstukken bij de nieuwe harddisk en soms moet je van de oude wat hulpstukjes overzetten naar de nieuwe.
Omdat er nu maar één schijf van 160 Gig in zit, zou ik meteen kiezen voor een wat grotere. Als op de harddisk de besuring komt te staan, moet je natuurlijk wel een recovery disk hebben voor de laptop, met besturing en drivers van deze Medion.

Meestal is de harddissk van een Medion PC opgeslits in 2 partities, waarvan de tweede partitie een recovery is. Deze is niet noodzakelijk als je een recovery schijf hebt gebrand.
 
Merk en grootte maakt niet uit.
Wel, dit dacht ik ook. Tot ik een Toshiba Tecra S4 onder men neus kreeg. Deze heeft zen HDD aansluiting op een RAID controller (terwijl er maar 1 HDD in past?!?). En Toshiba heeft die Intel RAID drivers getweaked en voorzien in zen eigen driver packet. En daar staat één grote beperking op, de maximum capaciteit van de HDD (80GB) dat die driver aankan. Ten gevolge van een oeroude driver versie.
OK, geen probleem zou je denken, even een update doen van die driver... Geen driver update beschikbaar bij Toshiba! Gelukkig kan je wel die driver rechtstreeks vinden bij Intel als je de correcte chipset weet van die RAID controller. Maar dit was helaas ook een samengesteld driverpacket met een 15tal licht verschillende modelen van die RAID chipset voor Windows XP. En de personen die al een Windows XP geïnstalleerd hebben weten hoe je "3th party" drivers moet installeren. Op een diskette! En de "F6" toets drukken in het begin van je installatie, nadat die al een reeks andere basisdrivers heeft moeten inladen. En daarna hopen dat die na het inladen van die RAID driver de HDD kan zien na enkele stappen verder te zijn gegaan in de setup.
Ik kan je garanderen, na 6 of 7 pogingen ben je dit wel moe. Uiteindelijk na de 8ste of 9ste poging die juiste RAID chipset dan toch gevonden in die lijst.
Speelt dus soms (zeer zelden maar mogelijk) wel een rol :ahhhhh:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan