Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil mijn laptop wat ontlasten.Zet ik video's in de externe HD dan zijn die weg na een tijdje.Hoe onbetrouwbaar is zoiets ?
 
Hier plaats ik alles op externe schijf backup win7, win8 alles foto's enzo.. Maar nooit verdwijn er iets van zo één keer per week zet ik deze aan.
 
Muziek onthoudt hij.De video map maakt hij gewoon leeg.
Ik houd het maar bij mijn pc-geprul: plots heeft mijn benoemde map submappen,die is dan weer onderverdeeld in submappen.Die benoemde map zit er ook bij met de data.
Dat gaat toch zomaar niet?
 
Die submappen gebeurt enkel op mijn laptop.Submappen-creatie gebeurt niet bij LaCie.
Ik heb eens 1 maal wat geknipt om de C:\ lichter te maken,alles naar de vaantjes(ctrl+a).
De externe HD mag geen bestanden kwijtspelen,zolang kopiëer of knip ik er niets heen.
 
hobbyman, van een externe harde schijf die zelf zijn mappen leeg maakt heb ik ook nog niet gehoord. Kan je een paar schermafbeeldingen posten ter verduidelijking ?

Zijn er nog andere mensen die toegang hebben tot die harde schijf en die laptop (zie ook bedenking van luc in bericht #6) ?
 
Het is niet normaal dat er mappen of bestanden vanzelf verdwijnen van een schijf. Zo'n schijf is standalone en bevat geen software, tenzij het een netwerkschijf betreft.
Alleen jij of iemand anders kan hiervoor de delete toets gebruiken.
Als jij zelf niet de dader bent, zal er iemand anders moeten zijn die via één of andere manier iets op deze schijf kan doen. Maar dan wordt het wel spannend, want dan is het mogelijk dat hij of zij ook op andere schijven kan komen en data kan inzien of verwijderen.

Vandaar mijn vraag over het gedeelde netwerk. Geef hier eens wat meer info over hoe je alles hebt ingericht.
 
@Lana
hobbyman wil zeggen dat de Laptop enkel door hem alleen gebruikt word.
Zijn 3,5 inch externe harde schijf heeft een externe voeding.
Verder is de externe harde schijf met de usb kabel aangesloten aan de laptop op een poort van zijn usb hub.
Die usb hub krijgt enkel voeding van zijn laptop.
Het is dus zeker geen netwerkschijf.
 
@Lana
hobbyman wil zeggen dat de Laptop enkel door hem alleen gebruikt word.
Zijn 3,5 inch externe harde schijf heeft een externe voeding.
Verder is de externe harde schijf met de usb kabel aangesloten aan de laptop op een poort van zijn usb hub.
Die usb hub krijgt enkel voeding van zijn laptop.
Het is dus zeker geen netwerkschijf.

Je hebt gelijk, het was al laat gisterenavond.

Maar als de map of mappen gedeeld zijn op de externe schijf en er kunnen meerdere mensen op het lokale netwerk, zou er een tweede persoon kunnen zijn die deze schijf kan benaderen. Dit is misschien wat ver gezocht maar een andere reden kan ik niet bedenken waarom de videobestanden verwijderd worden van de externe schijf.
Of de videobestanden worden door het antivirusprogramma als onveilig gezien en doet deze een drastische ingreep door deze in quarantaine te zetten. Maar dan zou je daar een melding over moeten krijgen van het AV programma.

Ga daarom eens na of de mappen gedeeld zijn op de externe schijf en of de buren misschien mee liften via het modem / router en hierdoor op het lokale netwerk kunnen komen. Of anderen die in het huis wonen en gebruik maken van hetzelfde modem. ( Ik ken de thuis situatie natuurlijk niet )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het eerste wat ik doe als ik een nieuwe externe harde schijf in gebruik neem is de Software die er op staat wissen! Ik formateer opnieuw met mijn eigen systeem. Nooit geen verrassingen meer! Ook geleerd dat er altijd iets loos is met de bucht die er op staat.
Mvg
WW
 
Ik heb Avira free antivirus.De HD komt van een IT man.
De liedjes bleven steeds mooi staan.Deze heb ik nu op stick en op C;\ gekopiëerd .
Avira heb ik ook al op die HD laten zoeken.
Dus formatteren die HD met mijn laptop.
1 Ding moet ik nog kwijt,voor mijn vorige laptop is gesneuveld hoorde ik met regelmaat een soort tik .Alsof de naald van de HD telkens opnieuw begint.Dit is begonnen met de aansluiting van de HD.
Ik ga nu 3 video's op de HD kopiéren ,zijn ze straks weg met de stopkontakten stroomloos dan ga ik formateren.Of is er nog iets straffer?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan