Status
Niet open voor verdere reacties.
Wil mijn pc (pentium 4)Meer geheugen insteken(sdram 512)en ook een nieuwe hd plaatsen en die er nu inzit als tweede gebruiken:vraag kan ik dat zomaar met Xp-home.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ram kan je altijd bijsteken, wel goed opletten dat het hetzelfde type is.
Een extra hd word automatis herkend in xp, maar de huidige blijft schijf c, de 1e dus.
Als je een grotere steekt is die goed voor opslag.
wil je die als 1ste, dan moet xp erop geinstaleerd worden.
 
indien je de nieuwe als station c wil gebruiken idd de schijf die nu station c is als slave in de pc steken dan zal je de nieuwe schijf moeten formatteren en je besturing er op zetten.wanneer je besturing er opstaat kan je de oude schijf als 2de gaan gebruiken . ik heb dat ook zo gedaan met mijn nieuwe pc ik heb wel de bestanden die op de oude stonden zoals muziek film en foto verplaatst naar een andere schijf want je windowsmappen en besturing staan ook op deze schijf nog. als alles was verplaatst wat ik nodig had heb ik via rechtermuisknop mijn oude schijf geformatteerd zodat alle windowsbestanden er af zijn. nadien kan je foto film enz.....als je dat wil op dit station terugzetten.je moet natuurlijk de mogelijkheid hebben om alles eerst te verzetten bij mij geen probleem zitten 3 aparte HDD's van respectievelijk 320;250;en 120 gigabite. de 120 gigabite was vroeger mijn station C nu is de 320 mijn station C dit is een Sata schijf. de andere 2 Ata schijven heb ik een Chip opgezet zodat ze via deze chip op het moederbord worden ingeplugd en zijn deze van Ata schijf veranderd naar Sata schijven.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan