Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn externe hdd functineerd niet meer. Nu heb ik horen zeggen dat ik ze wel nog zou kunnen gebruiken als vaste schijf in de PC. Mijn vraag is als we ze plaatsen of ze automatisch aanvaard wordt.
 
Dat is mogelijk, maar ... het hangt af van de bios van uw machine (het zenuwcentrum) die infeite het maximaal te gebruiken geheugen en de maximaal grootte van de harde schijf bepaalt. De bios is een chip die op het moederbord van de pc staat. De versie van de BIOS komt efkes te voorschijn bij het opstarten van de pc. Deze kan je ook oftware matig vinden door de Belarc Advisor te runnen.
Hier de link voor het downloaden van de tool:

http://www.belarc.com/free_download.html

publiceer de gegens op deze site en misschien komt er helpende hand opdagen.

grzt wivy
 
Laatst bewerkt:
als je ze kan inbouwen zal je ze uiteraard ook als slave moeten zetten dus jumper van master verplaatsen naar slave. ik heb ook nog externe HDD die de behuizing stuk was ingebouwd en dit werkt perfect. als je ze wil gaan gebruiken als vaste schijf station C zal je natuurlijk moeten opstarten vanop windows cd en zal je dus bijgevolg ook deze moeten formatteren en is alles dan weg van die schijf maar ik vermoed dat je ze als bijkomende HDD wil plaatsen en dan zullen je gegevens intact blijven nadat windows de schijf heeft herkend ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Is het de bedoeling dat die externe schijf gebruikt word ipv de vaste C of gewoon als uitbreiding van uwe C ?
Als uitbreiding heeft lucske inderdaad gelijk.
Kwestie van interpretatie van de vraag infeite!
grtz. wivy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan