Status
Niet open voor verdere reacties.
B

Buksbennie

Gast
Hallo,
Sinds kort heb ik de tweede harde schijf van Seagate Barracuda 7200 van 320GB uit mijn desktop moeten halen.
Ik kon hem met de verkenner niet meer vinden.Opnieuw weer plaatsen hielp niet.
Vervolgens heb ik hem via een usb 2.0 IDE&SATA Konverter kabel aangesloten op mijn laptop.
Ook hier was de harde schijf ook niet zichtbaar. Wel kreeg ik de melding:niet toegangbaar.
Wat is er met mijn harde schijf aan de hand?
Voor een goede oplossing alvast hartelijk dank.

m.vr.gr.
Buksbennie.
 
Ook hier was de harde schijf ook niet zichtbaar. Wel kreeg ik de melding:niet toegangbaar.

Dan is ze wel te zien, maar geen toegang .
Download en brand eens Ubuntu naar een DVD schijfje en start hiermee de laptop eens op met die HD aangesloten . Niet installeren , maar kies voor Ubuntu uitproberen.
https://sites.google.com/site/computertip/uitproberen

Als de Live DVD volledig opgestart is kun je hiermee ook de laptop verkennen .
Als je toegang krijgt tot de HD is het een virus . Geen toegang is de HD defect.
 
hdd

hdd

Hallo. heb het volgens advies uitgeprobeerd met Ubuntu.
Geen resultaat, de hd wordt nog steeds niet gezien.
Bedankt voor de goede adviezen.
m.vr.gr. Buksbennie.
 
toen deze niet meer te zien was in de verkenner ben je toen ook eens in apparaatbeheer geweest om na te gaan of deze daar wel vermeld stond ... indien je dit vergeten was zou je deze eens opnieuw moeten aansluiten om dit als nog na te gaan ...
indien blijkt dat deze daar dus wel te zien is maar nog steeds niet in de verkenner dan verwijder je deze via apparaatbeheer ...en je herstart dan je systeem.
 
Zo snel zou ik het nog niet opgeven. Er is genoeg herstelsoftware waarmee je "misschien" nog wel de schijf kan herstellen. Want tot hiertoe en zoals gezegd in #2 is ze wel te zien maar niet toegankelijk, wat dit ook betekent. Nu weet ik niet of ik dit wel mag zeggen, maar het merk van HD van de TS daar heb ik van alle HD's die ik tot hiertoe al gehad heb (een 20-tal), in interne als externe HD's, wel het meeste problemen mee tegengekomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan