Heel traag internet en e-mails komen niet binnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

diggi

Steunend lid
Vip Lid
Mijn schoondochter heeft de laatste 2weken problemen met haar internet;Ze is Telenet klant.
Als ze s´avonds de pc start is de internet verbinding héél traag,ze krijgt ook geen mails binnen.
Het wondere is dat het probleem zich alleen s´avonds voordoet.
Volgens Telenet is er niets mis met de bekabeling.:shame:
 
als eens de modem helemaal afgekoppeld van de stroom voor paar minuten ?
 
Dat zoiets alleen 's avonds plaatsvind is raar. Op zich kan het normaal zijn dat het 's avonds iets trager is, maar zoals u het omschrijft moet er iets aan de hand zijn.
Is het een draadloze router/modem en hoe is het beveiligd? Misschien maakt de hele buurt wel gebruik van deze draadloze internetverbinding.
 
Is enkele jaren geleden geïnstalleerd samen met Telenet Digitale TV dus door een technieker van telenet zelf.De beveiliging zal ,denk ik, wel in orde zijn.
Maar wat u zegt over eventuele kapers,daar denk ik ook steeds meer aan.
Het is alleen eigenaardig dat het overdag normaal loopt en vanaf 4 a 5uur alles stilvalt.
 
Wat bedoeld u Swake,naar een andere provider overschakelen???

neen, een draadloos netwerk zendt uit op een bepaalde frequentie, wat een kanaal heet. standaard staat dat op kanaal 6. het kan zijn dat door meerdere uitzendingen ( lees: vele wifi's in je buurt) deze gestoord worden. je eigen bakje laten uitzenden op een ander kanaal is vaak een goede oplossing.

bij telenet access-points kan je dat eenvoudigweg instellen op 'mijn telenet'. ik heb dat ook gedaan,want heb anders ook problemen bij mij in de buurt. mijn wifi staat op kanaal 11

attachment.php
 
anders de router eens van telenet eens afkoppelen en je pc aan sluiten met netwerkkabel.
 
Bedankt jongens,zal dat morgen eens gaan bekijken.Zal wel iets laten weten.
 
neen, een draadloos netwerk zendt uit op een bepaalde frequentie, wat een kanaal heet. standaard staat dat op kanaal 6. het kan zijn dat door meerdere uitzendingen ( lees: vele wifi's in je buurt) deze gestoord worden. je eigen bakje laten uitzenden op een ander kanaal is vaak een goede oplossing.

bij telenet access-points kan je dat eenvoudigweg instellen op 'mijn telenet'. ik heb dat ook gedaan,want heb anders ook problemen bij mij in de buurt. mijn wifi staat op kanaal 11

attachment.php

Antwanneke,Ik heb deze morgen een dik uur aan het zoeken geweest op "Mijn Telenet" maar het tabblad "Draadloze instellingen" heb ik niet kunnen vinden.Hoe kan ik daar geraken?
mvg.
 
neen, een draadloos netwerk zendt uit op een bepaalde frequentie, wat een kanaal heet. standaard staat dat op kanaal 6. het kan zijn dat door meerdere uitzendingen ( lees: vele wifi's in je buurt) deze gestoord worden. je eigen bakje laten uitzenden op een ander kanaal is vaak een goede oplossing.

bij telenet access-points kan je dat eenvoudigweg instellen op 'mijn telenet'. ik heb dat ook gedaan,want heb anders ook problemen bij mij in de buurt. mijn wifi staat op kanaal 11

attachment.php

Antwanneke,gisteren een dik uur gezocht naar het tabblad "draadloze instellingen",maar ik geraak er niet aan.Hoe of waar kan ik dat vinden?
Sorry voor den overlast.
mvg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan