Status
Niet open voor verdere reacties.

atlantis

Steunend lid
Vip Lid
Ben aan het zien om een laptop aan te schaffen naast mijn huidige desktop, en ik ben nogal een leek in deze dingen...
Ik sta voor de keuze van ofwel een toestel met de onderstaande processoren in combinatie met de ATi grafische kaart: (deze beide zijn een Dell studio15 produkt)
Intel® Core™2 Duo Processor T6400 (2,00 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-cache) of
Intel® Core™ 2 Duo Processor P8600 (2.40Ghz, 3MB, 1066MHz)
met als grafische kaart 256 MB ATI® Radeon™ HD 3450

ofwel deze combinatie......

Intel® Pentium® dual-core Processor T4200 2 GH
NVIDIA GeForce 9200M GS 512 MB
(HP DV6-1040EB)


thanks
 
Notebookcheck: ATI Mobility Radeon HD 3470
Notebookcheck: NVIDIA GeForce 9200M GS

Dit zijn detail van je videochips
Ze liggen zeer dicht bij elkaar.
De nvidia heeft een hogere snelheid voor de shader waardoor ze its beter is voor 3D
De ATI verbruikt maar 12 watt tegenover 13, dat verschil is ook verwaarloosbaar.
Voor de nvidia zal het waarschijnlijk 512mb shared memory zijn, ofwel is de nieuwste kaart aangepast.
Shared memory betekent dat het systeemgeheugen deels word gebruikt voor de videokaart.
Maar op laptop die tegenwoordig 3 en 4 gig ram hebben maakt die 256mb verlies ook niet veel uit.
Voor 3d heeft de combinatie met de nvidiakaart een minieme voorsprong.
Games die minder 3d effecten gebruiken draaien dan weer iets beter op de ATI
De kaarten kunnen dezelfde prestaties aan, alleen is de nvidia shader ietsje hoger geclockt en ietsje gulziger met stroom
De verschillen zijn enkel op papier te zien.
In de praktijk ga je weinig of geen verschil merken volgens mij.
Hoogvliegers zijn de kaarten geen van beide.
Wat de processors betreft steekt de Intel® Core™ 2 Duo Processor P8600 er sterk bovenuit.
Of dat zin heeft hangt af van wat je met de laptop wil doen.
Er zijn mensen op het forum die je precies kunnen vertellen voor welke toepassingen je die extra rekenkracht kan nodig hebben.
 
Laatst bewerkt: