Status
Niet open voor verdere reacties.
G

Gastje

Gast
Ik zit dus met een groot probleem!

de computer van mijn pa is kapot, hij start niet meer op, ik hoop dat ik niet hoef te formatteren want er staan foto's op en documenten die niet MOGEN verloren gaan.

Ik zet de computer aan, ik zie al die informatie dat erop komt (van het moederbord enzo) dan komt er een venster op van veilige modus, ik heb de keuze uit:

Veilige modus

Veilige modus met opdrachtprompt

veilige modus met netwerkmogelijkheden

Recente instellingen die werkten

Windows normaal starten

ik koos de eerste keer dat het erop kwam voor windows normaal starten, daarna zie je dan het windows xp logo met dat balkje eronder ( het duurt al enkele seconden voor er iets beweegt in het balkje) dan passeert het balkje ongeveer twee keer en gaat dat scherm weg, dan komt er een blue screen op die nog geen seconde te zien is (dus ik kan niet lezen wat erop staat) en dan herstart de computer weer vanzelf en herbegint hij.

Ook veilige modus en recente instellingen die werkten geprobeerd, hierbij geeft de computer hetzelfde weer.

ik kan nog in de bios, dus moederbord OK,

ik hoop dat ik niet hoef te formatteren, ik wil echt de documenten en afbeeldingen niet verliezen, deze zijn té belangrijk.

De computer zou voor twee uur deze namiddag moeten gemaakt zijn, is het later, geen probleem maar dan kan ik er maar dinsdagavond aan verder werken.

Plz help :d[OPLOSSING]
Kheb et kunne oplossen

Mijn oplossing:

Windows cd rom in de computer doen.
Computer opstarten, tijdens het opstarten (paar keer) op F11 drukken. (opstarten via cd rom)
Dan krijg je te zien: Windows setup -> bestanden laden.

In het volgende scherm kun je kiezen uit drie opties,
kies hier voor "R" (herstellen en repareren)

Dan kom je in de herstel console. C:\>
Hier heb ik ingetoetst: CHKDSK (gaat dan controleren en herstellen)

Als dit voor 100% voltooid is geeft hij de melding: CHKDSK heeft een of meer fouten op 't volume gevonden!
Ook krijg je dan de totale schijfruimte, clusters enzo te zien.
Dit eindigt weer in C:\>
Type hier in: exit

Verwijder de cd en start opnieuw op.
Nu moet het probleem verholpen zijn.


enkel het probleem dat er nog is is dat hij nog beetje traag is maar ik ga eens men data op dvd zetten die ik nodig heb, formatteren en weer op zetten, zal dan wel sneller zijn hoop ik,...
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je kan proberen van de cd van xp om in de recovery te geraken.
Anders zit er niks anders op dan een format
 
Ik zou XP herstellen eerst proberen (met de cd).
Als dat niet werkt is het formatteren.
Je kan eerst je harde schijf uitbouwen en bacuppen wat je nogig hebt op een andere pc, dat is het veiligste!
 
Of een schijf bijsteken en daar xp op installeren, zo kan je de andere benaderen en de foto's en bestanden redden.
 
Geef Ivan gelijk of je kan de HD eruit halen en als slave in een andere PC steken ,en dan u data benaderen
succes

mvg louis
 
Kheb et kunne oplossen

Mijn oplossing:

Windows cd rom in de computer doen.
Computer opstarten, tijdens het opstarten (paar keer) op F11 drukken. (opstarten via cd rom)
Dan krijg je te zien: Windows setup -> bestanden laden.

In het volgende scherm kun je kiezen uit drie opties,
kies hier voor "R" (herstellen en repareren)

Dan kom je in de herstel console. C:\>
Hier heb ik ingetoetst: CHKDSK (gaat dan controleren en herstellen)

Als dit voor 100% voltooid is geeft hij de melding: CHKDSK heeft een of meer fouten op 't volume gevonden!
Ook krijg je dan de totale schijfruimte, clusters enzo te zien.
Dit eindigt weer in C:\>
Type hier in: exit

Verwijder de cd en start opnieuw op.
Nu moet het probleem verholpen zijn.


enkel het probleem dat er nog is is dat hij nog beetje traag is maar ik ga eens men data op dvd zetten die ik nodig heb, formatteren en weer op zetten, zal dan wel sneller zijn hoop ik,...
 
Misschien een les voor de toekomst. ALTIJD je belangrijke bestanden Back-Uppen. Nu heb je ze kunnen redden, de volgende keer wellicht niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan