Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Door een omissie mijnerzijds is mijn externe hardeschijf Conceptronic 500 GB Multi Media Player USB geformatteerd met NTFS in plaats van FAT 32.
Ik krijg het niet voor elkaar om te formatteren met FAT 32. Via Google kwam ik op deze site terecht en vervolgens heb ik mij aangemeld en geactiveerd. Ik gebruik Windows Vista Home Premium. Hopenlijk gaat het nu wel lukken met de gebruiksaanwijzing die een van jullie hebben opgesteld.

Vast bedankt en groeten
Jan Bos
 
Waarschijnlijk uw externe harde schijf opdelen in partities van max. 32 GB. Deze elk afzonderlijk naar Fat32 omzetten.
Fat32 ondersteunt slechts partities tot 32 GB en mappen tot 4 GB
 
J.W. Waarschijnlijk uw externe harde schijf opdelen in partities van max. 32 GB. Deze elk afzonderlijk naar Fat32 omzetten.
Fat32 ondersteunt slechts partities tot 32 GB en mappen tot 4 GB

dit klopt niet helemaal
fat 32 max partitie is 2 tb
bestandsmappen is max 4 gb dus een dvd copieren gaat niet

Een harde schijf moet in clusters worden verdeeld om toegang tot een bestand te kunnen hebben. Elke cluster heeft een specifiek adres nodig. NTFS heeft 264 beschikbare adressen, terwijl FAT32 er slechts 232 heeft. Omdat elke cluster maar door één bestand mag worden gebruikt, kan er zich veel niet-gebruikte ruimte op een harde schijf bevinden, als een bestand niet elke cluster die hij gebruikt volledig vult. Het aantal cluster-adressen laten toenemen, laat de grootte van elke cluster afnemen, waardoor de hoeveelheid ruimte die verloren gaat wordt geminimaliseerd.



Wil je toch fat 32 dan doe je dat met dit
 
dit klopt niet helemaal
fat 32 max partitie is 2 tb
bestandsmappen is max 4 gb dus een dvd copieren gaat niet

Een harde schijf moet in clusters worden verdeeld om toegang tot een bestand te kunnen hebben. Elke cluster heeft een specifiek adres nodig. NTFS heeft 264 beschikbare adressen, terwijl FAT32 er slechts 232 heeft. Omdat elke cluster maar door één bestand mag worden gebruikt, kan er zich veel niet-gebruikte ruimte op een harde schijf bevinden, als een bestand niet elke cluster die hij gebruikt volledig vult. Het aantal cluster-adressen laten toenemen, laat de grootte van elke cluster afnemen, waardoor de hoeveelheid ruimte die verloren gaat wordt geminimaliseerd.



Wil je toch fat 32 dan doe je dat met dit

Met PM gaat dat natuurlijk wel, maar niet met Windows.
Windows kan slechts partities van max. 32 GB aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan