Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze jongen is fotografie aan 't studeren en kreeg als opdracht voor deze week "herhaling".
Maar hoe vul je dat nu in: "een foto van wat bakstenen bv. en bewerk het even met Photoshop ja ?" (de afbeelding zal niet toegelaten worden, dus kan ze niet meepakken naar 't school daarom publiceer ik ze hier, zo doe ik er toch nog iets mee)

picture.php

album.php

picture.php

album.php

picture.php
 
Laatst bewerkt:
Dan moet ik wel de zelfontspanner instellen hé, ik moet zelf fotograferen, ga seffens nog iets proberen, bedankt Ratel


Vermits je met fotografie bezig bent...

Heb je een camera en kan je die op de pc aansluiten dan krijg je hetzelfde effect

nu kan je mat het knipsel programma telkens een schermafdruk maken
CTRL Printscreen et voila

wat je nu in beeld kan zetten is oneindig uiteraard laat de muze in je los zou ik zo zeggen
 
Ja weet ik, kan in Photoshop ook van alles maken en het zo creëeren, maar het zijn lessen fotografie en geen fotobewerking.
Maar bedankt voor de reacties.

Opdracht deze week : "kleur accentueren"
Dus een opname waarin er een keur uitkomt drie verschillende foto's (composities) waarin dezelfde kleur benadrukt word. bv. een mandje met limoenen waarin dan een gele citroen naar voor springt ; in de volgende twee foto's dien ik dan terug iets geel te laten uitkomen.
Dus mede Pctutsers iemand een idee, (maakt mijn huiswerk makkelijker , hi,hi)
 
Het dienen drie verschillende foto's te zijn (moet ze wel zelf fotograferen hé) en in kleur waarbij één kleur en of één object eruit springt door de kleur en het dient dezelfde kleur te zijn in de drie opnames.
Dit heb ik daarjuist per ongeluk gezien en ga dit morgen fotograferen, een straat met min of meer dezelfde huizen waarvan er ééntje de huisnummer in fel blauw had aangebracht en er direct uitsprong, als ik daarmee beging zit ik natuurlijk vast aan blauw. De opnames mogen niet bewerkt zijn anders was het geen probleem.

De onderliggende bedoeling van deze opdrachten is volgens mij de creativiteit aan te wakkeren en ik vind de vraag stellen aan andere om een idee of suggestie ook een vorm is van creativiteit.
Bedankt voor je reactie.
 
Deze jongen is fotografie aan 't studeren en kreeg als opdracht voor deze week "herhaling".
Maar hoe vul je dat nu in: "een foto van wat bakstenen bv. en bewerk het even met Photoshop ja ?" (de afbeelding zal niet toegelaten worden, dus kan ze niet meepakken naar 't school daarom publiceer ik ze hier, zo doe ik er toch nog iets mee)

picture.php

album.php

picture.php

album.php

picture.php
mooi heel mooi !!
 
Voor Titatovenares, zeer geslaagde compositie, heb geprobeerd achter de exif data te komen, maar er staan er geen bij. Is wel bewerkt en dat is niet de bedoeling van een fotografie cursus.
 
exif data? das chinees voor mij
das een foto van disneyland van mijn dochter
zwart wit gezet in photoshop en dan de originele kleur van de hoed eruit gehaald terug
maar wist niet wat de bedoeling was toen ik de foto postte

wil later wel een cursus fotografie gaan doen als de kindjes groter zijn :)
 
Exif data is de data die word weggeschreven als je een foto neemt ongeacht of dit met een compact camera of een full frame reflex camera is. Dus die data zit altijd bij je foto,
die data zegt met welke camera de foto genomen is, de sluitertijd, enz.
Die data kun je met bepaalde programma's verwijderen o.a. met Photoshop als je de foto bijvoorbeeld bewerkt en die op slaat voor web en apparaten, dan verwijderd Photoshop die data om je afbeelding te kunnen opslaan met minder kB.
In Bridge kan je ze goed zien, je kan de data ook uitlezen door op je afbeelding te klikken met je rechtermuisknop dan eigenschappen en dan samenvatting, afhankelijk van het fotoapparatuur staan daar meer of minder gegevens bij. Dit zijn gegevens die je kan gebruiken om te zien hoe je de foto genomen hebt en eruit te leren dat je fout of goed bezig bent. Sommige camera's geven zelfs de locatie aan (machientjes die uitgerust zijn met GPS)
Sommige programma's laten je toe extra gegevens bij te voegen zoals ja weeral Photoshop (bridge)
Hopend had je hier iets aan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan