Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijnen buurman wou zijne Medion laptop herinstalleren met windows xp omdat hij enkele progs had verwijderd en xp enkel in veilige modus kon opstarten. Nu heeft hij geprobeerd om de harde schijf te formateren om dan xp terug te installeren wat niet gelukt is. Ik heb geprobeerd hem te helpen maar het enige wat er op het scherm verschijnt met de windows xp cd als bootcd is 'Fout tijdens het laden van het OS'. Wat mij wel lukt is een oude versie van knoppix aan de paraat te krijgen. Al de ander OSen (Ubuntu, xp, dos) die we geprobeerd hebben, werken niet, niet via CD of USB.
Heeft er nog iemand een ideetje?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
herinstalleren laptop medion

herinstalleren laptop medion

Waaron raadpleeg u de helpdesk van medion niet?
deze zou ook heel goed werken.
wat niet wil zeggen dat u hier de nodige hulp niet kunt krijgen .
laurek
 
Heb nog eens geprobeerd met de herstelcd zoals Jan Smit voorstelde (en nu de juiste, had eerst met een verkeerde geprobeerd :shame:). Nu geraak ik al iets verder. ik krijg nu de keuze om te booten van cd of HD. Als ik voor cd kies krijg ik uiteindelijk de optie om de recovery te starten. Als ik deze start krijg ik na een tijdje de melding dat het bestand retten.exe niet kan gevonden worden. (Dit is waarschijnlijk de recovery file van Medion pc's). Nadien krijg ik de dosprompt te zien a:> . Heb daar a:>fdisk /mbr uitgevoerd waarna ik normaal gezien een compleet nieuwe installatie moet kunnen uitvoeren. Maar niks van, geen beweging in te krijgen. :vraagteken:
 
Het heeft even geduurd (ook door examens) maar het is mij gelukt om een windows xp home op de pc te plaatsen.
Wat ik heb gedaan is enkele windows installatie cd's geprobeerd en dan ene gevonden die de disk formateerde. Bij installatie zette de pc zich telkens zelf uit. Als ik andere windows cd's probeerde kreeg ik de error 'NTLDR missing'. Op een mooie dag is de installatie dan toch volledig gebeurd en bij het rebooten heb ik dan de Hd als 1e boot device gezet en voila.
Allemaal bedankt om mee te helpen zoeken naar een oplossing. :duimop:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan