Windows 10 Herinstalleren W10 op voorgeïnstalleerde PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

wim

Steunend lid
Vip Lid
Beste leden,
Wellicht kunnen jullie mij helpen om op mijn PC een propere installatie van Windows 10 te doen. Ik heb geen registratiecode voor W10, de software was geïnstalleerd op de PC.
Hoe ga ik te werk, kan ik een installatiebestand van Microsoft downloaden?
Zoja, hoe ga ik hiermee verder?
Dank op voorhand...
Willy
 
je heb meerdere mogelijkheden .. ik noem ze effe op ..

optie 1 je ga via start >instellingen >bijwerken en beveiliging >systeemherstel en je klikt op "deze pc opnieuw instellen" hier krijg je dan wederom 2 vragen ..
- persoonlijke bestande en instellingen behouden …
met persoonlijke bestanden word hier dus documenten , films , afbeeldingen en muziek bedoeld ..de programma's die jezelf er op gezet heb dus niet ..
met persoonlijke instellingen word dus je gebruikers account bedoeld even eens als de taal en land instelling ..

- niets behouden ..
hier word dus niets behouden en dien jij dus ook terug de gegevens aan te vullen van je gebruikers account lokaal of deze van Microsoft .

optie 2 je ga via start >instellingen >bijwerken en beveiliging >systeemherstel en je klikt op
de regel "opnieuw beginnen met een schone installatie van Windows "
hier mee krijg je dus ook een nieuwe verse Windows maar dan zonder de bloatware van bepaalde merkpc's

optie 3 je maakt je via het media creation tool 1809.exe je een opstartmedia aan hetzijnde een usb of een dvd en je start daarvan op om een geheel nieuwe Windows te installeren ..
hier dien je dan wel in je bios aan te geven om vanaf deze opstartmedia op te starten ..

***hoe dan ook dien je nooit een licentie in te geven ..gebruik je optie 1 of 2 dan word deze zelfs niet gevraagd ..
gebruik je optie 3 dan word er 2xgevraagd om een licentie in te geven (**dit doe je dus niet ) de Windows 10 word digitaal geactiveerd in al de 3 opties !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan