Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik gebruik windows 7 en heb windows live mail 2012 als mailprogramma. Mijn probleem is het volgende. Ik heb 2 emailaccounts. En als ik emails ontvang, ontvang ik alle emails op beide accounts. Dat is heel vervelend. Ik zou de mails op mijn standaard acount willen ontvangen. Alleen de mails die naar mijn tweede acount gezonden worden zouden op deze tweede acount mogen toekomen.
Kan iemand mij daarin helpen? Alvast bedankt
Walter
 
wat jij wil gaat dus niet gezien je dan telenet zelf moet verzoeken om deze 2 accounts gescheiden te houden .

Ik denk dat het tweede e-mail adres een alias is. In Thunderbird kun je die wel degelijk gescheiden houden. Ik denk niet dat deze optie in WLM aanwezig is.
 
@ Swake :
Retlawv vermeld duidelijk windows live mail te gebruiken...

wat je daar voorsteld om Gmail te gebruiken kan dus de oplossing zijn .



**zelf heb ik Hotmail , Gmail en Outlook gekoppeld aan mijn WLM ...deed ik dit niet bleven ook deze gescheiden en diende ik telkens het betreffende mail programma te starten ...
nu worden deze telkens naar WLM door gestuurd.
 
Je kan in Thunderbird ook je Gmail account gebruiken, ook je hotmail of live account als je er eentje hebt.
Ga je jouw Gmail berichten ophalen in Thunderbird , moet je wel in Gmail je instellingen aanpassen of de berichten op de server moeten bewaard blijven of niet.
Om e-mail berichten te verzenden moet je voor uitgaande mail wel de instellingen van je internetprovider gebruiken.
mail.telenet.be of smtp.telenet.be
 
WLM in internet explorer ( dit klopt niet )
Gmail open je via de explorer , en ja deze kun je koppelen aan WLM zodoende worden de ontvangen Gmails door gestuurd naar je WLM om ze in WLM te kunnen lezen ....
hou er rekening mee indien je deze mails wilt beantwoorden en je wilt niet dat men je WLM adres te weten komt .
dat je dan de Gmails dient te beantwoorden via Gmail zelf ....daarom laat je telkens een kopie achter op Gmail van de toe gezonden mails ...
het voordeel hier van is dat indien je de Gmails verwijderd heb die binnen gekomen zijn in WLM en je wilt deze nog eens nalezen dan staan ze immers nog in je Gmail account

Bekijk bijlage 10784
 
Live Mail gebruik ik niet, maar wel Windows Mail wat vroeger bij Windows Vista zat.
Dit heb ik hier werkend op Windows 7 en 8.

Hier kan ik berichtregels mee aanmaken. Als in een berichtregel voor Aan maak en verschillende mappen in mijn emailaccount. Dan komen de berichten die naar het ene emailadres moeten in de ene map en die naar het andere emailadres moeten in de andere map.

Kijk eens of je met Live Mail ook berichtregels kan aanmaken.
 
ook WLM heeft de optie die Pluis vermeld...om een berichtregel toe te voegen .
open je WLM klik in het lint op " mappen " en selecteer " " de optie " berichtregels "
er verschijnt nu een ander scherm waar je de regels kunt toevoegen door deze die je wenst aan te vinken .

Bekijk bijlage 10785


volg de werkwijze uitgelegd in de link van Pluis hier onder vermeld.
 
Live Mail gebruik ik niet, maar wel Windows Mail wat vroeger bij Windows Vista zat.
Dit heb ik hier werkend op Windows 7 en 8.

Hier kan ik berichtregels mee aanmaken. Als in een berichtregel voor Aan maak en verschillende mappen in mijn emailaccount. Dan komen de berichten die naar het ene emailadres moeten in de ene map en die naar het andere emailadres moeten in de andere map.

Kijk eens of je met Live Mail ook berichtregels kan aanmaken.

Kan dus ook met Live Mail: Artikel: Windows Live Mail: e-mail sorteren met berichtregels | SeniorWeb
 
ik heb ook 2 telenet accounts en die komen appart binnen hoor.
1ste account is mijn officiele (a0000000)
2de is de alias(t0000000) (hier gebruik je wel je alias naam maar wel met je officiele wachtwoord zoals op de 1ste).
 
Je dient geen 2 accounts te hebben om gescheiden email boxen te bekomen.
Kan als volgt:
1x ISP account -> 1 ... n aantal Mailboxen -> 1 ...n aantal aliassen.
Wanneer je echt gescheiden mails wilt onder 1 ISP abonnement moet je dus verschillende mailboxen aanmaken. Deze hebben dan verschillende inloggegevens en voorzien daarbij dus de nodige privacy tussen de gezinsleden wanneer nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan