Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe kan ik een volledige hd leegmaken, dus ook de partitie waar mijn os (windows) op staat? Ik heb het al geprobeerd met de dvd van windows 7 maar daar kan ik alleen kiezen voor formateren. Ik heb ook een kleine partitite die systeem heet en waar de bootmanager op staat. Dus kort samengevat ik wil de hd volledig leeg zoals je een nieuwe zou kopen.

Wie kan je me aub helpen?
 
Je kan dit wel met de Windows 7 installatie DVD. Let wel, als je deze op die manier leeg maakt, gaat de data in zekere zin nog altijd aanwezig zijn op de schijf. Wil je deze echt leeg hebben, dan dien je hiervoor specifieke software te gebruiken zoals bijvoorbeeld Hard Drive Eraser
Die gaat effectief de schijf sectoren meerdere malen met random data beschrijven.
 
DDragon80, ik heb al geprobeerd met dvd van windows 7 maar de optie "partitie verwijderen" kan ik niet kiezen. Zou dat komen doordat de bootmgr op de d: staat?

Is dat eigenlijk normaal dat er een partitie met alleen de bootmgr wordt aangemaakt?
 
DDragon80, ik heb al geprobeerd met dvd van windows 7 maar de optie "partitie verwijderen" kan ik niet kiezen. Zou dat komen doordat de bootmgr op de d: staat?

Is dat eigenlijk normaal dat er een partitie met alleen de bootmgr wordt aangemaakt?

Vanaf Windows 7 word er een kleine partitie aangemaakt voor de bootmgr en waar de windows systeembestanden zich bevinden.
Je kan ook GParted downloaden , naar een CD schijfje branden of een opstartbare USB stick maken om hiermee de computer te booten . Met Gparted kun je dan beide schijven herpationeren en formateren.
 
Dacht ik al dat het veel langer zou duren. Als je een volledige format doet met een 1TB schijf heb je al een paar uur nodig. Dus als alles een paar maar overschreven wordt, zal dat toch beduidend meer moeten zijn.
 
Met DBAN ga je de HD met nullen overschrijven en 1 TB zou wel eens meer dan een week kunnen duren .

Dat dacht ik al. Dat was ook wat ik hier vermeld wilde zien. De meeste mensen zijn bang dat men hun privé gegevens zal lezen.... Wel allereerst ben ik van mening dat zeker 95% van de mensen de gegevens niet meer weet op te halen zeker na een formatteren en opnieuw een systeem er op gezet te hebben.
Als tweede, zou ik niet weten welke gegevens zo belangrijk zijn dat ik daar enkele dagen om niet te zeggen een week die schijf te laten draaien.
Meestal gaat het om een oudere schijf. Als er al kapotte sectoren opstaan gaan die alles nog eens ophouden. En dan te weten dat de schijf door een week continue te werken het kan begeven.
Denk dat de meeste mensen hierover spoken zien. Maar ja, dat is mijn privé mening.
Ik heb nog nooit bij het doorgeven van een schijf zulke drastische programs gebruikt. Ben ook nog nooit gewaar geweest dat die gegevens door iemand gezien werden. Zijn er dan hele private zaken, neem dan een externe schijf. Een externe van 500GB op USB 3.0 kost amper 50€ zeker in de solden periode. Als je dan de schijf wilt wissen, zet er dan de hamer in.
Als ge een schijf van 500GB kunt vullen met persoonlijke gegevens, dan denk ik dat je dan al minder haar zal overhouden dan ik nu heb. Zeker als gewoon particulier.
 
Van die velen dat denken met de schijf met nullen te overschrijven alles gewist is denken verkeerd . De harde schijf heeft een stukje geheugen waar alles in micro formaat word bewaard wat je met je computer uitspookt en enkel met speciale software kan benadert worden .
De meesten doen dit als ze hun computer of laptop verkopen of naar het containerpark doen . Velen beseffen niet als ze hun PC/laptop van de hand doen en de harde schijf nog in goede staat is en ze deze erin laten zitten in wiens handen deze wel eens zou kunnen terecht komen en welke persoonlijke belangrijke data computer criminelen wel eens in handen zouden kunnen krijgen .
 
Er hoeft maar 1 emailbericht bij te zitten met belangrijke inloggegevens ( creditcard o.i.d.) dat gerecoverd zou kunnen worden en je kunt deze zomer niet meer op vakantie.

Nou gaat een schijf van 1TB met DBAN geen week duren. Een netbook schijfje van 320 GB duurde hier bijna een dag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan