Status
Niet open voor verdere reacties.
Denk best altijd eerst een back-up maken voor je naar Win 10 gaat.
 
nog een vraagje geld dat voor ieder vorm van win 7 of vallen de mensen die in der tijd betaald hebben voor hun win uit de boot ?
ik zelf heb hier nog een versie op staan die ik wel niet of weinig nog gebruik

GR : dendanny
 
de aanbieding om gedurende het 1ste jaar gratis te kunnen upgraden naar de Windows10 is voor elke Windows 7 versie indien deze dus legaal geactiveerd is ..
de versies welke met een loader geactiveerd werden zijn versies die volgens mij dan ook niet geregistreerd staan bij Microsoft ...
deze versies kunnen momenteel ook de update's ophalen maar (en dit is dus enkel een vermoeden ) deze die dus niet legaal geactiveerd werden ,staan dus ook niet geregistreerd en zou best na de upgrade naar de Win10 als zijnde een niet legaal verkregen besturingssysteem herkend kunnen worden ...het is dus afwachten voor sommigen en hopen dat diegene door de validatie komt .

lees ook onderstaande eens door ...
Windows 10 lanceert eind juli, kies zelf je updatesnelheid | ZDNet.be
 
Voor zo ver bekend is en te lezen valt geldt dit voor iedere vorm van Windows 7 en / of 8 ( 8.1). Maar het kan nog alle kanten opgaan. Microsoft is de uiteindelijke beslisser.

Persoonlijk vind ik het een slechte aanbieding van Microsoft om Windows 10 gratis als upgrade of update aan te bieden dat hierna maar een jaar geldig is. Hierna zal je zoals te lezen valt een tot heden onbekend bedrag moeten betalen om een legale besturing ( Windows 10 ) te behouden.

Ik vind zoiets valse reclame. Mensen eerst lekker maken en als men niet meer terug kan, deze mensen geld laten betalen om weer verder te kunnen.

Zo simpel is het wat Microsoft van plan is. Ik zal geen gebruik maken van de zogenaamd "gratis" aanbieding.
 
@Lana
je gaat er dus van uit dat al diegene die de gratis upgrade gaan doen na een jaar een rekening krijgen gepresenteerd om als nog te moeten betalen ...!
dit kan dus niet ....wat ik er onder versta is het volgende .
-er word vermeld dat men gedurende 1 jaar kan beslissen om men de gratis upgrade doet naar de Windows 10 ( voor al diegene die deze dan ook doen binnen dat jaar blijft nadien de Windows 10 ook gratis ) maar wilt men extra's denk nu aan App's die uitkomen dient men te betalen voor deze extra's
- voor diegene die besluiten niet te upgraden binnen dat jaar .... wel deze personen dienen daar na te betalen voor de Win10 indien deze daarna toch besluit om over te gaan naar de Windows 10
-al die gene die een nieuw toestel kopen , wel deze zullen dan ook de Windows 10 verkrijgen bij aankoop .

**tenslotte nog dit ik ga zeker de upgrade doen maar hou in elk geval de Windows 8.1 op mijn 2de interne HDD als backup...
tevens maak ik een image ( backup -systeemkopie ) aan van het huidige systeem Windows 8.1 pro dat aanwezig is op mijn SSD ( dit uit voorzorg indien blijkt dat het toch eerder een kat in de zak is wat Microsoft aanbied betreffende de gratis upgrade)..
 
@Lana
je gaat er dus van uit dat al diegene die de gratis upgrade gaan doen na een jaar een rekening krijgen gepresenteerd om als nog te moeten betalen ...!
dit kan dus niet ....wat ik er onder versta is het volgende .
-er word vermeld dat men gedurende 1 jaar kan beslissen om men de gratis upgrade doet naar de Windows 10 ( voor al diegene die deze dan ook doen binnen dat jaar blijft nadien de Windows 10 ook gratis ) maar wilt men extra's denk nu aan App's die uitkomen dient men te betalen voor deze extra's

Daar is nog niets over bekend zolang Microsoft daarover blijft zwijgen: Hoeveel gaat dat Windows 10 mij kosten, Microsoft? - Webwereld
 
Die upgrade blijft toch gratis.
Aanbod voor gratis upgrade*
Geweldig nieuws! Wanneer geschikte nieuwe en bestaande Windows 7-, Windows 8.1- en Windows Phone 8.1-apparaten in het eerste jaar worden bijgewerkt naar Windows 10, dan is deze upgrade gratis. Nog mooier: zodra een geschikt Windows-apparaat is bijgewerkt naar Windows 10, zorgen we ervoor dat het blijft bijgewerkt gedurende de ondersteunde levensduur van het apparaat. Hierdoor is het beter beveiligd en beschik je over steeds meer functies en functionaliteiten. En dat zonder extra kosten. Meld je vandaag nog met je e-mailadres aan en je ontvangt de komende weken meer informatie over Windows 10 en het upgrade-aanbod.
Windows 10 - Microsoft Windows
 
't is wel verdomde jammer dat wie van Win 7 naar Win 8 ging mits betaling zijn centen al kwijt is. Die kon nu (eind Juli vermoedelijk) wel gratis naar Win 10 upgraden. En centen terug is natuurlijk geen optie zeker he?
Tijd om de nieuwe ceo (in navolging van Bill Gates) een taart te presenteren in het gezicht. Herrinner u ...

Bovendien dient het volgende opgemerkt. Ik deed een repairinstall van mijn Windows 8.1. Ik moest de online image van mijn officiele Windows 8.0 selecteren en downloaden. Alleen bij deze image word mijn Windowssleutel geaccepteerd. Daarna een hele dag updaten, en pas de volgende dag upgrade naar Windows 8.1 (of naar Windows 10 binnenkort. Dus een systeemimage is echt meer dan ooit essentieel. Zo niet, dan kan je volgend jaar bij computerproblemen uwe nieuwe Windows 10 denkelijk ook vaarwel zeggen. En opnieuw sukkelen met je oude Windowsversie.
Mijn retail dvd aanvaard mijn key, uiteraard wel, maar een repairinstall werkt er niet mee. Ook dat slaat tegen. Ik krijg bij een repairinstall als melding dat de dvd enkel nog voor upgrade kan gebruikt worden. Niet meer voor een nieuwe installatie. Een straatje zonder eind bij Microsoft. Ik heb hier de bewijzen van overvloedig in huis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan