hogere downloadsnelheid na terug opstarten modem/router

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is het normaal dat mjn downloadsnelheid verandert van 2,6 Mbps naar 4,2 Mbps , wanneer ik enkel de verbinding met het telefoonnet even verbreek 5kabel effe losdoen aan modem). Ik heb een comfort abonnent en ik haal maximu 4,4 MBps uit mijn verbinding. De provider is Belgacom , en ze zeggen dat dit het maximum is dat de lijn kan trekken. Normaal is 16 Mbps het maximum.

Nu 2,6 Mbps is wel zeer traag , maar waarom verandert dat als ik de kabel verander (mischien een nieuw ip-adres????). Vind het raar , en de dag erna is het van hetzelfde.

Is dit normaal.

Bedankt op voorhand marcel
 
Downloaden rechtstreeks via je browser, via een torrentklient (shareaza, bearshare, bittorrent, vuze, ....... ) of nieuwskanalen?

Surf eens naar ' speedtest.net ' en start autoscan voor je de kabel uittrekt, en nog eens daarna.
Benieuwd of je die verschillen daar ook gaat hebben.
 
Wat het uittrekken van die kabel betreft, krijg je op dat moment mldingen van virusscanner of ander programma dat hij geen verbinding meer heeft?
Als er traffic is tijdens het meten is de snelheid die je meet nl de max snelheid min de snelheid die reeds aanwezig is.
 
heb test vandaag 2 maal uitgevoerd met speedtest.net

deze morgen : een snelheid van 4.6 Mbps
om 18.00 : een snelheid van 2.87 Mbps

heb de kabel uitgetrokken en router heeft terug verbinding gemaakt
resultaat noppes , geen snelheidsverhoging meer

snelheid blijft schommelen rond 2.75 Mbps

ER WAREN geen virusmeldingen , of firewallmeldingen van eventuele lopende progromma's.

Heb het programma dat bij Speednet staat eens uitgevoerd5om snelheid van Pc op te drijven) dan krijg ik volgens mij ne hoop meldingen die niets ter zake doen. VB compres doen, defragmentatie ....(lijkt mij een verkoopstunt). Wat is uw mening hierover.
 
Juist half gebeld met belgacom (3 cd's gehoord). Toen zaak uitgelegd.
Probleem ligt bij de lijn , veel storingen erop zei die man. Wel vriendelijk.
Komen moregen de zaak uitleten. Crieus.

Heb dit nog eens mee gemaakt . Mijn ganse bekabeling was verkeerd, zo kon ik internet niet krijgen? (platsen van splitters enz). Uiteindelijk heb ikhem toch kunnen overtuigen en de fout lag inde centrale. Daar moest een kaart vervangen worden zei hij, (deden ze normaal nier zolang er geen klachten kwamen en koste 1000 frhet stuk). Na vervanging geen problemen meer , vreees dat het grondwater aan het stijgen is , en er is 4 jaar trug gas gelegd waarbij alle telefoonkabels vd straat 1 voor 1 eraan moesten geloven). Ben echt curieus wat die man gaat zeggen??
 
Kaarten vervangen doen wij inderdaad niet meer, wij plaatsen de abbo op een andere poort, ander lijnkaart in de centrale. Eind vorig jaar werden wij massaal naar Lier gestuurd: het koper netwerk was verzopen!
Iedereen zit binnen afzienbare tijd op vdsl (wanneer ?)
 
wivy , werkt ge bij belgacom ?

waar kan ik ergens vinden wanneer ik op vdsl zal worden overgeschakeld.
Mijn mx snelheid zou 12 mbps moeten zijn ,maar omwille van de lijn kan dait niet (moet vdsl zijn). Vind da spijtig dat sommige mensen meer waar voor hun centen krijgen.T'is niet omdat ge in Limburg woont dat ge alles aan de trage kant moet hebben, we praten al traag genoeg, dus geef maar snel internet.
 
@reynkust, ik ben een bgc-tech in zone 03-015.we zijn volop bezig met een paar projecten zoals:"herman" (Proximus 4G) , ... , en andere. de telefooncentrales zullen ingebouwd worden in de straat kabines, de normale centrale verdwijnt alsmede de normale adsl. streefdata 2015 wordt genoemd, persoonlijk denk ik dat het uit gaat lopen (oudere techs gaan op rust en worden niet vervangen!). de bedoeling is om het koper tussen de centrale en de straat kabine te vervangen door optische vezel.
adsl-boost is ook zo'n project, nieuwe klanten worden verwend, oudere trouwe klanten blijven helaas in de kou staan.
ik kon ook overschakelen naar vdsl2 mits ... (hetgeen in de kleine letterjes stond van 'Boost'). geduld wordt beloond of alle werken uitgevoerd zullen zijn tegen 2015, dat is de hamvraag uiteraard. Zone Hasselt voert momenteel dezelfde werken uit zoals in Antwerpen-Mechelen!
afwachten dus!
 
vandaag technieker over vloer gehad (vn onderaannemer).
fout lag binnen ei hij (nog niet overtuigd hiervan).
Heeft al de oude (30 jaar oude contacten vervanen door nieuwe , splitters vervangen (zijn nu ingebouwd) en omdat ik 4 km van de centrale lig de max snelheid verlaagt naar 3,6 Mbps , kan toch niet sneller op die afstand zei hij??? ik zou nu een stabiele verbinding hebben nu tegen 3 Mbps.

Ik hebhem gevraagd over vdsl2 , wanneer en wat. Het binnenwerk was nu reeds klaar zi hij en tot zijn verbazing zag hij dat vdsl2 beschikbaar was op mijn lijn. Na zijn vertrek , een kwartier later belde 'belgacom klantendienst ivm met de vraag wanneer ik vdsl2 kon krijgen; Hij bood me aan om mij over te schakelen mits betaling (boost-kosten) en volgende week zou ik kunnen surfen tegen 12 mbps. Vroeg effe tijd. Heb daarna teruggebeld en toen plots was volgens de klantendienst het NIET MEER mogelijk tenzij ik TV zou nemen. Ik heb die madam toen gezegd wat de twee anderen reeds gezegd hadden , en toen plots ging het WEL. Modem gratis, kosten betalen voor centraleherschikking of zoiets , en volgende week zou alles bollen.
Nu ben ik wel curieus wie er gelijk heeft. Want als ik geen 10 Mbps haal (of daarrond) mogen ze hun geld terugstorten.

Voorlopig haal ik ongeveer 3 Mbps , de snelheid zou wel constanter zijn
Dus we zullen zien.

Graag uw visie op deze feiten Wivy .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan