Hosts file veranderen in vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Silverwing

Gast
Ik heb denk ik de meest gebruikte host file die je kan vinden op internet ,maar ik ondervind nogal wat problemen voornamelijk bij het downloaden van rapidshare.
Ofwel ondersteund mijn browser geen javascript ofwel kan de pagina gewoon niet weergegeven worden.verder gaat het op sommige sites opmerkelijk trager dan met de originele host file.
Weet er iemand geen gulden middenweg die wel de meeste reclame banners blokkeert en verder niet te veel problemen veroorzaakt?
Ik heb de “DNS client service”ook al op manueel gezet zoals ze op die site adviseren maar dat helpt niet echt.
 
Stop malware: update uw hosts-file
Wat is een Hosts file

Elke keer als je via het internet ergens contact probeert te maken wordt eerst in de Hosts file gecontroleerd of het is toegestaan.
Met zo'n Hosts file worden dus een heleboel ongewenste site's geblokkeerd.

Hosts file's worden gebruikt om tracking sites te blokken, ongewenste ads and en ook popups. Maar het blokkeert alleen wat in de lijst staat van de Hosts file.
Je kunt er eigenlijk elke site mee blokkeren door gewoon het adres toe te voegen.
--------------------------------------------------------------------------------
1. Waar staat de Hosts-file (voorbeeld)
De plaats waar dit bestand staat is afhankelijk van de versie van Windows die u gebruikt. Hieronder een overzicht van de plaats waar u dit bestand kunt vinden:
Windows 2K = C:\WINNT\system32\drivers\etc
Windows XP = C:\WINDOWS\system32\drivers\etc

2: Open de Hosts-file
Het hosts-bestand heet ook echt HOSTS en heeft niet eens een extensie. Windows weet ook niet waarmee het dit bestand moet openen. Het is echter een simpel tekstbestandje. Klik dus met de rechter muisknop op het bestand HOSTS en kies Open of Openen met. Selecteer dan Kladblok om het bestand mee te openen.

3: Hosts-file opschonen
Uw Hosts-bestand bevat vermoedelijk maar één vermelding: die van localhost met het IP-adres 127.0.0.1. De opbouw van de Hosts-file is heel eenvoudig. Bovenin staat een korte uitleg van de werking van de Hosts-file, de zogeheten commentaarregels die u kunt herkennen door het # teken vooraan de regel. Dan volgt een lege regel, en daarop volgen dan regel voor regel telkens eerst het IP-adres en daarachter de naam van de bijbehorende internetsite.

4: Gevaarlijke sites toevoegen
Op de regels onder die van localhost kunt u nu zelf de namen toevoegen van gevaarlijke sites. In principe laat u ieder site-adres voorafgaan door het IP-adres 127.0.0.1. Is er op uw computer een webserver actief, bijvoorbeeld Microsoft Internet Information Services (IIS), gebruik het IP-adres 127.0.0.1 dan alleen voor de local host, en gebruik voor alle andere sites het adres 0.0.0.0.

Anders dan zelf de Hosts-file te bewerken, kunt u een kant en klare hosts-file downloaden en die gebruiken. Er is een site op internet waar een aantal te vertrouwen computeraars een uitgebreide lijst van gevaarlijke sites bijhouden en zelf al voor u in een kant en klare Hosts-file hebben gezet.

U vindt deze hosts-file op de site van de MVPs.Klik daar op: To view the HOSTS file in plain text form.

5: Hosts-file importeren
Als u in de vorige stap op de juiste link hebt geklikt, zal de Hosts-file openen in een nieuw venster van uw browser. Selecteer daar met Ctrl+A de hele inhoud, en plaats deze met Ctrl+C op het klembord. Ga dan naar het Hosts-file van uw eigen computer en selecteer daar eerst met Ctrl+A weer alle tekst om dan met Ctrl+V de inhoud helemaal te vervangen door die van de Hosts-file van de MVPS-website.

Klik dan op Bestand / Opslaan en de Hosts-file is opgeslagen. Gebruikt u AntiSpyware-software dan krijgt u op dit moment waarschijnlijk een pop-up om te waarschuwen dat de Hosts-file gewijzigd wordt en of u dat wel goed vindt. Bevestig met een klik op OK of Ja.

Ter controle kunt u de Host-file nog even openen. Het begin daarvan moet er nu ongeveer zo uitzien als in de volgende afbeelding.
 
Vergeten op de onderlijnde hostfile te klikken in mijn post?
Ik heb dus de laatste die daar te vinden is maar ondervind er problemen mee.
Daarom mijn vraag naar alternatieven of tips om minder problemen te hebben
 
t'Is blijkbaar moeilijk te begrijpen,ik heb de hostfile die je kan downloaden op de site als je op de onderstreepte hostfile klikt in mijn eerste post.Dit is maw een verborgen link voor diegenen die het nog niet snapten:zweet::zweet:
Dat is een hostfile die regelmatig bijgewerkt word met nieuwe niet te vertrouwen sites,die dan direct geblokkerd worden.
De vorige versie blokkeerde soms een reclamebanner niet,de nieuwe is dus te zwaar voor mij en met de originele hostfile heb je alleen maar reclame.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan