Status
Niet open voor verdere reacties.

atlantis

Steunend lid
Vip Lid
hotspot verbinding sony vaio
weekje aan zee en in het appartementsgebouw is er een telenet hotspot.
als ik de sony vaio opstart met de 'web'knop (enkel de browser wordt opgestart) wel verbinding met de hotspot en internetmogelijkheid.
Als ik echter de laptop gewoon opstart, dan krijg ik melding verbonden met netwerk, maar ik kan niet op internet.
heb MBAM en nod32 uitgezet maar geen oplossing.
vreemd is wel dat ik thuis wel zo met een hotspot op internet geraak en daar niet. en dat het wel lukt als ik met de webknopopstart.
 
mijn vraag aan u is heb je bij u thuis zelf hotspot van Telenet aan staan of gebruik je de hotspot (of eerder de draadloze onbeschermde ) verbinding van je gebuur ...
want de vereiste is dat jezelf een abbonement heb met Telenet , waardoor je dan ook de nieuwste modem/router bezit van Telenet , namelijk de docsis3.
heb jezelf geen hotspot actief aanstaan bij u thuis dan kun je géén gebruik maken van een hotspot elders.
 
in de vraagstelling staat dat ik verbinding heb met internet als ik de laptop enkel opstart met de 'web'knop
ik heb geen verbinding met internet als ik de pc volledig opstart (wel verbinding met otspot maar geen internettoegang)

thuis gaat alles zoals het moet, hotspot, eigen thuisnetwerk.
de problemen doen zich enkel voor bij een vreemd hotspot
 
over welk merk laptop heb je het ...
sommigen laptops hebben een toets om het internet te forwarden... deze kan dan terug aangezet worden met de Fn + wireless toets
 
in titel staat sony vaio. deze heft een toets waarmee je direct een splashbrowser opstart om snel online te gaan. dit gebeurt dus zonder probleem. Het is als de laptop gewoon opgestart wordt er geen internetverbinding gemaakt wordt bij het connecteren bij andere hotspots dan deze thuis.

wireless staat aan, anders maakt hij met de direct webknop geen verbinding.
 
mijn vraag aan u is heb je bij u thuis zelf hotspot van Telenet aan staan of gebruik je de hotspot (of eerder de draadloze onbeschermde ) verbinding van je gebuur ...
want de vereiste is dat jezelf een abbonement heb met Telenet , waardoor je dan ook de nieuwste modem/router bezit van Telenet , namelijk de docsis3.
heb jezelf geen hotspot actief aanstaan bij u thuis dan kun je géén gebruik maken van een hotspot elders.
iedere telenet klant kan nu een hotspot gebruiken ook klanten met een"oude" modem
 
Hoe werkt het? | Telenet Hotspots

  • Stap 1: Verbinden
  • 1. Zorg voor een laptop, smartphone of tablet met WiFi-ondersteuning.
    2. Vul als SSID of netwerknaam TELENETHOTSPOT (hoofdletters!) in.
    3. Schakel de WEP (Wireless Encryption Protocol) of een andere encryptie uit.
    4. Kies 'Infrastructure' of 'connecteren met AP' als connectiemode.
  • Stap 2: Aanmelden
  • 1. Open je internetbrowser en de Telenet Hotspotportaalsite verschijnt.
    2. Kies een toegangsmethode (abonnement, voucher of kredietkaart).
    3. Voer logingegevens in van je voucher, abonnement of kredietkaart.
  • Troubleshooting
    Verschijnt de portaalpagina niet of zie je deze boodschap: 'alvorens u uw login veilig kan ingeven dient u uw Proxy instellingen uit te schakelen...'?
    - Schakel je proxies uit. Volg de instructies op je scherm.
    - Lukt het nog niet? Bel de Telenet Hotspot supportdesk: België: +32 70 25 00 30
 
Laatst bewerkt:
dit alles is doorlopen, enkel het telefonisch contact niet. Heb zelf uitgebreid gezocht via internet en vind geen oplossing. vandaar da tik me tot jullie richt.
volgende keer maak ik schermafdrukken om het duidelijk te maken.
sluit deze topic maar.
 
Spreek je hier van een hotspot of een HOMEspot??????
Heb je wel een Telenet account?
Indien ja, maakt je homespot verbinding met internet. Als je niet een geldig emailadres en paswoord van Telenet invult en aanvinkt dat het moet onthouden worden, dan raak je inderdaad niet op internet om te surfen. Je bent wel verbonden, maar je kan er niets mee aanvangen.
 
waarom lukt het wel met de splashbrowser en niet als ik de laptop volledig opstart?

op de splashbrowser moet ik ook mijn telenetgegevens ingeven, dat blijft hetzelfde als anders.

dus om te antwoorden op je vraag: ja ik heb een geactiveerde telenet homespot thuis die openstaat voor anderen, en dus heb ik toegang tot de andere van telenet met invullen van mijn gegevens.
Het is niet de eerste keer dat ik dit doe of gebruik, maar het is enkel mogelijk met de directe webopstart toets en niet als ik de laptop volledig opstart.
Als ik thuis mijn gewone draadloze veribnding afsluit en ik connecteer op de telenent hotspot moet ik ook mijn gegevens invullen en lukt het wel.
Is enkel op andere locaties dat dit niet lukt.
 
dit is maar een gedachte kronkel :
ben je zeker van je stuk dat je verbinding aanmaakt met hotspot en niet dat deze de wifi draadloze verbinding is !
je zei dat je nu aan Zee verbleef ...stel dat de hotspot werd afgesloten en dat enkel de draadloze wifi beschikbaar is ...
heb je dit eens nagevraagd .
 
dit is maar een gedachte kronkel :
ben je zeker van je stuk dat je verbinding aanmaakt met hotspot en niet dat deze de wifi draadloze verbinding is !
je zei dat je nu aan Zee verbleef ...stel dat de hotspot werd afgesloten en dat enkel de draadloze wifi beschikbaar is ...
heb je dit eens nagevraagd .

als ik mijn netwerkcentrum open zie ik de verschillende verbindingsmogelijkheden staan (belgacom, telenetnr..., en ook telenethomespot) met hun respectivelijke signaalsterkte, en de aard van beveiliging. voor die homespot onbeveiligd en matige signaalsterkte.
klikken op verbinding maken, krijg de signaalsterkte in de taakbalk met waarschuingsdriehoekje en de melding mogelijks zijn meerdere enz nodig. klik, browser gaat open op de pagina met de aanmeldingsgegevens van telenethomespot, gegevens invullen en internetverbinding. DIT ENKEL ALS IK ALLEEN MAAR DE LAPTOP MET DE DIRECTWEB OPSTART.

Zelfde stappen als ik de laptop gewoon opstart maar bij het klikken op IE of G Chrome krijg ik een pagina die aangeeft dat er geen internetverbinding mogelijk is en krijg ik dus de portalom in te loggen op telenethomespot niet te zien.

dan zie ik op het schema van newtwerkcentrum mijn pc - groen lijntje - telenethomespot - rood kruisje - internet (geen internetverbinding)
pc afsluiten, terug opstarten met directweb en het lukt wel. weer onmiddelijk afsluiten en de pc gewoon opstarten, en het lukt niet

beter kan ik het je niet uitleggen.
 
vergeet nu effe die DirectWeb opstart button.
vergeet effe ook de homespot...fucntie

indien je de laptop gewoon opstart maakt deze dan een draadloze verbinding aan met de beschikbare draadloze wifi verbinding... ( zie je rechts onder in de taakbalk dan het verbindings teken ! )
ik veronderstel van niet ...zo dus moet je deze draadloze verbinding nog aanmaken ..

anders weet ik het ook niet meer ! sorry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan