Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft iemand toevallig een [h=1]System Recovery Kit for HP Pavilion ?[/h] Ik heb een HP Envy dv7-7390eb waar er een trojaans paard is binnengeraakt -> clean install windows -> herstelpartitie mee gecleaned.
Als er iemand voor mijde recovery disks op een iso bestandje kan zetten, ipv €50 te betalen voor zo'n kit. HP zijn echt geldwolven.


Alvast bedankt!!
 
ik denk dus niet dat er ooit iemand je hiermee kan helpen ....aangezien dit dus systeem gebonden is ...
* er zal wel iemand zijn die een HP Envy dv7-7390 gebruikt maar dan nog is deze niet gelijk aan uw systeem ....
er ziet niets anders op voor u dan deze 50€ te betalen om de Recovery dvd's te bestellen .
ben je absoluut zeker dat deze herstel partitie verwijderd werd ...aangezien deze geen letter toegewezen krijgt is deze standaard verborgen..
en standaard op te roepen via start > programma's > Hp recovery manager

wat je dus wel kan proberen is de F11 toets te gebruiken om een herstel te doen ...
lees blz 111 van deze pdf eens betreffende "Remove everything and reinstall Windows "
 
Normaal gezien wel, je kunt recovery disks maken bij het begin van het gebruik. Hierbij worden alle drivers etc. erbij opgezet, wat ik dus nodig heb aangezien het enkel mijn fingerprintscanner is dat niet meer werkt na de clean install ( ook alle drivers gedownload op HP site). Ik ben inderdaad zeker dat ik het verwijderd heb, als ik de recovery probeer komt er op dat dit bestand beschadigd is of niet gevonden kan worden.
 
Laat ik me verduidelijken:
1. Ik had een trojaans paard -> welbepaald het blackscreen (kon wel nog in veilige modus, maar kon geen recovery vanuit HP verrichten) dus zat er niets anders op dan een clean install van Windows ( deze had ik gemaakt vanuit mijn desktop)
2. Alle drivers van HP geïnstalleerd, echter één probleem opgedoken, mijn fingerprintreader werkte niet (ondanks alle drivers en programma's geïnstalleerd te hebben)
3. HP helpdesk: om hem onder garantie te moeten binnensturen, omdat zij denken dat het hardwarematig is ( wat ik sterk betwijfel) dien ik alles van HP terug te herstellen wat enkel via die recovery disks gaat ( zeggen zij) maar je kunt die recovery disks zelf maken ik heb diegene van een HP Pavilion serie nodig.

Toch bedankt iedereen voor de antwoorden
 
Toch een vraagje, je zegt: herstelpartitie mee gecleaned
Bedoel je hiermee dat je deze gewist of geformatteerd hebt of dat je deze gecleaned hebt ? Hier zit namelijk een enorm verschil.

Hoe probeer je naar de fabriekssettings te gaan ? Gebruik je hiervoor de F11 toets tijdens het booten ??
 
Ik heb de C-schijf (samsung ssd 850 pro 256gb) volledig geformatteerd, als ik nu eest esc en dan f11 doe om naar de herstelpartitie te gaan krijg ik de foutmelding dat deze beschadigd is of niet gevonden kan worden.
 
Een herstelpartitie is een andere partitie dan schijf C. Soms is het een verborgen partitie, maar soms zie je hem als bijvoorbeeld schijf D staan.
Het kan zelfs lastig zijn om zo'n partitie te wissen en zal je grover geschut zoals Diskpart moeten gebruiken.

Ik vrees dat er niets anders op zit dan een schijfje te bestellen bij HP als de herstelpartie beschadigd of verwijderd is.
Zo'n schijf is gekoppeld aan de gegevens en key's van jouw laptop. Bij het bestellen moet je namelijk deze gegevens en code's invullen zodat jij een schijfje toegestuurd krijgt dat alleen voor jouw laptop bestemd is.
 
Hmm, wel één nadeel.. Nadat ik met HP gebeld heb heb ik opnieuw een herstel uitgevoerd. Bij de eerste moest ik geen windows activatie invoeren maar bij de 2de wel, deze was ik natuurlijk vergeten opschrijven dus heb ik een nieuwe ingevoerd die ik via mijn opleiding kan verkrijgen.

Is dit een probleem voor deze cdroms te bestellen? Btw, volgens mij maakt HP dan gewoon een unattended van uw schijf dus als ik bv van iemand anders de recovery kan hebben kan ik mijn gegevens gewoon aanpassen.

Het lijkt mij wel sterk dat ik alle key's al moet ingeven aangezien ik deze allemaal niet meer heb, dat is juist de reden waarom ik de cd'-roms moet bestellen, toch?
 
Je hebt een geldige key en een Windows installatie medium. Dan zou ik gewoon alles herinstalleren en snel even de drivers downloaden van de HP support website.
De herstel disken van HP bevatten een OEM key. Deze is altijd verschillend van de key meegeleverd op het toestel. HP gaat uiteraard niet voor elke PC een nieuwe disk maken met verschillende key's. Dat is één disk (hooguit per model) welke op al die systemen werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan