hp photosmart b110 print geen zwart af

Status
Niet open voor verdere reacties.
mijn printer wil geen zwart afdrukken(geen originele casettes).met de kleuren is er geen enkel probleem.
de printer heeft wel een jaartje stilgestaan.ik heb ze zowel automatisch als manueel gereinigd,maar nog steeds geen zwart.iemand een oplossing?alvast bedankt
 
Een inkjet printer een jaar niet gebruiken is niet zo gezond voor zulke toestellen.
De kans is vrij groot dat je printkop (element waar de ink cartridges insteken) de oorzaak is. Heb je deze ook gereinigd? Zoja, hoe?
 
Probeer het volgende eens.

Als het goed is heeft deze printer een kleine display. Ga via Home naar de knop Instellingen en daarna ga je naar Extra met de pijltjes toetsen.
Hier zou een knop Printkop reinigen moeten staan.
Met een beetje geluk print hij daarna weer zwart.

Maar in de topicstart staat dat je geen originele casettes gebruikt. Ook hier kan het probleem dus liggen.
 
@dragon,idd heb ik ook gereinigd met lauw water en een wattenstaafje(alleen de zwarte)

Wanneer alle andere aangeboden oplossingen niet werken, zou ik volgende doen.
Reinig de printkop grondig. Lauw water en een wattenstaafje gaan helaas niet werken.

- Maak de printkop leeg: verwijder dus alle inktpatronen. Haal daarna de printkop er volledig uit.
- Vul een klein bakje ongeveer 2cm met bij voorkeur gedestilleerd heet water. (water met waterkoker opwarmen tot max!)
- Plaats de printkop erin en laat deze gedurende 10 minuten weken, geen uren!. (water gaat zwart kleuren uiteraard)
- Daarna de printkop zelf met absorberend papier (vb een koffiefilter) schoonmaken.
- Goed laten drogen. Niet forceren...
- Plaats alles terug en laat de printer zichzelf terug enkele keren reinigen. (via het printermenu)

Gebruik geen wattenstaafjes aan de printkop omdat die gaan pluizen en uiteindelijk gaat er meer watten achterblijven op de printkop dan op het wattenstaafje.
Indien de printkop bij een eerste poging niet proper is, kan je die procedure herhalen. Maar dan vrees ik dat het kalf al verdronken is.
Bovenstaande procedure werkt niet altijd. Sommige printkoppen zijn volledig dichtgeslipt en daardoor te beschadigd. En die printkop kost meestal al even veel in aankoop als een volledig nieuwe (all in one) printer.
 
dragon,ik denk dat het kalf verdronken is!! ik heb dit 2x gedaan en hij geeft nog steeds geen zwart.ik ga deze week dan ook een nieuwe aanschaffen.iedereen bedankt voor de hulp en hier mag een slotje op.
grtjs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan