Hp-printer hulpprogramma's installeren zich niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,
Wanneer ik mijn printer installeer draadloos dat loopt vlotjes.
Doch wanneer ik dan de drivers op de laptop begin te installeren en de printer op usb aansluit , krijg ik geen enkele snelkoppeling te zien op het bureaublad of tussen alle programma's alsook niet in het register .
het gaat om volgende printer : Photosmart B110 series Hp 8BE206.
Ik voer uit als beheerder .
Heb al vanalles geprobeerd telkens lukt het me niet mss hier iemand enig idee ?
Grtjs,
Jo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een overzicht van de geïnstalleerde/gevonden printers staan onder het Printers en Apparaten menu in je start menu.
De juiste procedure om een printer te installeren is meestal starten met de installatie en pas connecteren/aanzetten (USB) wanneer dat ook daadwerkelijk gevraagd wordt. Niet eerder. Want dan kan deze mogelijk niet de juiste koppeling maken naar de betreffende USB poort.
 
Beste,
Dat is allemaal zo gebeurd , ik steek de usbkabel in de usbpoort, nieuwe apparaten toevoegen installatie stuurprograma enz , dan begin ik met cd erin te steken alles netjes vogen dat moet gevolgd worden , en toch gebeurd er niks na de installatie zelfs geen snelkoppeling.
Als ik ga kijken bij printers en apparaten dan staat de printer idd daar geinstalleerd , hij werkt als ik print daardloos en ook op usb doch bvb solutioncenter of zo vind ik niet niks .
Grtjs,
Jo
 
Beste,
Dat is allemaal zo gebeurd , ik steek de usbkabel in de usbpoort, nieuwe apparaten toevoegen installatie stuurprograma enz , dan begin ik met cd erin te steken alles netjes vogen dat moet gevolgd worden , en toch gebeurd er niks na de installatie zelfs geen snelkoppeling.
Als ik ga kijken bij printers en apparaten dan staat de printer idd daar geinstalleerd , hij werkt als ik print daardloos en ook op usb doch bvb solutioncenter of zo vind ik niet niks .
Grtjs,
Jo

het volstaat natuurlijk niet dat de driver geïnstalleerd is, ook de human interface moeten op je pc staan. dus bvb het solution center.

we gaan nakijken of je dat hebt.

ga naar "%root%\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\". die map moet zeker bestaan.

ga in die map en zoek naar "%root%\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqdirec.exe" maak hiervan een snelkoppeling op bureaublad of snelbalk want dat is het solution center.

ook andere hpxxxx.exe zijn onderdelen die je kan opstarten zoals photosmart essentials, hp-update, smart web printing etc... deze kan je vinden in andere mappen in "%root%\Program Files\HP\", maar in principe heb je niet meer nodig dan het portaal 'solution center'

staat dit allemaal niet op je pc dan dien je nog de volledige installatie te doen via de bijgeleverde schijf. gebruik NIET de wizard hardware instellen, negeer die als die moest open gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan