icoontjes op taakbalk Windows 10 vergroten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roberke17

Steunend lid
Vip Lid
Is het mogelijk om de icoontjes op de taakbalk van Windows 10 groter weer te geven? In mijn Windows 8.1 waren ze groter.

Roberke17
 
rechtsklik op de taakbalk en kies eigenschappen ...
plaats een vinkje bij kleine taakbalkknoppen gebruiken en klik op toepassen en ok
*letop het beeld zal nu aangepast worden van deze pictogrammen in de taakbalk maar dit doet zelfs niets aan het beeld van je bureaublad ..

Ashampoo_Snap_2015.09.10_18h42m14s_001_.png
 
Beste Qtec,

Bedankt voor de reactie. Wat jij nu vertelt had ik gedaan, maar had geen vinkje gezet bij kleine taakbalkknoppen gebruiken, omdat ik dat niet logisch vond, "kleine taakbalkknoppen" en ze zijn al te klein. We proberen het uit.


Roberke 17;)
 
sorry het vinkje dient dus niet aan te staan !!
dit was een vergissing van mij ...!

hoe groot zijn deze nu bij u .... !
zie jij rechts de tijd en de datum vol uit weergegeven worden ?

Ashampoo_Snap_2015.09.10_19h02m15s_002_.jpg
 
Rechtsklikken in de taakbalk
en kies voor eigenschappen
Bij taakbalkweergave kun je vakje aan en uitvinken kleine pictogrammen weergeven.
Staat het aangevinkt krijg je kleine pictogrammen. Haal je het vinkje weg en daarna klikken op toepassen > OK worden de pictogrammen groter .
 
Beste Ranger,

Wat jij vertelt is van toepassing op de pictogrammen van het bureaublad. Deze op de taakbalk blijven klein

;)

Wat "Ranger" in #8 schrijft klopt perfect maar hij gebruikt wel de verkeerde woorden (pictogrammen in plaats van taakbalkknoppen).
Er is een merkbaar verschil in grootte van de taakbalkknoppen bij het aan of afvinken van het vakje bij:"kleine taakbalkknoppen gebruiken".

Dat af- of aanvinken hiervan heeft GEEN effect op de pictogrammen op uw bureaublad.
Als je deze wilt groter of kleiner maken ga je naar: instellingen - systeem - beeldscherm - geavanceerde beeldscherminstellingen - tekstgrootte en andere items afzonderlijk aanpassen - alleen de tekengrootte wijzigen - klik in het linkervakje op het pijltje en selecteer "pictogrammen" en pas nu de grootte aan door in het rechtsevakje een ander getal te selecteren en eventueel "Vet" aan te vinken - toepassen
 
oei telaat gezien dat dit er al stond sorry-m-


Probeer eens rechtsklikken op de taakbalk en kies dan eigenschappen en doe dan het vinkje bij kleine taakbalkknopen gebruiken weg en klik op toepassen en oke


sucses
 
Beste Zapatha,

Ik dacht dat ik dat al eens gedaan had, en ik dan nog kleinere pictogrammen op de taakbalk kreeg. Ook veranderd dan de datumweergave. Die staat er dan niet meer volledig op. Ik probeer het zeker nog eens uit.

Roberke17;)
 
het was eerder mogelijk onder XP en Vista om de taakbalk icons (extra) vergroot weer te geven !
sinds Windows 7 is dit niet meer voorzien ... men kan nu enkel nog deze verkleint of normaal laten weergeven..
je zou al in het register dienen te duiken van een XP of Vista nadat deze daar als extra vergroot worden weergegeven om deze instellingen dan ook aan te passen in het register van de Windows 7 of hoger ...
wellicht dient men zelfs een nieuwe of bestaande sleutel aan te maken of aan te passen .!

**ik ben naar de HKEY_Current_Usser/ Control /Desktop /WindowsMetrics geweest en daar staan dus de sleutels vermeld betreffende de taakbalk icons ... maar aangezien ik niet weet welke er dienen aangepast te worden ben ik hier niet mee verder gegaan !

**ik wilde zeker niet gaan experimenteren in het register !!!
en raad dit dan ook af !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan