Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Op mijn bureaublad staan enkele icoontjes.

desktop 1.jpg

Zonder aanwijsbare reden staat plots dat middelste icoontje op de 2de rij bovenaan. ik wil dat in één rij behouden maar het lukt me niet.
Er komt een plaatsje vrij waar dat icoontje stond. Zet ik er een ander bij, dan wordt diezelfde plaats na een tijdje weer open en staat ook dat in de volgende rij.
Hoe komt dit?

desktop 2.jpg
 
Dat heb ik ook wel eens gezien bij een pc.
Als ik me niet vergis stond deze pc op een vreemde resolutie waardoor het schikken van de pictogrammen verkeerd bleef gaan.
Experimenteer daar eens mee, of stel deze in de aanbevolen resolutie.
 
Dat heb ik ook wel eens gezien bij een pc.
Als ik me niet vergis stond deze pc op een vreemde resolutie waardoor het schikken van de pictogrammen verkeerd bleef gaan.
Experimenteer daar eens mee, of stel deze in de aanbevolen resolutie.

Volgens mij is daar niets speciaal mee.
resolutie.jpg
 
rechts klik op bureaublad en kies " beeld " zijn er hier regels aangevinkt bij u zoals "pictogrammen automatisch schikken of uitlijnen op raster "

Ashampoo_Snap_2015.03.25_10h52m23s_001_.png

indien zo deze uitzetten ...en versleep dan het icoon terug naar daar waar je deze hebben wilt ..
ook vraag ik me af of er een cleaner aanwezig is bijv : avg pctuneup ?
 
rechts klik op bureaublad en kies " beeld " zijn er hier regels aangevinkt bij u zoals "pictogrammen automatisch schikken of uitlijnen op raster "

Bekijk bijlage 13997

indien zo deze uitzetten ...en versleep dan het icoon terug naar daar waar je deze hebben wilt ..
ook vraag ik me af of er een cleaner aanwezig is bijv : avg pctuneup ?

Automatisch schikken staat af. Uitlijnen op raster staat aan. Als Cleaner nog alleen Cleanmaster.
 
cleanmaster kende ik dus niet ...
heb er effe op gezocht ...heb er zelfs een filmpje van ...
je heb over dit program volgens ik kon zien zelf geen zeggensschap ... bijgevolg heb ik hier weinig tot géén vertrouwen in .

[video]https://www.youtube.com/embed/Zdsk8IPV1J0[/video]
 
dan nog ...het programma beslist dus hier wat er verwijderd word ... zeker wat betreft het opruimen van het register had ik dus graag gezien dat deze eerst een backup functie mee had gekregen ...dit is dus helaas niet zo ...ook geeft deze nergens aan wat er verwijderd word betreffende het register !
*persoonlijk heb ik hier dus geen vertrouwen in ...
 
dan nog ...het programma beslist dus hier wat er verwijderd word ... zeker wat betreft het opruimen van het register had ik dus graag gezien dat deze eerst een backup functie mee had gekregen ...dit is dus helaas niet zo ...ook geeft deze nergens aan wat er verwijderd word betreffende het register !
*persoonlijk heb ik hier dus geen vertrouwen in ...

Je kan zeker gelijk hebben. Maar ik gebruik het vanaf de moment dat ik de tip kreeg en moet bekennen dat ik er tevreden over ben. Mocht het de schuldige zijn van dat verplaatsen van icoontje, dan neem ik het er bij.
We krijgen langs alle kanten tips om bepaalde zaken weg te doen of dergelijke en dit is ook niet altijd heel perfect. Hier geeft het programma duidelijk aan waar er ingegrepen wordt.
Met de tip hier, "vinkje weghalen bij icoontjes op raster vastzetten", vraag ik me dan ook af of Windows het wel juist had toen ze die functie maakten.
 
ik zie in het filmpje dus niet dat er daadwerkelijk aangegeven word wat er verwijderd word ....ik herhaal dat het mijn persoonlijke mening is om dit programma niet te gebruiken ...ik zeg dus niet dat je deze dient te verwijderen !
 
Is er een 2de scherm aangesloten op je PC? Ik heb onlangs een gelijkaardig issue meegemaakt ivm de opstelling van de icoontjes op de desktop. Ongeacht de resolutie "hetzelfde" bleef, stelde die de size van de icoontjes bij adv de resolutie van het 2de aangesloten scherm.
Stel dat er met 1 scherm 8 icoontjes onder elkaar konden, waren dit er maar 7 na het aansluiten van het 2de scherm...

Een andere mogelijkheid die ik ergens lees, is het uitvinken van "Allow thems to change desktop icons".

icons.jpg
 
Met Cleanmaster is helemaal niets mis mee. Sterker nog, ik gebruik CCleaner niet meer.
Uiteraard moet je met elk opschoonprogramma uitkijken wat je doet en zeker geen register opschonen.

Ik denk niet dat dit programma verantwoordelijk is voor het verplaatsen van het pictogram. Want waarom gebeurd dit dan bij de een wel en de ander niet.
Op al mijn pc's staat inmiddels Cleanmaster en iedereen die ik ken en de computers in onderhoud heb staat ook Cleanmaster.

Ik kan op dit moment geen oorzaak bedenken wat de reden van het verplaatsen kan zijn buiten de resolutie instelling die ik eerder gegeven heb.
 
Mensen, bedankt voor de hulp. Ik heb alles geprobeerd en na verloop van tijd teruggezet (nu staat alles terug zoals voorheen) en het probleem doet zich niet meer voor. Wat nu precies de oplossing was, ik heb er alleen het raden naar. Ik gok heel erg op de tip van DDragon80 uit #11. Dit is het laatste wat ik probeerde. Maar zoals gezegd, ook teruggezet als voorheen.
Voornaamste is, probleem doet zich niet meer voor. Alle icoontjes blijven trouw op hun toegewezen plaats.
Allen bedankt voor de tips.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan