Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Mijn schoonbroer heeft een laptop I5 gekocht met de bedoeling video te monteren. Echter op de nieuwe toestellen ontbreekt een fireware aansluiting.
Nu bestaan er diverse toestellen die analoog naar USB kunnen omzetten. Heb ook al gezien dat er kabels bestaan met langs de ene kant fireware en langs de andere kant USB.
Heeft hier iemand ervaring mee betreffende kwaliteit? Heb gezocht naar IEE1394 2 usb en omgekeerd, maar weinig te vinden.
Toestellen genoeg om SVHS en VHS met audio naar USB. Maar Fireware naar USB????? Weinig info.
Ben van plan te zien op de beurs op 1 december in Gent. Maar had graag wat info van anderen hierover.
 
Zit er een ExpressCard slot in de Laptop ?
Dan zou er een Firewire kaartje in passen.

USB zou ik niet over nadenken, dat is erg traag om de beelden naar de laptop over te brengen.

belkin-usb-2-0-and-firewire-expresscard.jpg
 
Op de nieuwe laptops zit dit er niet meer op. En de nieuwe videocamera's hebben bijna allemaal een USB aansluiting.
Hij heeft nog een IEE1394 in zijn camera. Dat is het probleem.
 
Heeft hij nog ergens een PC met firewire aansluiting ?
Zo ja, zou ik hier de film mee importeren en dan via een netwerk de film verplaatsen naar de laptop en daarna kan het bewerken beginnen.

Via USB is echt een drama. Heb dit wel eens geprobeerd, erg traag en het liep telkens vast en kon dan weer overnieuw beginnen.
 
Heeft hij nog ergens een PC met firewire aansluiting ?
Zo ja, zou ik hier de film mee importeren en dan via een netwerk de film verplaatsen naar de laptop en daarna kan het bewerken beginnen.

Via USB is echt een drama. Heb dit wel eens geprobeerd, erg traag en het liep telkens vast en kon dan weer overnieuw beginnen.

Ja, dat heeft hij. Maar hij wil in de club de lessen volgen. Daar moeten ze bepaalde dingen filmen en dan op de laptop ingeven.
Nu kan dat enkel analoog want de camera heeft ook een analoge uitgang om via SVHS naar tv of video door te geven. Dan gaat het met dit apparaatje.av2usb.jpg
 
Het zal geen goedkope oplossing zijn, maar wil je op safe gaan via een USB poort zou zoiets een overweging kunnen zijn. Het is al een oud apparaat, misschien zijn er drivers voor nodig ?
AOpen introduceert externe MPEG2-encoder - Computer - Nieuws - Tweakers

[edit] Misschien het proberen waard http://www.marktplaats.nl/a/audio-t...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr [/edit]

Ik heb geen ervaring in deze doosjes, als je geïnteresseerd bent, eerst uitzoeken of dit onder Windows 7 en hoger wil werken.
 
Het zal geen goedkope oplossing zijn, maar wil je op safe gaan via een USB poort zou zoiets een overweging kunnen zijn. Het is al een oud apparaat, misschien zijn er drivers voor nodig ?
AOpen introduceert externe MPEG2-encoder - Computer - Nieuws - Tweakers

[edit] Misschien het proberen waard ≥ 328 - AOpen XRecorder VX2000 - Overige Audio, Tv en Foto - Marktplaats.nl [/edit]

Ik heb geen ervaring in deze doosjes, als je geïnteresseerd bent, eerst uitzoeken of dit onder Windows 7 en hoger wil werken.

Zoals ik zie bestaat dit al 10 jaar of meer. Ik vind wel terug dat er software is die werkt met Win7. Zie het ook nergens specifiek te koop aangeboden.
 
Firewire naar USB kabel: Technisch niet mogelijk | Kabeltje.nl

http://forum.breekpunt.nl/viewtopic.php?f=45&t=1899#p15866

Via Google ook nog een Pinnacle oplossing gevonden die denk ik ook goed kan werken. Werkt zo te zien tot en met Windows 7 http://azerty.nl/producten/product_...gangsadapter-hi-speed-usb-ntsc-secam-pal.html

Mogelijk als je zoekt op "Capture video from camcorders" dat je meer mogelijkheden vindt.

Deze zou ik voor je op kunnen halen, is bij mij om de hoek http://www.marktplaats.nl/a/compute...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Daarna kan ik hem verzenden naar Belgie. Dan weet je zeker dat hij verzonden wordt ;) Ik weet alleen niet of deze een firewire connector heeft. Er is een DV stekker aanwezig die lijkt op een firewire.
Uiteraard is de onderhandeling over de prijs met de verkoper voor jou.

$_85.jpg



Ik geef je meteen nog wat huiswerk. http://www.marktplaats.nl/a/audio-t...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr Geen idee welke deze heeft aan aansluitingen.

Of deze http://www.marktplaats.nl/a/compute...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr en deze http://www.marktplaats.nl/a/compute...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr of http://www.marktplaats.nl/a/compute...84ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

http://www.kieskeurig.be/video_capture/pinnacle/studio_moviebox_hd/prijzen/bezorgen/1324548

Ideeën genoeg, maar ik zou geen kabeltje proberen, dat is weggegooid geld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij ons heet zo iemand een zwager -)5
Een schoonzus is wel een woord dat gebruikt wordt.

Maar het is er weer zo één Wat is beter Nederlands? Schoonbroer of zwager? - Goeie Vraag

Hier in Vlaanderen ken ik niemand die een zwager heeft. Bijna iedereen heeft wel een schoonbroer. Maar zo zijn er meer voorbeelden. Trouwens, Margriet Hermans samen met Robert Long zong een liedje over het taalverschil.

Wij zeggen laarzen, de Belg noemt dat botten.
Wij zeggen gekken en zij zeggen zotten.
Laarzen, botten, gekken, zotten …
Da's toch een heel verschil?

Holland zegt bijstand en België doppen.
Zij zeggen tassen en wij zeggen koppen.
Bijstand, doppen, tassen, koppen …
Da's toch een heel verschil?

En toch! Spreken we al eeuwenlang dezelfde taal.
En och! Eigenlijk is het verschil geen hinderpaal. (Precies!)
Dus hoor jij liever botten, dan zeg ik wel botten.
En ik zeg wel gekken … welnee zeg maar zotten.

Het verschil is eigenlijk nihil.
’t Gaat erom dat ik je versta …
Als ik je maar versta!

Als dat geen peen is … nee dat is een wortel.
En dit is cement … oh, bij ons heet dat mortel.
Peen of wortel, cement of mortel …
Da's toch een heel verschil?

Jij noemt iets mooi … terwijl jij dan weer schoon zegt.
En jij spreekt van wedde … waar jij dan weer loon zegt.
Mooi of schoon, wedde of loon …
Da's toch een heel verschil?

En toch! Spreken we al eeuwenlang dezelfde taal.
En och! Eigenlijk is het verschil alleen fiscaal.
Dus hoor jij liever botten, dan zeg ik wel botten.
En ik zeg wel gekken … zeg jij nou maar zotten.

Het verschil is eigenlijk nihil.
’t Gaat erom dat ik je versta …
Als ik je maar versta!

Wij zeggen laarzen … en wij zeggen botten.
Wij zeggen gekken … en wij zeggen zotten.
Laarzen, botten, gekken, zotten …
Da's toch een heel verschil?

Wij zeggen bijstand … bij ons heet dat doppen.
Wij zeggen tassen … en wij zeggen koppen.
Bijstand, doppen, tassen, koppen …
Da's toch een heel verschil?

Hoewel! ’t Verschil is als je ’t goed bekijkt maar minimaal.
Hoewel? Nou? We wonnen toch wel heel erg vaak bij ‘Tien voor Taal’.
Zeg, wil jij een patatje … ik lust wel een frietje.
Ik weet wel een frietkot … een snackbar, Margrietje.
En ik betaal … da's niet normaal!
Het gaat erom dat ik je versta …
Als ik je maar versta …
ALS … ik je maar versta!
 
Laatst bewerkt:
Firewire naar USB kabel: Technisch niet mogelijk | Kabeltje.nl

Breekpunt Forum • Toon onderwerp - firewire op laptop

Via Google ook nog een Pinnacle oplossing gevonden die denk ik ook goed kan werken. Werkt zo te zien tot en met Windows 7 Pinnacle Studio MovieBox HD @ Azerty

Mogelijk als je zoekt op "Capture video from camcorders" dat je meer mogelijkheden vindt.

Deze zou ik voor je op kunnen halen, is bij mij om de hoek ≥ Pinnacle Studio Moviebox Hd - USB - Overige Computers en Software - Marktplaats.nl
Daarna kan ik hem verzenden naar Belgie. Dan weet je zeker dat hij verzonden wordt ;) Ik weet alleen niet of deze een firewire connector heeft. Er is een DV stekker aanwezig die lijkt op een firewire.
Uiteraard is de onderhandeling over de prijs met de verkoper voor jou.

$_85.jpg



Ik geef je meteen nog wat huiswerk. ≥ Pinnacle MovieBox DV - Overige Audio, Tv en Foto - Marktplaats.nl Geen idee welke deze heeft aan aansluitingen.

Of deze ≥ Pinnacle Moviebox DV (Porsche design) met software Studio 9 - Overige Computers en Software - Marktplaats.nl en deze ≥ Pinnacle Moviebox deluxe - Overige Computers en Software - Marktplaats.nl of ≥ Pinnacle kastje. - Videokaarten - Marktplaats.nl

Pinnacle Studio Moviebox HD kopen? - Goedkope video capture KIESKEURIG

Ideeën genoeg, maar ik zou geen kabeltje proberen, dat is weggegooid geld.

Ja, dat is inderdaad hetgeen er nodig is. Het toestel van Pinnacle wordt voor deze toepassing het meeste aangeraden. Heb alle voorbeelden en links bekeken. Op 1 december is er pc beurs in Gent. Ga daar ook eens mijn licht opsteken. Het is niet zo dringend. Kan voorlopig zijn plan trekken want de lessen zijn pas begonnen.
Vroeger had ik in mijn pc een Miro DC30 kaart. Daar kon toendertijd alle videosignalen mee verwerkt worden. Ben speciaal naar Nederland gereden om die kaart te kunnen aankopen. Hadden ze nog niet bij ons. Denk dat dit 20 geleden is en toen was de kostprijs omgerekend ongeveer 800€ (32.000Bfr)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan