Status
Niet open voor verdere reacties.
Xubuntu 12 heb ik.Vandaag heb ik Pulse Audio(volume micro en geluid) symbool bij de taakbalk kunnen zetten.Empathy ipv Pidgin staat erop met 1 enkel emailadres van mijn maat.Die gebruikt het voor Afrika.
Zondag hadden we om 20.30 hr een chat willen doen.Hij heeft een paar seconden gezien dat ik een uitnodiging verstuurd had.Met de gsm erbij lukte ook niks,niks geluid,een camera heb ik niet.
Ik ben als een oostblokker,wat free is moet ik hebben.Echter ik bak er niets van.
 
Dank voor de hint.Hij staat nu in de taakbalk.Account staat op automatisch aanmelden,2 contacten zitten er ook in.
De werking bezie ik wel eens bij you tube,foto of video zegt soms meer als duizend woorden.
 
Rood vakje geeft de 'rejected' emailers weer.In een geel vakje werd gemeld,mogelijk heeft je contact je email niet bij de contacten gezet.
Als het beetje gaat koop ik zo een 10 € webcam.Klik,usb in en plug en play zeker.
 
Nou, bij MSN niet... Microsoft houdt namelijk het protocol voor MSN voor zich, waardoor ontwikkelaars maar één ding kunnen doen: heel precies naar het netwerkverkeer 'luisteren'. Met tekst is dat goed te doen, maar beeld is lastig. Daarom werkt de webcam niet met MSN. Mocht je Skype hebben, daar werkt het wel op ;)
 
Ik las dat je nu Pidgin gebruikt voor Skype. Dat kun je beter niet doen. Skype heeft een eigen (helaas wel Engelstalige) client, die je gewoon vanaf Gratis internetbellen en voordelig telefoonnummers bellen - Skype kunt binnenhalen. Als je vervolgens op dat bestandje dubbelklikt, opent het Softwarecentrum en kun je hem installeren. Hij staat daarna gewoon onder de Dash (grote Ubuntu knop linksboven) als je zoekt op 'skype'. Deze client van Skype zelf ondersteunt standaard al webcams (instellen door linksonder in het schermpje te klikken op het logootje, daar klikken op instellingen, tabblad Video). Ikzelf vind die het fijnst, omdat het van Skype zelf is, dus perfect en volgens de laatste technieken werkt :)
 
Skype staat met zijn groen vinkje aan.
Mijn maat(telenet.be)vindt hij niet..............
Vandaag echter kreeg ik een mailtje van Google+.Mijn maat had een oproep gedaan naar mij.Vanaf vandaag had hij een gmail adres aangevraagd.
Google+ staat nu bij mij erop.Wat het wordt weet ik nog niet.
Ps;een google talkplugin heb ik gisteren wel kunnen installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan