ik krijg steeds melding virus in system volume....

Status
Niet open voor verdere reacties.
test.jpg
verborgen mappen staan op. Systeem herstel afgezet, en opgezet...
Niks helpt : die map staat er bij mij niet op, en toch krijg ik als ik hem scan een paarmeldingen van virussen.
Ik heb 5 verborgen mappen op mijn C schijf , maar die "system volume information" niet
 
je geeft weinig info over welke melding het hier gaat ....
wat je kunt doen is eerst malwarebijtes free installeren ..
je laat deze dan ook updaten ..
en daarna selecteer je om een voledige systeemscan te doen ...laat ook je externe media's mee scannen
gebruik tijdens de scan je pc niet ...en sluit alle programma's die open staan .
blijf malwarebijtes ook daarna verder gebruiken ..
 
indien dat niets opleverde dan ga je je systeem scannen voordat windows is opgestart ....

Scan je systeem voordat windows is opgestart om je te ontdoen van allerhande besmettingen ...
door gebruik te maken van de Avira-Antivir Rescue CD


Download Avira Rescue Disk

download de iso en brand deze met bijv : imgburn op een cd
brand de iso als een " image to disk " (beeldbestand naar cd)**niet als data branden !!

Stel je BIOS zo in dat je systeem opstart van het door jou gebruikte medium voor de Avira Antivir Rescue CD.
Sla deze wijzigingen op en je pc start opnieuw op.
Als je systeem opstart van deAvira-Antivir Rescue cd/usb-stick verschijnt volgend scherm.
4ff34b6f982f1-Snap_2012.07.03_21.42.46_006.png



Druk op 1 om de default boot optie te selecteren en druk op Enter.
Maakt u geen selectie start de Avira-Antivir Rescue CD automatisch met deze optie.

De Avira-AntivirRescue CD word gestart en de benodigde bestanden worden geladen
waarna volgend scherm verschijnt.

Nu worden de verschillende modules geladen die nodig zijn voor het uitvoeren van de rescue cd en
de hardware wordtgeïnitialiseerd. Als dit voltooid is verschijnt volgend scherm in beeld.

De virusdefinities geladen vanaf de cd. Als het laden van de definities voltooid is
gaan we naar het tabblad Configuration in de volgendeafbeelding

De instellingen staan standaard goed, maar toch even controleren voor alle zekerheid.
Scan method
> All files
Action when malware found
> Repair infected files
> Rename file if repairis not possible
Verder laten we de instellingen ongemoeid en klikken op het tabblad Update

De mogelijkheid bestaat als je cd één of meerdere dagen oud is om de laatste virusdefinities via het
internette downloaden.
Dit moet wel ondersteund worden door je hardware (netwerkkaart enz..).
Klik op Yes om het updaten te starten.
Je kunt het verloop van de update volgen in het venster,mocht het updaten niet lukken dien je de
laatste nieuwe cd bij Avira te downloaden om zo verzekerd te zijn van de laatste updates.
Klik nu op het tabblad Virus scanner

Klik op Start scanner waarna de Avira-AntivirRescue CD begint met het scannen van je systeem.
Dit kan een behoorlijke tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van je systeemschijf, wacht dan
ook geduldig tot dat de scan klaar is.

Als de scan voltooidis, worden de scan statistieken weergegeven.
Klik op Save om een logbestand op je lokale schijf op te slaan waarna volgend venster opent.

Navigeer naar de gewenste locatie voor het opslaan van je scan log en klikop Save.

Klik op Shut down waarna en nieuw venster word geopend en klik hierin op Restart.
De pc word herstart en verwijder de Avira Antivir Rescue CD.
Als de pc opgestart is bladeren we naar de locatie waar wehet scanlog hebben opgeslagen.

Het scan log vinden we terug op de door ons gekozen locatie.
 
dat is het gekke : ik gebruik malmwarebytes, en laat mijne pc scannen, en dan geeft mijnen AVG de melding dat er virussen zijn. ( Malware bytes geeft niks ) en AVG zegt dan dat die in system volume... staat, maar die heb ik niet :( ( niet gewoon of verborgen, ) en de system restore staat op voor de c schijf, dus zou hij daar moeten staan.. ( op de andere harde schijven staat er ook gene : maar daar staat de system restore van af.)
Verleden week gaf ( omdat die malware bytes de hele schijf door " rammelt" ) mijnen AVG 3 virussen, en nu zijn er dat 6 geworden, ik klik alle verwijderen aan, en als ik met den balk schijf in die avg ( venster is wat te klein :) daarachter staat dan : bestanden niet gevonden.
 
Bekijk bijlage 9194
verborgen mappen staan op. Systeem herstel afgezet, en opgezet...
Niks helpt : die map staat er bij mij niet op, en toch krijg ik als ik hem scan een paarmeldingen van virussen.
Ik heb 5 verborgen mappen op mijn C schijf , maar die "system volume information" niet

System volume is geen map of bestand. Dit is de benaming van je systeem partitie. Dit virus kan dus eender waar aanwezig zijn op die partitie (volume).
 
dat is het gekke : ik gebruik malmwarebytes, en laat mijne pc scannen, en dan geeft mijnen AVG de melding dat er virussen zijn. ( Malware bytes geeft niks ) en AVG zegt dan dat die in system volume... staat, maar die heb ik niet :( ( niet gewoon of verborgen, ) en de system restore staat op voor de c schijf, dus zou hij daar moeten staan.. ( op de andere harde schijven staat er ook gene : maar daar staat de system restore van af.)
Verleden week gaf ( omdat die malware bytes de hele schijf door " rammelt" ) mijnen AVG 3 virussen, en nu zijn er dat 6 geworden, ik klik alle verwijderen aan, en als ik met den balk schijf in die avg ( venster is wat te klein :) daarachter staat dan : bestanden niet gevonden.

Opstarten in veilige modus. F8 drukken tussen je BIOS POST en Windows start logo tijdens het opstarten. Daarna best Hitman Pro downloaden en éénmalig uitvoeren (+ gratis licentie activeren). Hitman Pro is gratis te downloaden en te gebruiken gedurende 30 dagen. Is een combinatie van verschillende virusscanners.
 
waarom krijg ik dan de melding : C:\system restore volume\_restore\ (en dan schrijf ik maar wat :) xxxx.exe : trojan xxx enz....
dus zou er toch een System restore volume map moeten zijn, met daarin nog mappen ????
 
Je titel zegt iets anders... "System Volume".
System restore is een Systeem folder, enkel zichtbaar als je de "zichtbaarheid" daarvan aanzet in je folderopties. Maar dan nog ga je in deze folder niets kunnen veranderen wanneer system restore actief staat. Kan ook niet zoveel kwaad eigenlijk zolang je geen systeem herstel moet toepassen.
 
sysem volume restore.. of system restore volume ....
enfin, ik scandde hem nog eens... en :

1.jpg

en als achtergrondscherm zie je die malwarebytes...
en ik mag doen wat ik wil.. ik kan die niet weg krijgen ( en ook de folder niet zien ...)

2.jpg

en onderaan : alle problemen zijn opgelost : vergeet het: als ik seffens ne scan doe, staan die er weer...
 
je krijgt de melding te zien van avg omdat deze daadwerkelijk ook iets gevonden heeft ..
echter hetgene wat deze gevonden heeft kan niet door avg verwijderdt worden ...
omdat het in de verborgen mappen bevind van de windows herstel optie ( met name systeemherstel )
om van deze melding af te geraken ....zul je herstelpunten moeten verwijderen ..
het is zelfs aanbevolen om al de herstelpunten te verwijderen ....
**om dit te doen ga je naar je configuratiescherm ....Systeem...Systeembeveiliging
selecteer de C schijf indien er meerderen vermeld staan ..klik op configureren ...
zet het vinkje aan bij systeembeveiliging uitschakelen en verschuif de regelaar ( zet deze op O% **daardoor verwijder je al de besmette herstelpunten " immers weten we niet welke herstelpunt de besmetting aanboord heeft )
bevestig alles met OK en herstart je systeem..
na deze herstart ga je terug de herstel optie aanzetten ...
note : éénmaal dat de oude herstelpunten verdwenen zijn , zal de melding van de trojan ook verdwenen zijn .
 
Dat laatste van qtex, deed het, geen virussen meer :duimop:
Maar heb dus terug een herstelpunt gemaakt ( je weet nooit.) maar dan weet ik dus nog niet waar die folder staat.
Enfin ben van de virussen vanaf, en dat telt.
thanks to : alleman die heeft meegedacht (Y) .
 
vooralleer je een herstelpunt heb aangemaakt ( wat zeker aan te raden is )
heb je toch eerst je systeem opnieuw gescant met de avg en mbam ....hoop ik

om te weten waar deze folder staat dien je via je configuratiescherm ...mapoties ...weergave..
het vinkje aan te zetten bij " verborgen bestanden , mappen of stastions weergeven "
maar wees voorzichtig dat je niets verwijderdt wat niet mag verwijderdt worden !!!!!

tevens moet het vinkje uitstaan bij " de regel er onder ** niet weergeven )
klik dan op toepassen en ok ...
maar ik herhaal ** wees uitterst voorzichtig voor je het weet maak je je systeem onstabiel !!!
door iets te verwijderen wat niet verwijderdt mocht worden .
 
om te weten waar deze folder staat dien je via je configuratiescherm ...mapoties ...weergave..
het vinkje aan te zetten bij " verborgen bestanden , mappen of stastions weergeven "
maar wees voorzichtig dat je niets verwijderdt wat niet mag verwijderdt worden !!!!!

tevens moet het vinkje uitstaan bij " de regel er onder ** niet weergeven )
klik dan op toepassen en ok ...

Die System Information Folder staat niet 100% als verborgen folder alleen. Je moet ook instellen op diezelfde locatie dat je Systeem bestanden en folders zichtbaar wilt zetten. Is alleszinds zo in Windows 7 Prof. (kan zijn dat home edition anders is maar dacht het niet).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan