Ik vind dit de leukste uitspraken van 2011

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Van de maker van Spotnet op een vraag van ..... ( vul maar in )

Al last gehad van Brein?

‘Nee, maar stel dat Brein me weet te vinden: ik kan het programma niet stopzetten, of uit de lucht halen, dus ik kan weinig voor ze betekenen.’

Waarom heeft u Spotnet ontwikkeld?
‘FTD had de volgende nadelen: een centrale database, een account was verplicht, je kunt er niet mee downloaden, geen broncode beschikbaar en ingewikkeld voor beginners. Om niet te hoeven beginnen met een lege ?database, worden alle spots uit FTD automatisch overgekopieerd, maar eigenlijk is Spotnet geheel onafhankelijk. Als FTD stopt met functioneren, blijft Spotnet gewoon werken.’

Brein kan Spotnet overladen met nep-spots. Dan wordt het onbruikbaar.
‘Onzin. Elke spot en reactie zijn voorzien van een (cryptografische) ‘digitale handtekening’. Om het programma te kunnen overladen met nep-spots heeft Brein eerst een sleutel nodig om geldige handtekeningen te genereren. En deze sleutel ga ik ze niet geven ;)
Die sleutel word automatisch toegevoegd als je via het programma spot, de database (geautomatiseerd) in korte tijd overspoelen met duizenden ‘valse’ spots (door simpelweg zelf usenet berichten in het juiste formaat te uploaden) is dus niet mogelijk. Handmatig valse spots toevoegen wel, maar dat kan iedereen (niet alleen Brein) doen. Dit gaat echter te traag om in korte tijd de database vol te kunnen spammen.’
 
ik vind de eerste vooral goed. ik heb persoonlijk ook nog geen last gehad van brein, heb er namelijk geen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan