ik wil weg bij telenet

Status
Niet open voor verdere reacties.

dendanny

Steunend lid
Vip Lid
hoy
ik had eens een vraagje ik zou weg willen bij telenet,
ik zou graag naar dommel overschakelen maar gaat dat via de kabel.
ik heb geen vaste telefoonlijn

of zijn er nog andere via de kabel ?
de datalimiet stoort mij en alle maanden moet ik blokken bij kopen,
en dat is wat véél van het goede vind ik :shame: rekening +- 50€ :nee:

plus telenet ging zijn internet versnellen (ze gingen op de knop duwen weet je nog)
maar één ding zijn ze wel vergeten het jaartal (lachen)
ik heb daar nooit iets van gemerkt valse beloften dus

gr dendanny
 
ik zou graag naar dommel overschakelen maar gaat dat via de kabel. ik heb geen vaste telefoonlijn

of zijn er nog andere via de kabel ?
de datalimiet stoort mij en alle maanden moet ik blokken bij kopen,
en dat is wat véél van het goede vind ik :shame: rekening +- 50€ :nee:

plus telenet ging zijn internet versnellen (ze gingen op de knop duwen weet je nog)
maar één ding zijn ze wel vergeten het jaartal (lachen)
ik heb daar nooit iets van gemerkt valse beloften dus

gr dendanny

Dan zult u een telefoonaansluiting moeten laten leggen.
Internet Vlaanderen: enkel kabel langs Telenet.

Versnellen: Er is nooit spraak geweest dat het downloadvolume zou verhogen.
De uploadsnelheid werd (of wordt) verdubbeld. Van 256 naar 512.
Wanneer dat bij u doorgevoerd werd of wordt kon u controleren op te site van Telenet.
U moet dit wel zelf instellen.
 
bedankt danny en j.w. ik ben er nog niet zo goed uit maar er komt wel een oplossing uit de bus zeker weten tis wel spijtig dat telenet de enigste is via de kabel,anders was mijn probleem wel iets sneller opgelost maar ja tijd breng raad maar toch bedankt voor de reactie :duimop:
 
ben anderhalf jaar geleden ook over gestapt van telenet naar dommel en heb hiervoor ook een lijn moeten openen daar ik geen vast toestel had/heb, voor 6,5€ per maand ben je gesteld en heb er nog steeds geen spijt van. :duimop: maar dat is natuurlijk ieder zijn keuze.
 
Ik ben ook overgestapt naar telefoonlijn, moet er wel even bij vermelden dat de activatie van de belgacom discoveryline inc btw meer dan 80 euro is.
En vergeet niet aangetekend telenet op te zeggen, anders betaal je dubbel, dat is bij de andere operatoren ook het geval.
 
bericht van dommel

bericht van dommel

ik heb een een mailtje gestuurd naar dommel ter informatie,
en dit was hun antwoord :duimop:

Vanaf vandaag is ons Homeconnect beschikbaar.
-- d o m m e l . c o m -- => Internet en telefonie => Homeconnect.

Dit bevat telefonie en internet in één oplossing voor een vast maandelijks bedrag.
U heeft hier geen actieve Belgacom lijn voor nodig.
De aansluiting zal gedaan worden via raw copper. Wij zoeken een vrij koperpaar
op uw telefoonkabel.
Als u dit pakket koopt dan krijgt u voor de prijs van 129€ de Siemens router,
een maand Homeconnect gratis en de activatie. :applaus:

gr : dendanny.
 
Ik ben ook overgestapt naar telefoonlijn, moet er wel even bij vermelden dat de activatie van de belgacom discoveryline inc btw meer dan 80 euro is.
En vergeet niet aangetekend telenet op te zeggen, anders betaal je dubbel, dat is bij de andere operatoren ook het geval.


als je een belgacom lijn al in huis ligt (maar niet aktief is vanwege vroegere opzegging) kost de (her)activatie NIETS oftewel 0,0€.
Dit weet ik 100% zeker omdat ik ook netTelenet buitengeschopt heb en ben overgestapt naar adsl.

Ik heb provider DxADSL genomen met hun aanbieding: 175GB datatransfer per maand voor 32,5€. Het is een 6Mbps download en 640Kbps upload (zelfde als Scarlet meen ik)

met vriendelijke groet,
 
Ik kom van tele2, voor het belgacomsignaal moeten er dan aanpassingen gebeuren in de centrale, dat heeft een prijs.
Dat is alleen als je van tele2 komt, die werken via een eigen net, los van belgacom.
Als er nog geen telefoonkabel ligt moet die aftakking gemaakt worden, graafwerken enz.
Een stuk kan je zelf doen, maar de aftakking zelf doet belgacom.
De factuur volgt later.
De aanpassingen in de centrale doet tele2 op eigen kosten, maar 15gig/maand is niets.
Daarom ging ik er weg.
Verder had ik geen echte klachten bij tele2, en de snelheid van 4mbit/sec is gelijk aan de meeste basisverbindingen, bij dommel is het geloof ik ook 4mbit.
Voor filmpjes te bekijken on-line kan het spelen wat haperen op die snelheid.
De beeldresolutie word almaar hoger, en je hebt steeds meer snelheid nodig.
Kijk eens of je bij dommel adsl2 kan krijgen als snelheid belangrijk is.
4mbit is voor de meeste mensen nog wel voldoende hoor.
 
Wel momenteel heb ik ook geen internetverbinding meer (wegens verbouwingen), en ik ben wat aant kijken wat ik zou nemen en ik moet zeggen ik ga denk ik terug telenet nemen ... momenteel is er een aktie voor de draadloze installatie die kost nu niks enkel activatie van 50€ en ik zou mischien wel dees nemen heeft er daar iemand ervaring mee ? Of werk ik mischien beter met een router ?

Groeten ;)
 
Raw Copper is GEEN telefoonlijn!!! Enkel zoals de naam zegt een koper paar die gehuurd wordt bij Belgacom,waarop de provider adsl signaal opzet (hoog o radio frequent signaal).Meestal zijn het bedrijven die z'n oplossing krijgen. Wordt ook gebruikt voor allerlei ander doeleinden, maintenance van een pabx of dsl, telefonie via derden.
 
Raw Copper is GEEN telefoonlijn!!! Enkel zoals de naam zegt een koper paar die gehuurd wordt bij Belgacom,waarop de provider adsl signaal opzet (hoog o radio frequent signaal).Meestal zijn het bedrijven die z'n oplossing krijgen. Wordt ook gebruikt voor allerlei ander doeleinden, maintenance van een pabx of dsl, telefonie via derden.

Er zijn verschillende providers die internet aanbieden aan particulieren via raw copper.
Ik weet niet van buiten welke.
Via deze site kan je alvast bij de meeste providers geraken voor info.
 
Raw Copper is GEEN telefoonlijn!!! Enkel zoals de naam zegt een koper paar die gehuurd wordt bij Belgacom,waarop de provider adsl signaal opzet (hoog o radio frequent signaal).Meestal zijn het bedrijven die z'n oplossing krijgen. Wordt ook gebruikt voor allerlei ander doeleinden, maintenance van een pabx of dsl, telefonie via derden.

Volgens mij is Raw Copper WEL een telefoonlijn, ze wordt alleen niet geactiveertd als telefoonlijn, enkel als ADSL lijn.
 
Wel momenteel heb ik ook geen internetverbinding meer (wegens verbouwingen), en ik ben wat aant kijken wat ik zou nemen en ik moet zeggen ik ga denk ik terug telenet nemen ... momenteel is er een aktie voor de draadloze installatie die kost nu niks enkel activatie van 50€ en ik zou mischien wel dees nemen heeft er daar iemand ervaring mee ? Of werk ik mischien beter met een router ?

Groeten ;)

Je hebt dan een notebook ? Een desktop draadloos aansluiten zou ik niet doen. Met UTP kabel is altijd op zijn minst even goed en meestal beter dan draadloos.
Draadloos is voor 70% een verkoopshype.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan