Ik zoek een oplossing voor massa storage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Ik zal eerst uitleggen waarvoor ik zoiets zoek.

Volgende zomer wil ik ongeveer 4 a 6 weken een verre reis gaan maken met het vliegtuig en natuurlijk gaan dan de Full HD videocamera en de fotocamera's mee.
Ik hoop vele uren film te schieten en vele foto's te maken.
Maar om daar nou een hele voorraad kaartjes voor aan te schaffen lijkt mij een dure oplossing.

Daarom zou ik de camera's willen legen in een storage apparaat.
Zelf zit ik aan bijvoorbeeld zo'n ASUS EEE mini netbookje te denken met een schijf van ongeveer 250 tot 320 Gig. Het mag tweede hands zijn. Snelheid en schermgrootte maakt me allemaal niet zo veel uit, het gaat me alleen om de opslag.
Een tablet valt af door de beperkte opslag.
Ik wil niet mijn grote zware laptop meenemen.

Ik heb al zitten zoeken op internet of hier andere oplossingen voor bestaan, maar kan hiervoor niets vinden.

Misschien weet iemand anders dit of heeft dit ook eens aan de hand gehad?

Alle suggesties zijn welkom.
 
Er zijn geheugenkaartjes van 128GB verkrijgbaar, maar dan kom je al aardig in de buurt van de kostprijs van een netbook.

De meeste tweedehands netbooks hebben een harde schijf van 250GB, wanneer je voor een nieuwe gaat kan je tot 500GB gaan.

Enkel een externe harde schijf meenemen is ook een mogelijkheid, maar dan moet je ter plaatse wel over een PC kunnen beschikken.

Wanneer je een netbook bij hebt kan je ook vrij makkelijk op internet onderweg, dat is ook altijd meegenomen.
 
120 GB, daar kan ik ongeveer 11 uur mee filmen.
Op zich wel veel, maar ik ken mijzelf en wil altijd zo veel mogelijk materiaal schieten voor een goede montage.
 
Hoi Pluis

Zie hier even tussen: List of free online data storage, share huge files. | Ashwin's Blog
Ik heb juist Sendspace 300MB gebruikt en 't werkt goed.
Je kan ook meerdere files opsturen indien ééntje niet genoeg datavolume bied.
Let wel, de files worden maar beperkt bijgehouden dus best even nakijken of ze lang genoeg blijven staan.

Mag ik ook aanraden je uploads te rarren, zodat je een paswoord op je files kan zetten, kwestie je privacy te beschermen.

Goede reis!
 
Online = deftige en veel upload = niet zo voor de hand liggend als je op reis bent...
Je bent trouwens met je prive verbinding al even bezig als je zo'n massa wilt uploaden.

En een netboekje met externe 2.5" storage? (WD passport) Daar kan je ook al vrij veel opzetten tegenwoordig.
 
Ik weet niet of het budget het toelaat, maar wanneer je op pad gaat met netbook met USB 3.0 met interne 500GB HDD en als extraatje nog een externe USB3.0 HDD (tot 1TB in pocketformaat) dan zit je zeker goed.
 
Budget is niet het belangrijkste, mijn keuze valt altijd op een degelijke goede oplossing.

Online opslag zal waarschijnlijk niet gaan lukken.


Op dit moment is mijn oog gevallen op deze ASUS ASUS - Eee- ASUS Eee PC X101CH

Het voordeel is dat deze ook HD film kan afspelen. ( heb ik dus weer ergens anders gelezen ) Eventueel een extern schijfje van 1TB heb ik nog wel ergens. Dit mag van mij gewoon USB2.0 zijn. Snelheid is onbelangrijk.


Het valt me wel op dat hier verder geen enkele oplossing voor te vinden is zonder tussenkomst van één of andere pc.


Fabrikanten zouden volgens mij met een klein kastje, een USB aansluiting, een OS ( zou onder Linux kunnen draaien ) en met een behoorlijk schijfje erin, een gat in de markt ontdekken.
 
Dit heb ik. LC Power EH-25BD Festplatten Gehäuse USB 2.0 für 6,4 cm: Amazon.de: Computer & Zubehör
Je kan er een laptopschijf in steken met de grootte die je zelf wilt. Ook alle geheugenkaartjes eet hij.
Gewoon op de knop drukken en het kaartje krijgt een plaats op het apparaat.
Afmetingen : H : 23mm L : 115mm B : 77mm
Kan verbonden worden met pc om over te zetten.
Telkens je een kaartje aansluit, krijgt het een aparte map op de HD. Pat in Uw vestzak.
Fotoliefhebbers noemen dit een Phototank.
Dat is wat je zegt het gat in de markt. Wordt verkocht zonder schijf. Dus je steekt er eentje in zoals je zelf wilt.
http://www.amazon.de/tag/phototank/products
 
Ik neem het allemaal mee in mijn beslissing.

In mijn gedachten zie ik me hier al rond lopen met mijn camera.
Altijd leuk zo'n voorpret.

2940124-monument_valley_utah-utah.jpg


southern-utah-16.jpg



lux_utah.jpg
 
Dan zal dat Pluisje toch een Veer moeten worden. Vergeet ook niet Uw haar te laten groeien. Je moet toch immers die veer ergens kwijtraken. Uh, Uh, Uh. Groot opperhoofd heeft gesproken. Dus ook Indiaans leren. Of is het Cowboys?
 
Ziet er me een leuk hebbeding uit ! Maar, met een netbookje kan je het gefilmde materiaal ter plaatse bekijken en kan je ook nog op internet. Lijkt (mij alvast) nog altijd de meerprijs waard, da's een persoonlijke mening.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan