Status
Niet open voor verdere reacties.
Het artikel over PING indachtig wou ik dat even in de praktijk brengen op mijn Dell Inspiron 1720 met Win Vista. Ik heb de laatste versie EN de handleiding van OING gedownload, op schijf gezet en gestart.
1. Het eindresultaat was een image zonder inhoud, een verdwenen C:\schijf en D:\schijf met de oorspronkelijke Dell-restore bestanden. Ik probeerde vooreerst het systeem alsnog terug te zetten vanaf een kopie van die herstelbestanden van de oorspronkelijke D:\drive, maar dat werd geweigerd wegens 'geen harde schijf gevonden' ... ?!
2. Omdat ik Win Vista niet meer kon terugzetten, begon ik maar met een Win 7 installatie (wat ik uiteindelijk van plan was). Na deze install (of al eerder ?) werkte bleutooth niet meer. Ik kreeg het niet aan de praat met alle drivers van Dell. Steeds gepromt met "Schakel BT in met Fn+F2", maar dat leverde geen enkele reactie op. Toch staat Bluetooth AAN in de BIOS.
3. Dan probeerde ik om XP te installeren, maar de harde schijf van de notebook was onvindbaar, behalve wanneer er geen ander opstartmedium aanwezig is, dan wordt Win 7 gestart !
Hoe kan ik de HD bereiken, herpartitioneren en herformateren (liefst vanuit XP) ?
Voor meer details, mail
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je weet hoe de schijf uit te halen, met een bay aansluiten via USB op een huispc. Hiermee formatteren. Dan terug in pc steken en herinstalleren.
 
'k heb de tip van 'nijltjetweety' als eerste geprobeerd, omdat de werkwijze van Mik (aansluiten HD van notebook op andere PC) nogal technisch omslachtig en moeilijk is (juiste aansluitingen en zo ...).
Dat Active@KillDisk lijkt mij wel een wondermiddel (zo ook Active@partition recovery van dezelfde makers waarmee ik mijn externe HD heb kunnen redden). KillDisk is nu volop aan de eerste fase bezig : wissen van de notebook HD. Daarna laat ik er XP op los, want mijn Win 7 is een upgrade ...

Hartelijk dank voor jullie welkome hulp,
Grtz.
 
image, HD verdwenen, Bluetooth werkt niet, install Win

Alleen met mijn Win7-upgrade kan ik de harde schijf van mijn laptop aanspreken. De partities zijn echter niet correct aangemaakt. Heb dit aangepakt met EASUS Partition Master vanuit Win 7. 't ziet er naar uit dat die PC zal versleten worden met Win7.
 
Alleen met mijn Win7-upgrade kan ik de harde schijf van mijn laptop aanspreken. De partities zijn echter niet correct aangemaakt. Heb dit aangepakt met EASUS Partition Master vanuit Win 7. 't ziet er naar uit dat die PC zal versleten worden met Win7.

Het hoeft helemaal niet moeilijk te zijn om Uw schijf extern aan te sluiten. Newegg.com - Link Depot USB2-SATA USB2.0 TO IDE/SATA Adapter Cable - Adapters & Gender Changers toont een aansluiting van Uw schijf naar Usb. Wordt herkent als externe schijf. Je kan ook uiteraard bij iemand terecht die een hd-bay (doos voor externe schijf) heeft. Dit doet precies hetzelfde. Dus extern formatteren kan nog altijd met gewone windows programma.
 
Beste Mik,

Ik heb zo'n ding, alleen heeft Dell weer iets gemaakt wat nergens op past, dus ook niet op zo'n aparaatje.http://www.pctuts.be/images/smilies/meer/shame.gif

Kijk eens heel goed, Dat zwarte deel, daar is langs beide kanten een aansluiting voor een fiche. De ene is voor een gewone IDE hd en de andere voor die van een IDE laptop. Bovenop staat een fiche voor SATA. Bij mijn weten MOET er toch eentje van die 3 echt passen. Ik weet niet dat Dell ander HD's gebruikt.
 
Ongelooflijk maar waar : 'k heb de HD uitgebouwd en er de 3 kanten van het apparaatje op geprobeerd. 'k Ben zelfs gaan vergelijken met de HD uit de Medion-notebook van mijn echtgenote (die kon ik wel aansluiten). De aansluiting van de Dell-HD is anders !!! en past nergens behalve op een Dell.
 
Ongelooflijk maar waar : 'k heb de HD uitgebouwd en er de 3 kanten van het apparaatje op geprobeerd. 'k Ben zelfs gaan vergelijken met de HD uit de Medion-notebook van mijn echtgenote (die kon ik wel aansluiten). De aansluiting van de Dell-HD is anders !!! en past nergens behalve op een Dell.

Jammer, maar dit heb ik nog niet meegemaakt. Ben je zeker dat er geen verloopstukje op de hd zit?
 
Het was uiteindelijk mijn bedoeling om W7 te installeren en dat kon, alleen met de partitionering van de HD had ik nog problemen. Er zijn een hele boel van die partitioneringsprogramma's te vinden. Toevallig koos ik voor EANEUS Partition Manager. Ik was er mee in de wolken ...
Ondertussen draait W7 op mijn laptop met een naar mijn wensen gepartitioneerde HD.
De ingebouwde Bleutooth werkt niet, maar dat schijnt een veel voorkomend probleem te zijn bij Dell en Acer. Ze bieden helaas geen oplossing aan ...

Hartelijk dank voor uw welkome hulp en misschien tot nog eens ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan