Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Als ik imgburn wil downloaden via de pdf van Qtex of van de officiële website zegt mijn antimalware (malware bytes) scanner, non malware objecten gevonden: 1
namelijk PUP.Optional OpenCandy
is dit iets dat ik kan negeren want de scanner zet die automatisch al in quarantaine.
Is dit een soort reclame dat mee wordt geïnstalleerd tijdens het uitvoeren van de exe?

Kan dit op zich kwaad of niet?

greets

Ed
 
je mag de setup van imgburn doen ...
ik denk dat deze " PUP.Optional OpenCandy" later aan deze setup werd toegevoegd !
zelf heb ik deze PUP.Optional OpenCandy nooit bemerkt anders had ik deze zeker niet opgenomen in het betreffende pdf

nu op zich mag je gerust zijn aangezien Malwarebytes deze heeft herkent en in quarantaine heeft gezet
 
Opencandy is zoals het aangeeft een PUP. Potentialy Unwanted Application. Dit is geen virus. Maar, het kan er wel voor zorgen dat er ongewenste software op je PC terecht komt, zoals toolsbars ed.
Wat doet die Opencandy dan? Wanneer je de setup van die applicatie uitvoert, gaat een extra module in die installatie een verbinding maken met een webserver welke je aanbied om extra software te installeren. Zoals toolsbars bijvoorbeeld. Op dat moment heb je nog altijd de mogelijkheid zelf om dit niet te installeren! Maar je moet wel goed opletten hiermee.

Maw, dit is geen virus en zit in tal van gratis applicaties. Gewoon goed opletten tijdens de installatie. En als je dan toch de rotzooi mee installeerd, kan je deze achteraf verwijderen via de normale uninstallatie procedure van Windows.
 
Dat is verwijderd : OCSetupHlp.dll.

IMG.jpg
 
dat zou in princiepe niet mogen zijn ...maar je heb gelijk ...ook ik kreeg juist dus een melding betreffende deze pop candy en koos ik beschermen dan werd de download tegen gehouden ...van uit de avg internet security en van uit malwarebytes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan