Status
Niet open voor verdere reacties.
Hello, na vele probeersels van gratis software om collectief email in een enkele plaats te ontvangen en te beheren, ben ik overgestapt naar Outlook 2003. Het lukt me aardig op enkele probleempjes na, die ik maar niet in orde krijg. Eentje is ondermeer dat de emails in de door mezelf gecreëerde mappen in de diverse mailservers en evenmin uit verzonden items, door outlook 2003 worden geimporteerd. Hoe kan ik dat klaar krijgen aub?
Dank bij voorbaat,
Marnix
 
Wel, dat is inderdaad een beperking van POP3. POP3 kan enkel je "Inbox" extracten en niet de extra folders die je op je mailserver aangemaakt hebt. IMAP zou dit wel kunnen.
Het grootste verschil tussen POP3 en IMAP is dat POP3 je emails "extract" van de mailserver, terwijl IMAP ze synchronizeerd met alles erop en eraan. De meeste ISP's leveren ook enkel maar POP3 en geen IMAP. Dus bij deze vrees ik dat je weinig keuze hebt. Je kan eens nagaan bij je ISP of er een mogelijkheid tot IMAP is ipv POP3.
Let wel, bij IMAP heb je een 1:1 situatie met je client. Verwijder je een mail in de client, dan verwijder je die ook op de server en vica versa.
Ook alle email in je client staan eigenlijk op de mailserver. Je kan dan kiezen om je mails te cachen op je client (e-mails fysiek downloaden en locaal opslaan) of enkel de email informatie te downloaden naar je client wanneer nodig (headers, content,...)
 
Vooreerst mijn dank. Ik vermoed dat het ook mogelijk moet zijn om Outlook 2003 "IMAP" te maken, dus ik bedoel gewoon alles zodanig te converteren dat de server onder het systeem IMAP de mail ophaalt?
 
Outlook 2003 kan zowel met POP3 als met IMAP werken, daar zit het probleem niet. Maar IMAP is een ander protocol en de mail provider moet dat protocol ook aanbieden. En de meeste internet providers of email diensten bieden standaard POP3 aan en geen IMAP. Je kan dus niet zomaar je Outlook client instellen dat deze onder IMAP werkt als die mail provider dit niet voorzien heeft.
Laat me anders even weten welke emai domeinen je wilt synchronizeren, dan kan ik zien wat je opties zijn.
 
Ik heb Hotmail en MSN perfect kunnen integreren. Dus dit al opgelost maar er blijft een probleem met Gmail: de gmail account staat netjes met de klassieke indeling in het daarvoor voorziene venster als er op het plus-teken wordt geklikt. Het rare is echter dat er onmiddellijk daaronder een map [Gmail] is aangemaakt met de klassieke indeling EN de submappen die ik vroeger zelf heb gemaakt. Dat is wat vervelend en onpraktisch. Daarom zou ik die originele map willen verwijderen.... . Maar dat lukt niet... Hoe krijg ik dit geklaard aub?
 
Outlook heeft een speciale connector om hotmail te integreren. Daar dit beiden een product zijn van Microsoft. Maar dit is dus niet standaard procedure om eender welke webmail te integreren in Outlook. Ik zal eens kijken welke opties je hebt voor Gmail.
 
Ok, Je hebt voor Gmail IMAP ondersteuning. Hier een link met meer uitleg over de instellingen;
Aan de slag met IMAP- en POP-toegang - Gmail Help

Normaal zou dan alles gesynchronizeerd moeten worden, inclusief je folders.
IMAP laat dus alles op de mailserver staan. Outlook maakt enkel een verbinding en synchronizeerd de inhoud. Bij verlies van je client (harddisk crash, diefstal,...) blijven je emails dus behouden.
 
Ik begrijp echter niet waarom die Gmail in hoofd- en submap worden onderverdeeld... . Weet je hier iets meer van aub?

Ik vermoed dat als je een mail vanuit MsOutlook verwijdert, die ook op de betreffende server worden gewist.
 
Ik begrijp echter niet waarom die Gmail in hoofd- en submap worden onderverdeeld... . Weet je hier iets meer van aub?

Ik vermoed dat als je een mail vanuit MsOutlook verwijdert, die ook op de betreffende server worden gewist.

Ik gebruik echter geen Gmail dus ik kan je niet echt antwoorden op je eerste vraag.
Bedoel je mapper beschreven in volgende link? Gmail folders in your mail client - Gmail Help

Elke mail provider die je ingesteld hebt met IMAP (of volgens achterliggend IMAP protocol) werkt volgens het server-client principe. Dus ja, als je een mail verwijderd op je client (Outlook), wordt deze verwijderd op de mailserver. Zoals ik eerder aanhaalde, je werkt eigenlijk met de emails op de mailserver. Het lijkt erop alsof alle emails op je client staan (wat ook zo is, maar dan in de vorm van cache), maar eigenlijk moet je aannemen dat je aan het werken bent met de emails op de mailserver. Dit is een synchronizatie in de twee richtingen. Met als primaire storage de mailserver ipv de client.
Dit in tegenstelling met POP3 waar de emails letterlijk verplaatst worden van de mailserver naar de mailclient.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan