Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Ik heb van mijn oude mailprogramma de bestanden kunnen kopiëren. Dit zijn dbx bestanden. Volgens de procedure die ik volg zouden deze (oude contactpersonen en e-mails) zonder problemen moeten worden geladen.

Dit mislukt echter keer op keer.

Ook een programmaatje dat dbx bestanden naar pst omzet bood geen oplossing.

Nu denk ik erover om op een oude pc desnoods XP opnieuw te installeren en dan met Outlook Express de oude contactpersonen en mails binnen te halen?

Weet iemand misschien nog een alternatief?



grtzzzzzzzz.................
 
probeer de volgende werkwijze eens ...

1..In Outlook, select “File” > “Open & Export” > “Import/Export“.
2..in het eerste scherm van de wizard selecteer je “Export to a file“ klik daarna op “Next“.
3..selecteer nu “Comma Separated Values (DOS) en klik wederom op "Next"
4..selecteer hier nu “Contacts” en klik verder op "Next"
5..sla vervolgens dit bestand op, op een door jouw geselecteerde locatie... en klik weer op "Next"
6.Select “Finish“.
je contracten worden nu geexporteerd als .CSV extensie.
nu dit gebeurd is kunnen we nu verder gaan met deze contacten lijst te inporteren in de Windows Live Mail.
7.Log je in op je Windows Live Mail account via de Internet Explorer.
8.Selecteer de “Contactpersonen” aan de linkerkant.
9.. klik in het lint nu op "importeren "
10..selecteer nu " bestand met door coma's gescheiden waarden (CSV)
11.blader nu naar het eerder opgeslagen CSV bestand dat je eerder geexporteerd heb ..en klik daarna op "Volgende"
12..start de upload er van .
Na een paar seconden zouden nu al je contacten geinporteerd moeten zijn naar de Windows Live Mail ..wellicht dien je WLM te herstarten .
 
dank voor de reactie, maar Outlook Express staat niet meer op deze schijf. Ik heb alleen de beschikking over de oude bestanden van OE. Maar gebruik nu Microsoft Outlook 10.
 
zover ik mee ben kun je geen dbx bestanden importeren als je deze dbx bestanden al vanaf de xp heb gekopieerd naar je nieuw systeem ...
je dient deze dbx bestanden dan te converteren naar pst bestanden ...
indien deze dbx bestanden te groot van omvang zijn dan loopt je hier ook waarschijnlijk tegen een probleem aan ...
 
Heb dit verleden week nog moeten doen voor iemand.
Methode:
Download en installeer Windows Essentials Live mail. (download windows essentials en installeer enkel live mail!)
Importeer de volledige INBOX folder van Outlook Express naar Windows Live mail.
Exporteer daarna de geimporteerde folders naar een PST (ook vanuit Windows Live Mail)
Connecteer dan dit PST bestand in Outlook 2010.
 
Helaas, deze optie van Live heb ik al eens eerder geprobeerd, maar ook nu weer ontvang ik de foutmelding dat het bestand elders is geopend. Dat kan eigenlijk niet. Ik probeer de bestanden te laden, maar dat lukt keer op keer niet.

Denk toch dat ik de oude pc met xp moet herinstalleren.
 
als ik je goe begrijp dan heb je nu dus geen xp meer tot je beschikking en werden de dbx bestanden op de nieuwe pc geplaatst ...
ik herhaal nogmaals dan dien je deze te converteren naar pst bestanden ...
afhankelijk hoe groot je dbx bestanden zijn dien je waarschijnlijk het converteer programma aan te kopen ...
er zijn ook gratis converteer programma's maar deze kunnen enkel dbx bestanden aan die kleiner zijn dan 100mb
zulks een converteer programma vind je hier .. DBX to PST Converter Tool « Convert DBX to PST Outlook
 
Helaas, deze optie van Live heb ik al eens eerder geprobeerd, maar ook nu weer ontvang ik de foutmelding dat het bestand elders is geopend. Dat kan eigenlijk niet. Ik probeer de bestanden te laden, maar dat lukt keer op keer niet.

Denk toch dat ik de oude pc met xp moet herinstalleren.

Heb die methode verleden week zonder problem kunnen toepassen. Let wel dat je een 32bit Outlook 2010 nodig hebt. Met een 64bit werkt dit niet.
Post eventueel eens een screenshot van de foutmelding(en).

Software aankopen is een optie, maar niet vereist om hieruit te raken...
 
ik heb de officiële cd roms XP nog. maar je zegt iets over 32/64 bits. de bestanden zijn onder W7 32 bits gesaved en nu gebruik ik de 64 bits versie. goed mogelijk dat dit het probleem is. ik ga een oude pc eens nieuw leven inblazen en kijk of het met XP en Outlook Express dan wel lukt. zal nog iets laten weten.

alvast bedankt.


grtzzzzzzzzzzz.............
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan