Status
Niet open voor verdere reacties.

broere69

Steunend lid
Vip Lid
Beste vrienden ,

ik was aan het zoeken om een dvd te maken met software die alles installeert zonder ik er bij moet zijn zoals unattended dvd ,
En ben bij IndigoRose uitgekomen ,je kan ook autoplay nemen maar heb ik vroeger al eens getest en is wel leuk ,maar niet unattended denk ik.

Weten jullie een handleiding ? of ken er iemand deze software goed ? of andere ideeën ?
 
Is het de bedoeling dat je enkel applicaties installeerd op een bestaand OS? Of wil je een volledige image met alle drivers en applicaties aan boord?
In het laatste geval kan ik je de standaard Windows applicatie Sysprep aanraden. Eén van de weinige applicaties (al dan niet de enigste) die een clone kan maken bedoeld voor distributie op andere systemen.
 
Let wel dat je een sysprep best in combinatie gebruikt met een andere image tool. Een sysprep maakt een systeem klaar om gecloned te worden naar andere computers. Op het moment dat een Windows in de sysprep status is, clone je het systeem met een imaging tool (vb Acronis). Van het moment dat je deze clone op een andere PC zet, staat deze in een Windows Setup modus. Deze methode wordt bijvoorbeeld gebruikt bij computervendors. Wanneer je een nieuwe laptop aanschaft, moet je enkele gegevens configureren tijdens de Windows Setup. Daarna heb je een kant en klare Windows met alle drivers en applicaties aan boord welke vooraf geconfigureerd zijn door de vendor. Maw een sysprep van het systeem.

Het grote verschil met een andere clone/imaging tool, is dat een sysprep Windows toelaat een nieuwe SID te genereren, tesamen met een nieuwe product activatie. Een gewone imaging tool alleen cloned enkel die gegevens, waardoor je nieuwe PC officieel niet in orde is. = dezelfde hostname, dezelfde SID (wat problemen geeft in een domein) en dezelfde license code.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan