Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een compleet kale, nieuwe geassembleerde computer. Daar staat dus niets op. Online kan ik WIN10 pro kopen maar hoe kom ik daar....zonder enig besturingssysteem, programma of webbrowser? Altijd praat iedereen over herinstalleren, updates, upgrade, recovery enz. maar nergens over een nieuwe installatie op een compleet nieuwe computer zonder verbinding naar buiten...!
Hoe krijg ik nu win10 pro daarop geïnstalleerd? Is daar een stappenplan voor?
 
mocht het niet helpen en je kunt een opdrachtprompt (administrator) opstarten .. dan doe je het volgende ..

Start dus een opdrachtprompt op als administrator ..
Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter
Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..

5929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png


Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !
Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

-Ashampoo_Snap_dinsdag_23_juli_2019_14h35m39s_002_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !
Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.

-Ashampoo_Snap_dinsdag_23_juli_2019_14h53m23s_004_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..

indien blijkt dat je na het ingeven van de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
een foutmelding krijgt omwille dat de “source file niet gevonden word”
dan zal je een foutcode 0x800f081f te zien krijgen ....doen dan het onderstaande..

*indien je een Windows 10 dvd heb is deze in je drive plaatsen ..heb je géén Windows 10 dvd maar wel de Windows10.iso dan mount je deze .. om dit "mounten"te kunnen doen is het voldoende om de iso via de verkenner weer te geven m.a.w. rechts klik op de iso en kies openen met "Windows verkenner"
nu dat de iso geladen is of via de verkenner gemount word dien je in de opdrachtprompt (administrator) de volgende opdracht in te geven ...

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Instal.wim:1 /LimitAccess

**letop: de letter X dien je te vervangen ...door de letter van je drive of door de letter dat dus je gemounte drive vermeld !
klik na het ingeven van de opdracht op enter ..
 
Goedemorgen,
Ik ben nu ruim een kwartier aan het wachten maar ik blijf alleen een knipperende cursor zien na dit:
Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 10.0.18362.1
Image Version: 10.0.18362.418
-
 
Excuus..! Ik moest wat meer geduld hebben...! De verloopbalk staat een kwartiertje later op 100%
aanvullingen:
No component store corruption detected.
The operation is completed successfully.
C:\WINDOWS\system32>
C:\WINDOWS\system32>

Ik hoef dus nu verder niets te doen dan de opdrachtprompt te sluiten.
 
plaats eens een printscreen indien mogelijk aangezien je de melding krijgt dat alles ok is heb ik eerder het vermoeden dat je tablet modus actief is.
 
Ik heb de opdrachtprompt (als admin) afgesloten. Waar wil je een prnt screen van hebben?
Overigens, in mijn startbalk links onderaan het scherm stonden alle snelkoppelingen, waaronder ook naar Paint. Maar daar is nu alles ook weg. Hoe kan ik hier dan een printscreen plaatsen?
 
printscreen plaatsen met img dumper

Maak een screenprint door op de toets Print Screen / PrtScr te drukken ..
Plak nu via CTRL+V de gemaakte afbeelding in paint en sla deze op als .jpg op je bureaublad of in de map afbeeldingen .
Ga vervolgens naar http://www.imgdumper.nl/
Klik daar eerst op de knop Bladeren - je navigeert dan naar het bureaublad of naar de map afbeeldingen en je dubbel klikt vervolgens op de afbeelding.
Klik vervolgens op de knop Upload - even later kom je op een nieuwe pagina en kopieer dan de bovenste link en plak die in je volgende bericht.

ook kun je nadat je de printscreen opgeslagen heb deze in je volgend bericht neer zetten als bijlage of als een afbeelding in voegen in je bericht door de toets ...

Ashampoo_Snap_zaterdag 2 november 2019_11h45m28s_001_.jpg
te gebruiken
 
Sorry, maar ik heb toch geen Paint en geen Bureaublad. ook bij Mijn afbeeldingen krijg ik dan telkens: D:\Mijn Afbeeldingen is niet beschikbaar.
Waar moet ik dan opslaan zodat ik erbij kan?
 
ik ging er van uit dat alles weer normaal functioneerde aangezien je de melding ""No component store corruption detected."" kreeg te zien ..
dus het probleem is er nog steeds ..heb jij al eens een herstelpunt terug gezet via de optie die ik u eerder heb meegedeeld .. jij sprak enkel over systeemherstel !
 
Misschien even tekst i.p.v. beeld...
Ik heb nu een compleet blauw scherm met alleen linksboven een icoontje Deze pc en een icoontje Prullenbak.
Linksonder op de startbalk staat het Win icoon, het zoekicoon (loep), het icoon van mijn Wacom pentablet en (nu het Firefox icoon (vanwege de PCtuts site.
Dat is alles...
 
ik ging er van uit dat alles weer normaal functioneerde aangezien je de melding ""No component store corruption detected."" kreeg te zien ..
dus het probleem is er nog steeds ..heb jij al eens een herstelpunt terug gezet via de optie die ik u eerder heb meegedeeld .. jij sprak enkel over systeemherstel !
Ja, daar was ik al blij mee, maar het probleem is er inderdaad nog.
Hoe zet ik een herstelpunt terug? Kan ik daar wel komen?
 
Ook daar krijg ik meteen : D:\Bureaublad is niet beschikbaar...enz. Ik kan echter wel telkens OK geven en dan verdergaan. Maar ik zie dan nergens WIN10.
Deze Pc is een overzicht van (links) een aantal (snlle toegang) mappen:
One drive
Bureaublad
Downloads Internet
Mijn Documenten
enz.
Geen enkele map opent. Telkens weer de melding ...is niet beschikbaar

In het midden staan 7 mappen: 3D-objecten - Bureaublad - DOWNLOADS INTERNET
 
Ook daar krijg ik meteen : D:\Bureaublad is niet beschikbaar...enz. Ik kan echter wel telkens OK geven en dan verdergaan. Maar ik zie dan nergens WIN10.

Deze Pc is een overzicht van (links) een aantal (snlle toegang) mappen:
One Drive
Bureaublad
Downloads Internet
Mijn Documenten
enz.
Geen enkele map opent. Telkens weer de melding ...is niet beschikbaar

In het midden staan 7 mappen: 3D-objecten - Bureaublad - DOWNLOADS INTERNET - Mijn Afbeeldlingen en nog andere

Dan daaronder Apparaten en Stations:
Acronis Secure Zone - Lokale Schijf C - Dvd-station (E:)

Weer daaronder:
Netwerklocaties:
Mijn websites bij MSN

Een klik op alle geeft weer die melding. Maar ik kan daarna wel doorgaan (behalve in Bureaublad!). Zou ik zo ook in Paint kunnen komen? Waar staat dat dan?
 
lees aandachtig de tekst door op de site waar ik u naar linkt om je gebruikersprofiel te herstellen ..

*zie je hier tegen aan of is het je niet mogelijk dan dien je of te wel een herstelpunt terug te plaatsen (eerder al meegedeeld hoe je dit dient te doen ) of te wel ga je voor een opnieuw instellen van deze pc (hier mee ben je wel degelijk al de software kwijt die je er zelf heb opgezet ) ..de persoonlijke instellingen en bestanden kun je behouden .

paint staat normaal vermeld in de systeemmap "accessoires "
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan