Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Forum moderators, leden,
Hoe krijg het paswoord terug of reset inlog windows 8?

Op een laptop is het paswoord van windows 8 kwijt. Degene die wilde inloggen weet zijn paswoord niet meer.
Het gaat om een laptop DELL inspiron 3737
ik heb in het BIOS de instelling UEFI gewijzigd in Legacy . en dan kan je vanaf een cd / dvd booten
Ik heb gezocht op internet en kwam [FONT=Arial, serif]Microsoft Desktop Optimazion Pack tegen waaonder DART :
[/FONT]Diagnostic and Recovery Toolset met als onderdeel : Locksmith.(ERD commander)
Locksmith om paswoorden te vernieuwen. Maar ik wet niet hoe ik aan die Toolset moet komen?

of is er nog een ander programma die windows 8 paswoord (administrator/paswoord) reset/hersteld?
met Ophrackcd lukt het niet (toepasbaar t/m windows 7).
close
vr,gr. Ronald
 
lees het volgende eens na betreffende DART .... How to create Diagnostics and Recovery Toolset (DaRT) bootable cd and how to use it?

of je pas het volgende toe ...

INLOGGEN indien je je Administrator wachtwoord niet meer kent in Win 8 - 8.1 of Windows 10
Is er geen toegang tot het systeem meer omdat alle zelf aangemaakte administratoraccounts per ongeluk zijn verwijderd of omdat je deze wachtwoorden vergeten ben.
Of indien je nooit een w8woord heb ingesteld maar dat er wel één gevraagd word ..

Geen nood, Windows is standaard voorzien van een verborgen administratoraccount met de naam Administrator.
Dit account is als volgt buiten Windows om te activeren:
1* Start de computer op vanaf de Windows 8- 8.1 of de Win10 DVD of de herstel usb/cd.**afhankelijk van welk systeem er draait !
2* Start bij het eerste scherm de opdrachtprompt met de toetscombinatie SHIFT-F10.
3* Start de registereditor met het commando REGEDIT.
4* Selecteer in de menubalk van de registereditor de opties Bestand (File),Component laden (Load Hive) .
5* Selecteer de partitie van de Windows-installatie (de schijfletter wijkt af van die in Windows).
6* Open de map Windows\System32\config, selecteer het bestand SAM en klik op de knop Open.[/B]
7* Geef in het venster Component laden (Load Hive) de naam ADMIN op.
8* Navigeer naar de registersleutel HKLM \ ADMIN \ SAM \ Domains \ Accounts \ Users \ 000001F4.
9* Dubbelklik op de registerwaarde F om deze te kunnen wijzigen.
10* Dubbelklik op de eerste waarde in de rij 0038 (8e rij) en wijzig (in de 2e kolom) de waarde 11 in 10 (of omgekeerd om het ingebouwde administratoraccount uit te schakelen).
11* Sluit de registereditor, herstart Windows en wijzig vanuit het toegevoegde account Administrator het reeds aanwezige gebruikersaccount in een administratoraccount (of maak een nieuw administratoraccount aan).
12* Tot slot kan het administratoraccount weer worden verborgen door in een opdrachtvenster met administrator rechten het commando NET USER ADMINISTRATOR /ACTIVE:NO in te geven (vervang NO door YES om deze weer zichtbaar te maken).
 
Laatst bewerkt:
Qtex,
twee jaar terug heb mijn eigen pc van windows 8 naar windows 8.1 geupgraded.
Nu weer al naar windows 10.
Maar ik heb nog wel een windows 8.1 herstel DVD en usb. kan ik die wel gebuiken voor de tweede methode toe te passen?dus betreft : INLOGGEN indien je je Administrator wachtwoord niet meer kent in Win 8 - 8.1....
 
neen de Windows 8.1 herstel dvd /usb stick kun je niet gebruiken !
je dient dus de Windows 10 dvd of herstel usb / cd te gebruiken ....
deze vind je in het Windows 10 forum ...tevens staan deze aangeduid als "belangrijk " d.w.z. dat ze boven aan staan !

jouw geheel topic dient in feite in het Windows 10 forum te staan aangezien je de upgrade gedaan heb naar de Windows 10 bestaat dus de Windows 8.1 niet meer !
 
ik vind dit op jullie forum,
Recovery cd Windows 8 32bit die kan ik toch ook gebruiken, voor je het onderwerp van Qtex,
INLOGGEN indien je je Administrator wachtwoord niet meer kent in Win 8 - 8.1
Is er geen toegang tot het systeem meer omdat alle zelf aangemaakte administratoraccounts per ongeluk zijn verwijderd of omdat je deze wachtwoorden vergeten ben.
Of indien je nooit een w8woord heb ingesteld maar dat er wel één gevraagd word ..

Geen nood, Windows is standaard voorzien van een verborgen administratoraccount met de naam Administrator.
Dit account is als volgt buiten Windows om te activeren:
1* Start de computer op vanaf de Windows 8- 8.1DVD of de herstel usb/cd.
2* Start bij het eerste scherm de opdrachtprompt met de toets combinatie SHIFT-F10.
3* Start de registereditor met het commando REGEDIT.
4* Selecteer in de menubalk van de registereditor de opties Bestand (File),Component laden (Load Hive) .
5* Selecteer de partitie van de Windows-installatie (de schijfletter wijkt af van die in Windows).
6* Open de map Windows\System32\config, selecteer het bestand SAM en klik op de knop Open.
7* Geef in het venster Component laden (Load Hive) de naam ADMIN op.
8* Navigeer naar de registersleutel HKLM \ ADMIN \ SAM \ Domains \ Accounts \ Users \ 000001F4.
9* Dubbelklik op de registerwaarde F om deze te kunnen wijzigen.
10* Dubbelklik op de eerste waarde in de rij 0038 (8e rij) en wijzig (in de 2e kolom) de waarde 11 in 10 (of omgekeerd om het ingebouwde administratoraccount uit te schakelen).
11* Sluit de registereditor, herstart Windows en wijzig vanuit het toegevoegde account Administrator het reeds aanwezige gebruikersaccount in een administratoraccount (of maak een nieuw administratoraccount aan).
12* Tot slot kan het administratoraccount weer worden verborgen door in een opdrachtvenster met administrator rechten het commando NET USER ADMINISTRATOR /ACTIVE:NO in te geven (vervang NO door YES om deze weer zichtbaar te maken).
 
dat is hetgene wat ik je meedeelde in bericht #2 maar jij dient in plaats van de Windows 8.1 recovery cd /usb stick de Windows 10 recovery cd / usb stick te gebruiken ....immers heb jij de upgrade gedaan naar de Windows 10 en bestaat de Windows 8.1 niet meer !
 
begrijp ik qtex, maar de recovery disc windows 8 (iso) kan ik toch branden en draaien op de 'defecte' laptop , de laptop met besturing windows 8 en die dus het paswoord mist? dit staat los van mijn eigen computer.
 
sorry dan heb ik u mis begrepen ...
dus indien de betreffende laptop de Windows 8.1 draait dan dien je inderdaad de Windows 8.1 recovery cd /usb stick te gebruiken ...
*dacht dat je eerder aangaf dat deze dus geupgrated was naar de Windows 10 !

**jij kan inderdaad de Windows 8 -8.1 recovery iso ophalen en deze vanaf jouw systeem branden op een cd ... of je maakt een opstartbare usb stick aan ... gebruik het Windows 7 usb/dvd tool

Windows 7 usb/dvd tool
 
Qtex, ik bedoel dat die laptop windows 8 aan boord heeft, geen windows 8.1. dus ik heb de recovery disk windows 8 (iso) bij jullie gedownloaded en die pas ik toe en voer jou artikel uit:INLOGGEN indien je je Administrator wachtwoord niet meer kent in Win 8 - 8.1 etc... toepassen dus op win 8.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan