Installatie Ubuntu 12.04 LTS

Status
Niet open voor verdere reacties.
H

hamelp

Gast
Geachte leden van het forum. Ik probeer Ubuntu naast Windows, dus in een aparte partitie te installeren. Helaas gaat dat onder W7 niet zo gemakkelijk. De mogelijkheden zijn beperkt tot het 'in Windows installeren', 'in plaats van Windows installere' en `iets anders` en daar kies ik dan maar voor. Dus dat beteket dat je zelf een partitie kiest waarin je het wilt laten plaatsvinden. Ik kies dan voor -dev-sdb3 waar ruim voldoende ruimte aanwezig is, maar ik krijg dan de boodschap± 'Er is geen basisbestandssysteem gedefinieerd'. Misschien iemand die al eerder met dit bijltje gehakt heeft. Bij voorbaat dank.
 
Bedankt voor je reactie. Ik heb in W7 3 partities, C / D / E. De C partitie heb ik verkleind zodat er nu een niet gealloceerd gedeelte openstaat. In Ubuntu vind ik die niet terug, dus wat is de beste methode om die ext4 te maken?
 
Bedankt voor je reactie. Ik heb in W7 3 partities, C / D / E. De C partitie heb ik verkleind zodat er nu een niet gealloceerd gedeelte openstaat. In Ubuntu vind ik die niet terug, dus wat is de beste methode om die ext4 te maken?

Om je op de beste manier te kunnen helpen, kun je wat meer uitleg verschaffen hoe je Ubuntu naast windows wil installeren. Start je de computer op met het Ubuntu schijfje , of start je de computer normaal op en wil je Ubuntu vanuit Windows installeren met Wubi.

Helaas gaat dat onder W7 niet zo gemakkelijk.
 
Ik heb op mijn Laptop met Windows Vista ook terug Ubuntu naast Vista geinstalleerd. Als je het Ubuntu schijfje gebruikt en je klikt op installeren gaat er een schermpje met als bovenste Windows behouden en Ubuntu naast Windows installeren (dual boot) Dan krijg je een scherm waar hij de schijf ongeveer in 2 gelijke delen zal verdelen.
Het rechtse zicht is voor de Ubuntu. Dan moet je enkel maar door met je muis die verdeling aanpassen aan wat jezelf van volume voor Ubuntu wil gebruiken.
Dat gedeelde dat je voor Ubuntu aangeduid hebt gaat hij dan zelf formateren voor Ubuntu.
 
Dat is mooi Luc maar ik gebruik een USB stick en als ik installeer dan heb ik 3 mogelijkheden. 1. In Windows 2. i.p.v. Windows 3. Zelf de partitie regelen en daar gaat het dus mis.
 
De beste en eenvoudigste manier is bij de installatie van Ubuntu de schijfindeler te gebruiken zoals Luc het ook beschrijft.
Hier staat alles duidelijk uitgelegd hoe Ubuntu 12.04 LTS naast windows te installeren.
 
Staat de optie ‘Ubuntu naast Windows installeren’ er niet bij ? Dan heeft u hoogst waarschijnlijk teveel primaire partities (max 4) op de Harddisk staan. Backup en verwijder er minimaal 1 en voer de installatie opnieuw uit.
 
Dat is mooi Luc maar ik gebruik een USB stick en als ik installeer dan heb ik 3 mogelijkheden. 1. In Windows 2. i.p.v. Windows 3. Zelf de partitie regelen en daar gaat het dus mis.

Is dat een opstartbare USB stick, en start je hiermee de computer op. Computer volledig uitschakelen, terug aanzetten, de bootinstellingen in het BIOS instellen dat de computer moet starten via USB station?
Luc, Ubuntu kan ook op een logische partitie geïnstalleerd worden.
 
Als ik installeer met mijn 32 GB stick erbij dan krijg ik wel de optie om te installeren "Alongside Windows" maar dan wordt het op die stick geïnstalleerd. Het moet dus aan mijn partities op de harddisk liggen. Nu kwam de eerste reactie van Lana die meldde dat ik een ext4 partitie moest maken i.p.v. NTFS. Ik heb alleen ervaring met de gebruikelijke Windows (DOS) formaten. Voor de zekerheid hierbij een afbeelding van de partities zoals die er nu uitzien. Partitions.JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan