Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben windows 7 aan het herinstaleren.
Instaleren geen probleem
Update service pack1 uit gevoerd na download = ok

Ben ik nu verplicht om alle updates af te halen via windows update service , of is er een ander manier.

Zou graag naar win10 gaan , sp1 nodig + aantal updates om te kunnen downloaden
Kan ik enkel de benodigde updates (uit de voorwaarden van windows 10 loaden ZONDER de gehele rondslomp van de oude updates (150 tal) te moeten uitvoeren.

De updateste is geweldig traag , en reagert soms ùinuten lang niet. SP1 ging vlot, daarna werd er blijkbaar overgeschakeld naar een ander prog (windows updae werd geupdatet en herstart) Blijbaar begint daarna de ellende.

Iemand een idee of ik de updates rechtstreeks kan downloaden en instaleren .
 
Wil je via de Windows Update Windows 10 installaren, moet je wel voldoen aan bepaalde updates.
Mogelijk vanaf Windows 7 incl. Service Pack 1 en Window 8.1
Standaard Windows 7 (zonder SP) of Windows 8 upgraden naar Windows 10 via Windows update (online) is niet mogelijk.

bron: Windows 10 Specifications - Microsoft
Klopt, SP1 is noodzakelijk voor W7

Topicstarter vermeld het volgende: Update service pack1 uit gevoerd na download = ok
Dit is voldoende om het hulpprogramma z'n werk te laten doen waardoor er verder geen onnodige updates nodig zijn. Zonde van de tijd en dataverkeer.
 
heb ssp1
Dus download doen van windows1à van die site
Upgrade uitvoeren (geen instal want dan vraagt em de sleutel en dat was de oorzaak van alle ellende)
Gebruikt hij dan de windows7 sleutel om te activeren?? Of een nieuwe automatisch???

Ga het morgen proberen

THX

Laat iets weten
 
heb ssp1
Dus download doen van windows1à van die site
Upgrade uitvoeren (geen instal want dan vraagt em de sleutel en dat was de oorzaak van alle ellende)
Gebruikt hij dan de windows7 sleutel om te activeren?? Of een nieuwe automatisch???

Ga het morgen proberen

THX

Laat iets weten

Het hulpprogramma voert de upgrade uit van Windows 7 naar Windows 10. De sleutel van W7 zal gebruikt worden voor W10
 
Prima gelukt

Update afgehaald op usb en setup gestart van deze usb (anders begint hij de volledige install met het vragen van de produktiekey).

Alles werkt , behalve het touchpad . Heb er nog niet echt naar gekeken (stuurprog is ok , ).

In alle geval bedankt (heb weer wat bijgeleerd (heb me 2 dagen geeergerd aan die updates die maar niet binnenkwamen?????). is wel verwarrend van Microsoft dat men soms spreekt van die updates KB2.... en KB3... die nodig zijn om die Windows app (om te reserveren) op uw scherm te toveren (dan hebt ge wel alle updates nodig).

Allemaal niet nodig nu.

THX allemaal
 
Alles werkt , behalve het touchpad . Heb er nog niet echt naar gekeken (stuurprog is ok , ).

Dit zal een driver probleem zijn. Zoek bij de fabrikant van de laptop of er nieuwe drivers beschikbaar zijn ondanks je zegt dat het stuurprogramma OK is.
Hierbij er van uitgaande dat de touchpad niet extern is en gebruikt wordt met een normale PC.

p.s. (Wat trouwens een uitkomst ik ter afwisseling met een muis. Heb laatst zo'n ding aangeschaft en bevalt uitstekend.)
 
Nog wat info voor een falend touchpad, het touchpad is altijd een erg gevoelig onderdeel van je laptop, die goed moet worden afgesteld.
Helaas gaat er tijdens de upgrade nogal eens iets mis, waardoor je touchpad niet meer goed reageert of zelfs helemaal niet meer werkt.
De oplossing:Ga naar je Muis-instellingen door Muis te typen in de zoekfunctie of via Instellingen / Apparaten/ Muis- en touchpad en beheer daar hoe snel je muis beweegt en reageert. Dat kun je ook apart instellen voor je touchpad.
Werkt dat niet, dan moet je mogelijk toch de driver opnieuw installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan