Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,ik heb een vraagje nl het volgende:

Ik heb een Asrock Z97 Extreme6 moederbord,dit is een mobo met een UEFI Bios,nu wil ik op mijn computer Windows 10 installeren maar dat gaat niet.
Ik heb de schijf waar hij op geinstalleerd dient te worden veranderd van MBR Partitie naar GPT Partitie,omdat dat moet want anders kun je geen besturingssysteem installeren op een UEFI moederbord.
Ik heb Windows 10 op een USB Stick staan die FAT32 geformatteerd is,dus tot zover alles goed.
Maar als ik ga installeren dan gaat het tot het scherm van waar je de schijf kan formateren en waar je aan moet geven op welke schijf deze dient te worden geinstalleerd.
En dan geeft hij aan dat hij geen partitie kan vinden waar op geinstalleerd moet worden,ik heb mijn andere schijven die erin zitten ook al losgekoppeld dus dat alleen de opstartschijf aan gesloten was,maar dat blijft hetzelfde,hij gaat niet installeren.
Het is een officiele Windows 10 die ik van Microsoft heb gedownload met code.Moet ik in de bios van het mobo soms iets veranderen?Wie kan mij hier mee helpen?
Ik hoor het graag.Vol spanning wacht ik op reactie.

Grts: Wim
 
dank je voor je snelle reactie,maar ik heb mijn schijf geformateerd,en het is partitie C,en toch werkt het niet.

Verwijder alle aangemaakte partities van die schijf (zodat je alleen niet toegewezen ruimte over houd). Windows installatie maakt zelf de nodige partities aan die nodig zijn om Windows te installeren.
 
Verwijder alle aangemaakte partities van die schijf (zodat je alleen niet toegewezen ruimte over houd). Windows installatie maakt zelf de nodige partities aan die nodig zijn om Windows te installeren.

Hallo DDragon80,ik heb hetggen U voorstelds gedaan en het werkt.
Hij installeert nu,hartstikke bedankt,deze topic kan wat mij betreft gesloten worden.

Grts: Wim
 
fijn dat het je gelukt is ..

*mag ik je vragen hoeveel dat jij betaalt heb voor deze Windows 10 ?
*heb jij deze via de Microsoft site aangekocht ?
*is deze dan in het Nederlands ?
 
Als je de Windows 8.1 hebt geupgrade naar Windows 10,dan kun je met Mediatool64 een opstartbare USB stick maken of een ISO bestand,daar staat ook Nederlands onder en dan met produkey-64 kun je zien welk serienummer je hebt en dat werkt prima.Ik heb dit alles via de Microsoft site gedownload.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt?

Grts: Wim
 
dan zou je in het bezit gekomen zijn van de upgrade iso ....
omdat jij ook verklaarde dat je deze gedownload heb met code !..en dit kan dus niet !!!!
er word namelijk geen code weergegeven bij het downloaden van de iso via het media creation tool ..
tevens is het ook niet mogelijk om een verse installatie te starten zonder dat je eerst een upgrade gedaan heb om zodoende de code op te halen die tijdens de upgrade toegewezen word !
 
nee niet gedownload met code,sorry voor de vergissing,als je de ISO gedownload hebt dan kun je met Produkey-x64 je serienummer ophalen en dan heb je een originele Windows 10,daarna kun je als je wilt een schone installatie doen van Windows 10 met het serienummer,en dat werkt,althans bij mij wel.
 
jij heb dus met de Windows 8.1 licentie (welke je heb opgehaald met de Produkey-x64) een verse installatie gedaan Windows 10 ?
dit kan dus niet.. daar de Windows 8.1 licentie nooit aanvaard zal worden door de Windows 10 !

**wat wel kan is dat je eerder een upgrade heb gedaan ...en daarna besloten heb om een verse installatie te doen van de Windows 10...maar in dat geval diende jezelf geen licentie in te geven .... deze word vanzelf al toegewezen !
 
die licentie heb ik opgehaald toen ik een opstartbare usb stick heb gemaakt via Microsoft,daar is de Produkey-x64 voor,die installeer je en dan zie je het serienummer,dat is al.
En het werkt als een tierelier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan