Installatie Xp Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

Gastje

Gast
Hallo,

Ik heb nu al een tijdje Windows Xp Home Edition SP2 staan op mijn computer en nu wou ik Windows Xp Pro installeren maar toen ik de cd in mijn computer stak en herstarte dan starte de computer gewoon zoals anders dus. (Nogtans staat mijn CD-rom station ingesteld als boot.)

Dus ik liet mijn computer simpel opstarten en ik opende de cd-rom via Deze Computer en dan kwam erzo het venster op wat je wilt doen en ik klikte op Windows Xp Installeren en dan kwam er dit op:

125245a2b041cea94.jpg


Aangezien dat ik niet op doorgaan kan klikken vind ik het wel raar dus vraag ik het hier effe.

Kan iemand me hierbij helpen want ik zou heel graag Windows XP Pro hebben.


Grtz Gert[OPLOSSING]
Stop maar met discusieren :p

CD-ROM stond dus wel degelijk ingesteld als firstboot!
ik heb via een opstartdiskette van Windows 98 mijn C-schijf geformatteerd en heb dan met de opstartdiskettes van Windows XP Pro windows geinstalleerd.

Alles werkt nu zoals het moet ;)

Hier mag slotje op!


Grtz Gert
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Door 2 bytes te veranderen in de file setupreg.hiv in Windows XP Home kan je toegang krijgen tot een aantal functies die enkel in Windows XP Professional beschikbaar zijn. Dit zijn oa. Remote Desktop, User Management en Uitgebreide Security.

Al wat je moet doen is de root directory en i386 directory van de Windows XP CD naar je hardeschijf kopieren, de bootsector van de CD extracten en 2 bytes in i386Setupreg.hiv aanpassen met Regedit.
Je moet de binaire sleutel "default" nemen en "01" wijzigen in "00" en "02" in "00" in HKEY_LOCAL_MACHINEHomekeyControlSet001Servicessetupdd.

bron: http://www.theregister.co.uk/2005/06/03/xp_hack/
 
Je kan ook gewoon de opstart diskettes downloaden bij microsoft en daar je setup mee starten,je hebt 6 1.44 diskettes nodig en een diskette station wat niet evident is tegenwoordig,wel even kijken welke installatie je wil doen voor elke type xp is er een opstart diskette bvb voor xp home sp1 of xp pro sp 2 enz

Die diskette download vind je hier
 
Hey Gert ik weet u probleem zenne. ik heb net het zelfde voren had. ( Ben vandaag ook bezig met xp pro te installeren). Gemoet eerst uw service pack 2 verweideren en dan zal het lukken hoor. Ale ik ga je laten he normaal moet dit lukken bye bye en tot int school he hihihih klasgenoot.
 
Hallo,

Van de tip van WhiteBrothers snap ik niets :S
En ik wou Service Pack 2 verwijderen bij software maar het staat niet in de lijst.

Kan iemand me stap voor stap uitleggen hoe ik het moet doen?

Dank u.
 
Booten van de cd door in het begin , dat je pc opstart f8 te drukken , dan neem je cd of dvd lezer.
 
Gebruik die setup diskettes toch ??? daarmee start je op vanaf je diskette station en formateer je zo je c-schijf en vraagd dan zelf je windows cd die je wil installeren,wel kijken of je de juiste opstart setup neemt
Er is
windows home
windows home SP1
windows home SP2
windows pro
windows pro SP1
Windows pro SP2

Je kan ONMOGELIJK een oudere versie van windows op een nieuwere versie zetten gaat gewoon niet
 
maar uhhmm

men HD is opgedeeld in 3 partitie's

op c-schijf staat gwn niks meer op de D staat men windows en op de E staat vanalles bij elkaar

en euh ik wil nu windows XP Pro op de C-schijf maar de windows op de D moet ook blijven staan.
 
De pc start niet op van cd omdat in de bios als first boot de harde schijf staat.
Je kan dit veranderen naar cdrom, maar dan moet je dat wel veranderen in de bios.
 
Gert als je die opstartdiskettes opstart vragen die waar de installatie moet komen die zullen je d- of e-schijf niet leegmaken hoor ,die opstart diskettes zijn eigenlijk gewoon bedoeld om een nieuwe installatie te starten ,omdat je in XP geen format C kunt uitvoeren vanuit dos

Je start ze op en die gaan vragen welke partitie moet geformateerd worden,dat gaan ze dan ook doen.
Dan gaat de setup een kleine windows install doen om je belangrijkste drivers te instaleren en je pc voor te bereiden op een nieuwe setup van de xp die je wil,je zal dus de 6 diskettes moeten invoeren net als vroeger een windows3.1 setup
Als ze alle 6 geinstalleerd zijn zal men vragen om je windows XP cd inte voeren en de setup te beginnen
Beter kan ik het niet uitleggen
nogmaals een OUDERE VERSIE VAN WINDOWS KAN JE NIET OVER EEN NIEUWERE ZETTEN daarom lukt het je niet .....op deze manier gaat het wel
 
Waarom zo moeilijk doen.
Gewoon bij het opstarten van de pc op F2 of DEL drukken en in de bios instellen dat de first boot cd moet zijn.
Dan pc opnieuw opstarten met cd in de cdrom lezer en dan installeren op de gewenste schijf.
 
Vanuit windows zal dat niet gaan, maar wel zoals yves het beschrijft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan