Installeren programma's op externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

ulla545

Steunend lid
Vip Lid
Hallo, hier ben ik nog eens met een vraagje. Ik ben mijn pc een beetje aan't opruimen en zou voor verschillende zaken een externe harde schijf willen aanschaffen. Nu mijn vraag : is het mogelijk programma's zo als Photoshop en PSP op deze externe harde schijf te installeren of kan ik daar alleen data op kwijt ? Ik zou dit willen doen omdat het nogal zware programma' zijn die veel plaats opeisen op de pc zelf. groetjes Ulla
 
ik denk dat dit mogelijk is.
een externe schijf kan dienen voor backups,foto,s en andere die je niet wilt verliezen als je c schijf eens crachst of indien je moet herinstalleren.ook kan je downlinken plaatsen die je later zo willen gebruiken om die software te downloaden dan dien je daar niet meer achter te zoeken.
 
Zware software (of zelfs software algemeen) is niet aangeraden te installeren op een externe harde schijf, tenzij het eventueel via USB3.0 gaat. USB gaat veel te traag en vraagt daarboven extra CPU vermogen... Dit is dus een stap terug dan... Indien dit niet gaat op de huidige interne HDD is het aangeraden een nieuwe (grotere en/of snellere) interne HDD te voorzien.
 
Zware software (of zelfs software algemeen) is niet aangeraden te installeren op een externe harde schijf, tenzij het eventueel via USB3.0 gaat. USB gaat veel te traag en vraagt daarboven extra CPU vermogen... Dit is dus een stap terug dan... Indien dit niet gaat op de huidige interne HDD is het aangeraden een nieuwe (grotere en/of snellere) interne HDD te voorzien.
een ander voorstel???
thxs.wivy
 
een ander voorstel???
thxs.wivy

Ja, heb reeds een alternatief vermeld. Het enige goede alternatief. Is je HDD te klein, koop een nieuwe of extra interne disk en installeer het daarop. Extern (via USB) is echt geen optie voor zulke software. Dan ben je fout bezig of is er structureel iets serieus fout aan je hardwareconfiguratie.
 
Ja, heb reeds een alternatief vermeld. Het enige goede alternatief. Is je HDD te klein, koop een nieuwe of extra interne disk en installeer het daarop. Extern (via USB) is echt geen optie voor zulke software. Dan ben je fout bezig of is er structureel iets serieus fout aan je hardwareconfiguratie.
ik lees en denk na!
 
Bedankt voor alle reacties, was nuttig heb terug iets bijgeleerd. groetjes Ulla

onderwerp mag gesloten worden

Ik ben fout volgens bepaalde personen, MIJN RAAD NIET VOLGEN! ik ben BGC, niet van TELENET!
mijn excuses voor de geleverde reactie, ik ben fout tov telenet-gebruikers! ikke domoor! ddragon80!
 
Wel, laten we je raad volgen en Adobe Photoshop installeren op een external USB 2.0 disk en dan de performantie van die applicatie eens vergelijken met dat van een lokaal geïnstalleerde Photoshop op een veel snellere internal SATA disk. OK? Ik kraak je voorstel helemaal niet af (zoals ook beschreven in de laatste PM), ik leg uit waarom dat niet een al te beste keuze is. Maar blijkbaar vat je dit om de één of andere reden zeer persoonlijk op?!?

En ja, we weten ondertussen dat je een BGC technieker bent. En de enige die dat niet leuk vind ben jezelf?!? Ik ben tot nu toe in PM's en op het algemeen forum zeer beleefd gebleven tov jou! Blijkbaar niet wederzijds.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan