Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allen,

Omdat ik het nu voor de 5e keer heb geprobeerd Windows 10 te installeren en dit wederom niet gelukt is graag jullie idee hoe dit op te lossen.
Via de Windows 10 icoon in de startbalk gestart met de down loading en alles gaat goed tot:

Upgrade van Windows uitvoeren start met Bestanden kopiëren t/m 100%, daarna Onderdelen en Stuur programma's installeren t/m 100% en daarna loopt het upgrade proces t/m 95% en is dan bezig met Instellingen configureren t/m 90% Hier gaat het steeds fout.
Systeem springt in een Black Screen en gaat opnieuw opstarten.
Hierna verschijnt de melding "Uw vorige versie van Windows herstellen", start hierna wederom opnieuw op komt terug met Windows 8.1
Windows update geeft dan: "Enkele updates zijn niet geïnstalleerd" Mislukt: 1 Update. Fout(en) 80070020 - 4001E. Er is een probleem met Windows update.
Gehele upgrade tot hier neemt ongeveer 2 uur in beslag. ?????

Systeem: ASUS R751L 17", HDD 280GB beschikbaar 204GB, Memory 8GB,
Wat gaat er fout en hoe dit op te lossen???

Grts.
Willem
 
reset de Windows update dan eens ...

Start een cmd-prompt "Als administrator uitvoeren"
Tijpe hier het volgende in:
net stop wuauserv klik enter
type dan de volgende opdracht rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution en klik op enter
geef als voorlaatste net start wuauserv in en klik op enter .
Geef als laatste wuauclt /resetautorization /detectnow en klik voor de laatste keer op enter .
nu dat gedaan is klik je start en open je de update pagina , geef de opdracht om te gaan zoeken naar updates ..
indien deze gevonden worden zullen deze ook geinstalleerd worden .
 
Inderdaad AV moet af staan. Als het goed is kan je die tijdelijk uitschakelen en dan mag je pc opstarten in die opgegeven tijd zoveel hij wil, dan blijft je AV uitgeschakeld tot die tijd verstreken is.
 
Beste,
Inmiddels heb ik alle hints opgevolgd, helaas tot nu toe nog steeds zonder resultaat.
Allereerst de hint van Qtex opgevolgd n.l. de procedure:
Start een cmd-prompt "Als administrator uitvoeren"
Tijpe hier het volgende in:
net stop wuauserv klik enter
type dan de volgende opdracht rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution en klik op enter
geef als voorlaatste net start wuauserv in en klik op enter .
Geef als laatste wuauclt /resetautorization /detectnow en klik voor de laatste keer op enter .
nu dat gedaan is klik je start en open je de update pagina , geef de opdracht om te gaan zoeken naar updates ..
indien deze gevonden worden zullen deze ook geïnstalleerd worden.

Dit heb ik gedaan met automatische update uitgeschakeld omdat anders een foutmelding komt dat het proces geen toegang heeft tot het bestand omdat het door een ander proces wordt gebruikt.
Hierna verliep de reset Windows update goed.
Hierna de opdracht gegeven voor het zoeken van een update en de update naar Windows-10 gevonden en opgestart.
Helaas ook nu weer tot precies dezelfde 98% en instellingen configureren tot 90%.

Opnieuw opstarten en systeem gaat terug naar Windows 8.1
Foutmeldingen blijven dezelfde: 8007002C - 4001E er is een probleem bij Windows update.

Dit was de 9e keer trachten te updaten.
Hiervoor heb ik een keer getracht via het Microsoft Windows tool "mediacreationtool" en het aanmaken van een USB flashstick een upgrade naar Windows 10 te maken maar ook hier weer exact tot dezelfde 98% resp. 90% en met een wat uitgebreide foutmelding nl.
0x8007002C - 0x4001E De installatie is mislukt in de fase: SECOND_BOOT met een fout tijdens de PRE_OOBE - bewerking.

Misschien heeft iemand hier iets aan en kan mij helpen.
Please!!

PS. Vanaf het 2e upgrade verzoek staat mijn AV scanner (BitDefender) uit. (Inactief)

ZOU EEN CLEAN INSTALL EEN OPTIE ZIJN OF IS DAT VOOR MIJ TE RISKANT??
 
een verse installatie van de Windows 10 ?
bedoel je hier dan een opstarten vanaf de Windows 10 dvd of usb stick is niet mogelijk tenzij je in het bezit ben van een Windows 10 licentie...
*de licentie verkregen door een upgrade word niet aanvaard voor het activeren van de Windows 10.

***tijdens het voorbereiden van de upgrade kun je ook aangeven om niets van je eigen bestanden of programma's te behouden , kies je deze optie verkrijg je dus ook in feite een verse Windows 10 maar is wel de map " Windows.old " aanwezig ..
deze word na 1 maand dan ook verwijderd door Windows zelf .
 
start een opdrachtprompt op als administrator en geef de opdracht sfc /scannow in ...
geeft deze scannow aan dat er fouten aanwezig zijn dien je de Windows 8.1 eerst te herstellen voordat je deze gaat upgraden ...
 
Hier het resultaat van de scan:
Naamloos.jpg
Helaas niet leesbaar, tekst is:
Windows Resource Protection found corrupt files but was unable to fix some of them.
Details are included in the CBS.log windir\logs\CBS\CBS.log.
For example C:\Windows\logs\CBS\CBS.log
Note that logging is currently not supported in offline servicing scenarios.
Ik heb deze logfile geopend en bekeken en daar een aantal(8) Found en Expected opmerkingen gezien die waarschijnlijk duiden op problemen in Windows 8.1
Dit alles gaat mijn kennis ver te boven.
Ik heb een OEM pre installed Windows 8.1 versie op mijn systeem. Heb het systeem zo gekocht in aug.2014
Hoe kan en/of moet ik een herstelling maken in deze versie?
 
je dient wederom een opdrachtprompt op te starten als zijnde de administrator ...
Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter

Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..
6b7b6a2108-Ashampoo_Snap_2014.04.10_17h20m45s_011_.png


Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !


Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

6b9a8e1a75-Ashampoo_Snap_2014.04.10_17h28m26s_012_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !

Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.

6bb1562777-Ashampoo_Snap_2014.04.10_17h30m17s_013_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..
 
Hier het resultaat van de scan en de restore.

Ashampoo_Snap_2015.08.17_14h31m57s_015_.jpg

Moeilijk te zien, ik heb geen idee hoe je een groter formaat kan maken.
Conclusie: The restore operation completed successfully.
The component store corruption was repaired.
The operation completed successfully.
 
ok ik heb je post effe wat aangepast ...
je had namelijk 4 x dezelfde afbeelding neer gezet ...

**terug naar je post ...
alles ziet er dus goed uit en de problemen die aanwezig waren werden verholpen ...
je mag indien je dit wilt controleren terug een opdrachtprompt opstarten als zijnde de administrator om vervolgens terug een sfc /scannow op te starten ....deze zou nu geen foutmeldingen mogen vermelden !

**je mag enerzijds nu ook verder gaan met het upgraden naar de Windows 10
aan u de beslissing .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan