Intel Core i7 3770 (Ivy Bridge) / 8GB / 1000GB / HDMI / USB3.0

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe kunnen ze het voor deze prijs leveren.

https://www.compusale.nl/index.php?module=producten&action=show&id=857&cpath=25_240&cat=240


Ik zit zomaar eens te rekenen en kom met dezelfde configuratie een behoorlijk bedrag hoger uit als ik zo'n pc met losse onderdelen zelf in elkaar zou moeten schroeven.
Alleen aan de processor ben je al de helft van het aankoopbedrag kwijt voor zo'n hele pc.

Een I7 met Quad core??????? Dacht dat er in een I7 6 processers zaten.
 
[h=3]De snelste: Intel Core i7[/h]
i7_prestatie.gif
De Core i7 is zoals gezegd de snelste processor lijn die er op dit moment leverbaar is. Ze zijn zeer geschikt voor mensen die het allerbeste vragen van hun computer. Zoals gamers of fanatieke internetten die dagelijks een paar u achter hun computer doorbrengen en daardoor wel wat geld uit willen geven voor de aller beste prestaties. Maar een Core i7 processor is ook geschikt voor mensen die een computer op de groei of voor een langere tijd willen kopen.
De Core i7 processoren beschikken over 4 of 6 processorkernen (cores) samen met de Turbo Boost waardoor 1 processorkern sneller gaat rekenen als de andere 3 cores niet worden gebruikt. Ook de 8-weg Hyper-Threading techniek die ook in de Core i5 zit is bij de Core i7 aanwezig. In theorie zou de processor bij 4 kernen 4*8=32 taken tegelijk kunnen doen. Dat is wel even een verschil met de 8 taken die de Core i3 tegelijk aan kan.
De extra HD video chip die bij de Core i5 aanwezig is, zit niet op de Core i7. Dit klinkt wellicht vreemd maar mensen die best wat geld uitgeven aan een goede processor zullen waarschijnlijk ook een goede losse videokaart aanschaffen voor de beste prestaties. Hou er dus rekening mee dat de Core i7 altijd voorzien moet worden van een goede videokaart.
Net zoals bij Core i5 familie zijn er verschillende Core i7 processoren.

  • i7-860
  • i7-860S
  • i7-870
  • i7-870S
  • i7-875K
  • i7-880

  • i7-920
  • i7-930
  • i7-940
  • i7-950
  • i7-960
  • i7-965 Extreme Edition
  • i7-975 Extreme Edition

  • i7-970
  • i7-980X
 
Er zijn inderdaad CPU's met 6 cores van Intel. Maar dit zijn de Xeon (Intel X5000) reeksen bij mijn weten. Dit in combinatie met Hyper Threading geeft 12 cores voor 1 CPU. Heb er op men werk zo enkeles servers met zo 2 CPU's. Dus 24 virtuele cores... is al wel de moeite. Die staan nog boven de Intel i7 reeks.

Intel i7 heeft 4 cores op Hyper threading (8x). Intel i5 heeft 2 cores op Hyper Threading (4x). En Intel i3 heeft 2 cores zonder Hyper Threading.
 
Maar de i7 3770 heeft er maar 4 en kost zo rond de 250 - 280 euro

Met een six core praat je al gauw over 500 - 600 euro per processor.

De duurste i7 processor heb ik een keer gezien voor rond de 1000 euro
 
Ik wil hier nog even iets toevoegen aan dit topic. Uit ervaring weet ik dat het belangrijker (meer nut heeft) is dat je een CPU hebt met minder cores die sneller is, dan een CPU met meer cores die trager is. Veel software gebruikt tot op heden nog steeds 1 thread om een bewerking uit te voeren. Dus wanneer je 8 cores hebt waarbij 1 redelijk traag verwerkt wordt omwille van de trage CPU snelheid + hyper threading deling (=/2), dan kom je uiteindelijk veel trager uit de hoek dan wanneer je 1 thread gebruikt welke gelijk is aan 1 snellere core zonder hyper threading.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan