Internet Explorer 9 Update mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

marfra10

Steunend Lid
Vip Lid
Hallo,
Misschien hebben nog gebruikers hetzelfde? De installatie van Internet Explorer 9 via Microsoft Update mislukt en geeft een foutmelding. Vandaag via Microsoft Update een hulpprogramma "System Update Readiness voor Windows Vista x64 systemen" ontvangen en geïnstalleerd. Daarna heropgestart en opnieuw geprobeerd, echter zelfde probleem. IE9 stopt de installatie na de taalinstellingen en voert terug naar het Update venster. Melding : mislukt, fout Code 800F081F
In juli 2011 heb ik IE8 geïnstalleerd zonder problemen en die loopt als een liertje. Op mijn nieuwe laptop had ik geen problemen met IE9.
Weet iemand een oplossing ?
 
welke taal instelling gebruik je op de vista ...diezelfde taal instelling moet je dan ook voor de ie9 handhaven ...
als deze niet over één komen krijg je dus deze fout ...
 
Hallo QTEX, dank voor de snelle reactie. Besturingssysteem én IE9 zijn in dezelfde taal : Nederlands
 
OK bij het ingeven van de betreffende fout code wordt ik naar de microsoft hulp forum door gelinkt en van daar uit wordt ik dan weer verder gelinkt met schijnbaar de oplossing ...
Troubleshoot problems when you cannot install Internet Explorer 9

lees aandachtig methode 1 2d alinea betreffende het sp2 met andere talen .. de oorzaak zou dus het sp 2 kunnen zijn !!
aangeraden wordt er dan ook om het Zelfstandige pakket met alle talen (http://www.microsoft.com/downloads/...06-2431-4d00-afa3-99ff6f22448d&displayLang=nl) om SP2 te installeren.
x86-pakket (http://download.microsoft.com/downl...bbbf-ee121eec0535/windows6.0-kb948465-x86.exe)
x64-pakket te installeren
 
Laatst bewerkt:
Hallo Qtex,
Ik heb jouw instructies gevolgd en heb KB948465 / VISTA / SP2 / x64 / Nederlands gedownload en gekozen voor "uitvoeren". Na accountbeheer kwam een venster met een groen loopbalkje : "installatie voorbereiden". Kort daarna kwam een nieuw venster : "SP2 is reeds geïnstalleerd". Dit was het dus. Eigenlijk heb ik IE9 niet dringend nodig, alles draait als een fluitje van een cent. Maar ik wil wel bijblijven, zij het zonder avonturen. Mocht je nog iets te binnen schieten, dan hoor ik het graag. Met vriendelijke groeten.
 
wat je kan proberen is om het zelfstandig pakket op te halen voor de installatie van de IE9..
dan verbreek je tydelijk je internet verbinding en vervolgens schakel je de firewal en je antivirus uit tot alles afgerond is ..
na de installatie van de IE9 zet je eerst dan je bescherming terug aan , en daarna maak je terug verbinding ..
deze werkwijze word in punt 5 weer gegeven ...
hier de link naar de IE9 plaats deze eerst op je buraeublad
 
Hallo Qtex,
Instructies stipt opgevolgd. Handmatige download IE9 x64 NL . Internet uit, Anti-Virus en Firewall uit. Start installatie IE9, loopt tot en met talenpakket en dan opnieuw "Installatie mislukt". Dus maar weer Anti-Virus, Firewall en Internet aan. Probleem nog niet opgelost.

Nota : het duurt langer dan normaal om op de site Pctuts Helpforum - Hulpforum voor computerproblemen en vragen te geraken. Mijn verbindingssnelheid is nochtans normaal en ligt rond de 60 Mbps down en 5 Mbps up.
Mocht je nog iets vinden voor IE9, dank vooraf, Vriendelijke groeten.
 
installeer eens malwarbytes free , laat deze na de instal eerst updaten ...
daarna sluit je alle geopende programma's en je doe een volledige systeem scan ...daarna volg je terug de laatst meegedeelde werkwijze

wat betreft jouw opmerking over het slecht openen van de pctuts pagina ; ook ik ondervind daar soms hinder van ...denk dat ze er aan het werken zijn !!!
 
Hallo Qtex,
Raad opgevolgd en Malwarebytes geïnstalleerd. Nadien snelle scan (aanbevolen) gelopen. Geen fouten gedetecteerd (zie onderaan). Internet eraf, Anti-Virus eraf. IE9 handmatig geïnstalleerd en weer van dat. Installatie mislukt. Dat weten we ook weer. Hierna het resultaat van de scan. Tot later eens en vriendelijke groeten.

Malwarebytes' Anti-Malware 1.51.1.1800
Malwarebytes : Free anti-malware, anti-virus and spyware removal download

Databaseversie: 7568

Windows 6.0.6002 Service Pack 2
Internet Explorer 8.0.6001.19120

25/08/2011 20:08:50
mbam-log-2011-08-25 (20-08-50).txt

Scantype: Snelle scan
Objecten gescand: 197775
Verstreken tijd: 2 minuut/minuten, 25 seconde(n)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 0
Registerwaarden geïnfecteerd: 0
Registerdata geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registersleutels geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerwaarden geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerdata geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Mappen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Bestanden geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)
 
ik zei een voledige scan ..zeker de eerste keer !!
*open je configuratischerm en klik op het onderhoudscentrum zet je UAC volledig uit ..je dient te herstarten

*open je configuratiescherm eens en klik op programma's en en geinstalleerde programma's ..
klik verder in de linker kant op ""geinstalleerde update's weergeven "" controlleert of de ie9 beta aanwezig is , indien deze er vermeld sta verwijder je deze ..
herstart je systeem en je vervolgt met de setup van de ie9

*controleer of je systeem aan de volgende minium eisen voldoe ...
Systeemvereisten Internet Explorer 9
Processor : Computer met een 1 gigahertz (GHz) 32-bits (x86) of 64-bits (x64) processor.
Besturingssysteem : Windows Vista 32-bits met Service Pack 2 (SP2) of hoger
Geheugen : Windows Vista 32-bits – 512 megabytes (MB)
Ruimte harde schijf : Windows Vista 32-bits – 70 MB

**indien dit tenslotte niet geholpen heeft dan zet je de UAC terug aan ..
en ben ik teneinde raad !!
 
Hallo Swake,

Internet Explorer 9 in 32-bits versie gedownload. Zodra ik echter op uitvoeren druk krijg ik de melding "Onjuiste versie van Internet Explorer (32-64 bits)".
Dit is blijkbaar nog niet de oplossing. Toch bedankt!
 
Hallo Qtex,
Eigenlijk moest ik het gezien hebben. Malwarebytes dus opnieuw laten lopen, ditmaal voor een volledige scan. Geen malware te zien. Het logje staat onderaan.
Daarna naar configuratiescherm, onderhoudscentrum en gebruikersaccountbeheer uitgezet. PC opnieuw opgestart. Opnieuw configuratiescherm, programma's en onderdelen, geïnstalleerde updates weergeven. Wat een lijst ... maar IE9 Bêta staat er niet tussen. Wel IE8 en het talenpakket voor IE8.
De systeemeisen zouden moeten voldoende zijn :
HP Pavillon m9380.be-a
Intel Core2 Quad CPU Q9450 @ 2,66 MHz x64
Windows Vista 64-bits met Service Pack 2
Werkgeheugen : 4GB - DDR3 - 64 bit - 1333MHz
HD 1 : 500GB Systeemschijf met 85% vrije ruimte
HD 2 : 250GB Dataschijf met 74 % vrije ruimte
HD 3 : 250GB Back-up schijf met 60 % vrije ruimte
Grafische kaart : NVIDIA GeForce 9600 GS
Audio : Realtek High Definition Audio
Printer : HP Photosmart C6280

Ik stel voor om het hierbij te laten maar voor de volledigheid stuur ik hierbij nog het logje van de Malwarescan.
In elk geval van harte dank voor uw talrijke tips. Mocht ik nog iets vinden dan laat ik het weten. Met vriendelijke groeten.

Malwarebytes' Anti-Malware 1.51.1.1800
Malwarebytes : Free anti-malware, anti-virus and spyware removal download

Databaseversie: 7568

Windows 6.0.6002 Service Pack 2
Internet Explorer 8.0.6001.19120

26/08/2011 12:26:42
mbam-log-2011-08-26 (12-26-41).txt

Scantype: Volledige scan (C:\|K:\|)
Objecten gescand: 498270
Verstreken tijd: 1 uur/uren, 31 minuut/minuten, 12 seconde(n)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 0
Registerwaarden geïnfecteerd: 0
Registerdata geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registersleutels geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerwaarden geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerdata geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Mappen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Bestanden geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)
 
Dan zie ik maar één ooraak meer. Malware
Doe eens wat qtex voorgesteld heeft.

ik zei een voledige scan ..zeker de eerste keer !!
*open je configuratischerm en klik op het onderhoudscentrum zet je UAC volledig uit ..je dient te herstarten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan