Internet Explorere versus Google Chrome

Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
dag ,

ik had al eens een oplossing gekregen om die meldingen van Google Chrome aandringen te verwijderen
maar ik stel me nog altijd de vraag : is Google Chrome beter dan Internet Explorer 9 die ik gebruik ?
ik hoor en lees dat ik beter I.E.9 zou wegdoen en Chrome installeren , maar is dat zo ?
jullie zullen daar wel ervaring mee hebben , jullie team en eventueel anderen

grtn
 
Ik ben van beide browsers geen fan.

Internet Explorer gebruik ik 1x per computer: Bij aankoop of herinstallatie Windows om een andere browser te downloaden. Verder gebruik ik deze niet en houd deze enkel als "reservebrowser".

Google Chrome ben ik geen voorstander van omdat deze zichzelf overal wilt opdringen, dit zowel op verscheidene sites als bij heel wat downloads.
En eenmaal je Google Chrome geïnstalleerd hebt, kan je deze moeilijk verwijderen zonder een chaos na te laten in je register.

Zelf maak ik gebruik van Pale Moon. Dit is een 64 bits Firefox kloon (zelfde functies als Firefox, maar dan rapper).
 
dank u ,
maar ik heb een 32 Bits
grtn

de Pale Moon installer laat je de keuze tussen een 32 bits browser en de 64bits browser
(aanbevolen is om op een 64 bits systeem de 64 bits browser te gebruiken daar deze sneller zou zijn ) tevens is er ook de mogelijkheid om het Dutch( Nederlands taalpakket ) te installeren .
opmerking : de 64 bits versie is echter nog in ontwikkeling beweerd men en je kan beter de 32 bits versie gebruiken
voor meer uitleg lees je best dit effe door ...Pale Moon - x64 builds
Ashampoo_Snap_2014.02.11_15h07m46s_005_.png
 
ik heb nu ruim een 30 minuten de Pale Moon webbrowser in gebruik en zoals al beweerd werd door onze Medewerker " Zer0Day " kan ik enkel maar bevestigen dat deze dus inderdaad sneller is dan de FireFox 27
ook laat deze je de mogelijkheid om de favorieten van je IE mee te nemen ...al bij al ben ik best te vreden met deze ...Pale Moon
Ashampoo_Snap_2014.02.11_15h50m36s_006_.png
 
georguy,

dat ik beter I.E.9 zou wegdoen

je IE 9 zit ingebakken in je Windows Vista, hou hem actueel en gebruik hem als reservewiel in de hoop dat je hem niet meer nodig hebt.

Google Chrome, daar pas ik ook voor: ik hou niet van spyware op mijn PC's.

Hoe je in Firefox je bladwijzers importeert vanuit Internet Explorer ("favorieten") kan je hier bekijken.

Met Peacekeeper kan je de snelheid van de verschillende browsers die op je PC geïnstalleerd zijn onderling vergelijken.
 
Goed of niet goed:vraagteken:

denberte,

er is hier geen "goed of niet goed" om de eenvoudige reden dat deze test dient om verschillende browsers op je eigen systeem te vergelijken ... een vergelijking maken van de prestaties van één bepaalde browser met de prestaties van deze browser op anderen hun systeem heeft dan ook geen enkele zin.

"Beter of minder goed", die zijn er dan weer wel ... maar zoals reeds aangehaald: enkel op je eigen systeem.
 
dag Grominet ;

heb eens die test gedaan voor mijn I.E. 9 en kreeg dit resultaat ( zie 2 bijlagen )
is dat nu goed of slecht voor mijn huidige Explorer browser of niet .
weet het niet

grtn
 

Bijlagen

  • resultaat  deel 1.JPG
    resultaat deel 1.JPG
    69.4 KB · Weergaven: 147
  • resultaat deel 2.jpg
    resultaat deel 2.jpg
    63.5 KB · Weergaven: 128
Hey georguy,

heb eens die test gedaan voor mijn I.E. 9 en kreeg dit resultaat ( zie 2 bijlagen )
is dat nu goed of slecht voor mijn huidige Explorer browser of niet .
weet het niet

Het antwoord op je vraag staat in bericht #11. ;)

er is hier geen "goed of niet goed" om de eenvoudige reden dat deze test dient om verschillende browsers op je eigen systeem te vergelijken ... een vergelijking maken van de prestaties van één bepaalde browser met de prestaties van deze browser op anderen hun systeem heeft dan ook geen enkele zin.

"Beter of minder goed", die zijn er dan weer wel ... maar zoals reeds aangehaald: enkel op je eigen systeem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan