Internet via 3G. Ik word langsaam gek!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Heb op mijn laptop (Acer Aspire 5740G een I5) een webstick (MedionMobile model S4113).
Internet opent heeeeeeeel langsaam. Een andere mogelijkheid is er op de camping niet.
Medion mobile 1.jpg
Het kan zelfs nog minder.
Medion mobile 2.jpg
Krijg wel de melding dat er een goede verbinding is???????? Maar geeft amper 246k aan.

Hoe kan ik op een redelijke manier toch mijn internet vlugger krijgen? Een homespot en dergelijke is niet in de omtrek.
Het duurt eeuwen voor mijn mail open gaat.
 
Gebruik je mobieltje als internet modem op je laptop ( dit is een optie om te overwegen !! )


Het is ontzettend handig voor onderweg, of als je internetverbinding eruit ligt.

Telecom aanbieders worden er niet blij van en sommige verbieden het zelfs en hebben er zelfs een clausule in hun algemene voorwaarden vermeld staan :
dus lees eerst je algemene voorwaarden er op na of het gebruik van een internet verbinding via je mobiele telefoon met je laptop wel toegestaan is .


Men kan Zonder gebruik van een extra applicatie, en door een paar gemakkelijke instellingen te doen in je computer deze verbinding aanmaken.
Een vereiste is dat er Bluetooth aanwezig is op je laptop en op je mobiele telefoon .


Om te beginnen is het gewenst om een onbeperkt data abonnement te hebben voor je mobiele telefoon.
Als je dit niet hebt loop je het risico dat je eind van de maand een dikke rekening van je provider krijgt.
En daar zit natuurlijk niemand op te wachten.
Dus kijk hiermee uit!


De eerste stap is om een verbinding op te zetten van je mobiele telefoon met je laptop via een bluetooth verbinding.
Schakel op beide apparaten de optie bluetooth in en zoek op je laptop naar je telefoon in de bluetooth console onder configuratiescherm.
Stel een beveiligingssleutel in met het oog op veiligheid en accepteer op je telefoon de binnenkomende verbinding.
Je Laptop verteld je dan dat er een nieuwe standaard modem via bluetooth gevonden werd.


Om enige verwarring te voorkomen met andere mogelijke verbindingen zet je de andere draadloze verbindingen uit.
In de netwerkverbindingen van je laptop start je de wizard ‘nieuwe verbinding maken’.
Kies de volgende serie opties: ‘verbinding met het internet maken’ --> ‘ik wil handmatig een verbinding instellen’ --> ‘verbinding maken via een inbelmodem’.


Geef de verbinding een naam, hier maakt het niet zoveel uit wat je invult.
Bij telefoonnummer vul je de gegevens die bij jouw provider horen.


*99***1# is voor KPN, Debitel, Orange, Tele 2 en Telfort gemigreerd van O2.
*99# is voor Vodafone, T-Mobile, Telfort en Proximus.


Zoek bij jouw provider de juiste gebruikersnaam en wachtwoord.
Deze zijn te vinden in de afbeelding hieronder.
De overige 2 opties onder deze gegevens zet je uit om te voorkomen dat je zinloos of per ongeluk het GPRS netwerk belast.
Dit in verband met de ‘fair use policy’ en datalimiet van je provider, en je bankrekening dus.
Nu is je verbinding klaar voor gebruik.
Waarschijnlijk moet je bij het maken van de verbinding nog wel toegang verlenen op je mobiele telefoon.
Voor Windows Mobile zijn nog wat extra instellingen vereist...

een paar instellingen per provider ...

Bekijk bijlage 10802
 
Ik heb een GSM met kaart van Telenet. Gebruik die maar in nood. Als ik een speciaal abo moet nemen om ook met mijn telefoon op internet te kunnen, dan komt dit duur uit.
Normaal zijn we tijden het seizoen (maart tot oktober) op de camping vanaf donderdagnamiddag tot zondagavond.
Heb voor thuis een Telenet pakket die me +/- 75€/maand kost. Hier nog een abonnement supplementair nemen voor internet, doe ik niet.
Via medion heb ik een gsmkaartje en voor 4€/maand kan ik dan voor 400mb op internet. Ik wens alleen mijn mails en PcTuts te kunnen raadplegen.
Mails met powerpoints open ik niet. De mails worden niet ingenomen maar worden op de server bekeken. Updates komen er niet binnen tenzij ik daartoe toestemming geeft om te downloaden. Krijg wel een verwittiging dat er zijn, maar dat is ook alles.
Het medionkaartje ondersteund 3G. Dacht dat dat toch tamelijk vlot zou gaan. Maar via Zita.be van Telenet mijn webmail openen duurt toch zo 10 minuten. Telkens dat ik klik om een mail te bekijken nogmaals 1 minuut voor er reactie komt.
Thuis op mijn wifi of op de kabel gaat alles heel vlot. Ook via Outlook 2010. Maar op de camping, dikke pech met die verbinding.
Ik dacht dat er instellingen konden veranderd worden zodat het een beetje redelijk vlot verloopt.
Ben gisteravond 20 minuten bezig geweest voor ik mijn mail te zien kreeg.
 
aangezien je dus op een Camping zit ben je afhankelijk van wat de Camping uitbater ter beschikking stelde ....maar tevens ook waar hij deze acces points beschikbaar steldt..
waarschijnlijk lig je juist op het uiterste wat deze aankan .
hierbij bedoel ik dan de afstand gemeten tussen deze router en jouw computer !


**vraag de Camping uitbader om een camping plaats dichter bij een acces point !! (lachen)
 
de snelheid van je internet is ook afhankelijk van de gebruikte stick: ik bezit er twee vandaar mijn opmerking!
Huawei 3565, 'n trage en Huawei E369 de snelle! Bekijk es de eigenschappen van je stick.
de E369 heb ik me aangeschaft via conrad electronics 25,00€, ben er uiterst tevreden mee.
Ook de coverage van de provider speelt een rol uiteraard.Medion=Base,KPN, ??? Orange, wie weet het nog?
 
aangezien je dus op een Camping zit ben je afhankelijk van wat de Camping uitbater ter beschikking stelde ....maar tevens ook waar hij deze acces points beschikbaar steldt..
waarschijnlijk lig je juist op het uiterste wat deze aankan .
hierbij bedoel ik dan de afstand gemeten tussen deze router en jouw computer !


**vraag de Camping uitbader om een camping plaats dichter bij een acces point !! (lachen)

Er is géén acces point op de camping. Er zijn wel plannen om Telenet hotspots te maken. Maar Telenet zal deze maar op 3 plaatsen zetten. Niets meer.
 
de snelheid van je internet is ook afhankelijk van de gebruikte stick: ik bezit er twee vandaar mijn opmerking!
Huawei 3565, 'n trage en Huawei E369 de snelle! Bekijk es de eigenschappen van je stick.
de E369 heb ik me aangeschaft via conrad electronics 25,00€, ben er uiterst tevreden mee.
Ook de coverage van de provider speelt een rol uiteraard.Medion=Base,KPN, ??? Orange, wie weet het nog?

Het gaat om een HUAWEI S4113. Een paar maand geleden aangeschaft.
Medion gaat hier via Base
 
Er is géén acces point op de camping. Er zijn wel plannen om Telenet hotspots te maken. Maar Telenet zal deze maar op 3 plaatsen zetten. Niets meer.

dus als ik het goe versta , dan probeer jij een draadloze internet verbinding aan te maken van buiten de Camping en ben je zelfs verwonderd dat dit gepaard ga in een zéééér trage verbinding ...!
 
dus als ik het goe versta , dan probeer jij een draadloze internet verbinding aan te maken van buiten de Camping en ben je zelfs verwonderd dat dit gepaard ga in een zéééér trage verbinding ...!

Ik veronderstel dat als ge een 3G verbinding wilt maken met een stick, dat dit ongeveer even vlug moet gaan als met een GSM. Het hoeft niet zo snel, maar nu is het niet te doen.
Die stick, hebben ze er voor gemaakt. dus zou moeten redelijke verbinding geven. Heeft een aparte belkaart met 3G.
Ik vermoed dat ge dit systeem niet zo goed kent. Is ook niet zo algemeen gekend. Wordt ook weinig gebruikt. Maar de 3G kaartjes worden ook rechtstreeks in bepaalde tablets gestoken om verbinding met internet te kunnen maken.
 
ok , ik ken deze stick uiteraard niet ...heb ook niets draadloos in huis !
zou het kunnen dat er meer draadloze opties open staan op je laptop die dan wellicht voor problemen zorgen met de stick ?
 
dus als ik het goe versta , dan probeer jij een draadloze internet verbinding aan te maken van buiten de Camping en ben je zelfs verwonderd dat dit gepaard ga in een zéééér trage verbinding ...!

Ik vermoed dat je ergens de mist ingaat met de draadloze technologiën. WiFi (Access Points etc) en Wireless 3G zijn niet hetzelfde. 3G is het mobiel aanbod met ongeveer dezelfde dekking als GSM. WiFi draadloos is dus niet hetzelfde als 3G draadloos.
 
ok , ik ken deze stick uiteraard niet ...heb ook niets draadloos in huis !
zou het kunnen dat er meer draadloze opties open staan op je laptop die dan wellicht voor problemen zorgen met de stick ?

Als er geen wifi is, dan kan er ook geen verbinding open staan.
 
Heb zopas geprobeerd met mijn Nokia C2-00 een verbinding te maken met Nokia suite. Heb wel mijn medion kaartje moeten inpluggen en selecteren want mijn Telenet kaart zit er ook nog in.
Krijg de modem maar krijg foutmeldingen. Mogelijks heeft het thuis te maken met de vele verschillende verbindingen. Kan dus die verbinding niet selecteren maar zie ze wel staan.
 
blijkbaar ben ik ergens verkeerd afgeslagen ....dank je Ddragon om dit te verduidelijken ..
 
Je kan eens zien hoeveel de latency betreft. Volgens mij gaat daar het probleem zitten dat die veel te hoog is.

Code:
ping www.google.be

Een normale verbinding gaat tussen de 15 en 35ms zitten. 3G verwacht is sowieso hoger. Laten we zeggen dat een latency naar China ongeveer 300 a 400ms bedraagd. Om je een gedacht te geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan