Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een internetradio gekocht (Logitech UE Smart Radio), maar de ontvangst reikt maar tot op 6 meter van de WiFi modemrouter; op grotere afstand valt de verbinding weg. Daarentegen kan ik met mijn laptop probleemloos online zenders beluisteren tot meer dan 20 meter afstand. Het probleem ligt dus niet aan een zwakke router of signaal? Bestaat de mogelijkheid om de ontvangst van de radio te verbeteren vb. door het instellen van een ander routerkanaal of het plaatsen van een repeater elders in huis of werkt dat niet voor internetradio's?
 
Volgens mij moet er iets defect zijn in deze Smart Radio.

6 meter vanaf een draadloze router zonder storingselementen is niets. Deze afstand moet veel meer kunnen zijn.

Omdat je zegt dat de laptop gemakkelijk 20 meter draadloos kan overbruggen, betekend dit dat de ontvangst over deze 20 meter goed zou moeten zijn met elk ander goed werkend apparaat. Al moet je wel rekening houden dat sommige apparaten een iets slechtere antenne kunnen hebben met hierdoor wat slechter ontvangst. Ik geloof niet dat Logitech apparaten op de markt brengt met maar 6 meter ontvangst bereik.

Je zou een ander kanaal kunnen proberen, maar omdat de laptop wel probleemloos werkt tot 20 meter, denk ik ook niet dat daar het probleem zal liggen.

Je kunt een repeater of zelfs meerdere repeaters kopen, dit zal de uiteraard ontvangst verbeteren, maar hier ligt volgens mij het probleem niet en zullen dit onnodige onkosten zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan