ip adress hulp op afstand

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,

ik zit met het probleem van hulp op afstand dat lukt bij niet en als ik op probleem oplossen druk dan krijg ik een antwoord

en het heeft iets te maken met mijn ip adres of weten julie hier mij te helpen of hoe moet ik dat oplossen

gr luc
 
wat bedoel je met hulp op afstand ..er zijn 2 mogelijkheden
1..microsoft hulp op afstand in roepen
.2.. of de hulp inroepen van een andere persoon al dan niet van je eigen vriendenkring .! als je deze optie bedoelde..
is het dan ; dat een andere jouw zal helpen of eerder dat jij een ander gaat helpen ..in ieder geval moet er een uitnodiging tot hulp op afstand verstuurd worden en deze dient dan aanvaard te worden ,
hulp op afstand is mogelijk met easy connect ...
om easy connect te gebruiken dien je in de contact gegevens van de andere te staan en visa versa..

opmerking in dien je de eerste keer hulp op afstand gebruikte of gebruikt heb bijv ; op een andere pc dan dien je deze hier op de pc waarvoor je de hulp inroep ook easy connect te innitialiseren

mocht je géén connectie kunnen aanmaken gebruik dan het WINDOWS Internet Connectivity Evaluation Tool
Internet Connectivity Evaluation Tool

Hulp op afstand werkt alleen als de test voor het NAT-type (Network Address Translator) en de test voor UPnP-ondersteuning op uw computer slagen.

Als uw computer zich in een bedrijfsnetwerk bevindt, kan een helper binnen uw lokale netwerk mogelijk verbinding maken via uw persoonlijke IP-adres. Het is ook mogelijk dat de netwerkbeheerder groepsbeleid of een firewall heeft ingesteld om verbindingen met uw computer te blokkeren.


Problemen met de verbinding op uw computer handmatig oplossen

1.
U kunt Hulp op afstand als volgt openen: klik op de knop Start.
Typ Hulp op afstand in het zoekvak en klik vervolgens in de lijst met zoekresultaten op Windows Hulp op afstand.
2.
Klik op Iemand helpen die u heeft uitgenodigd.
3.
Als u Easy Connect nog nooit hebt gebruikt, klikt u op Easy Connect gebruiken.
Als u Easy Connect al eerder hebt gebruikt, kunt u kiezen in een lijst met contactpersonen.
Als u iemand wilt uitnodigen die niet in de lijst met contactpersonen staat, klikt u op Een nieuwe persoon helpen.
4.
Als het niet lukt om de verbinding tot stand te brengen,
klikt u in het dialoogvenster Hulp op afstand op Probleem oplossen en volgt u de instructies.

NOTE:
Als de probleemoplosser geen problemen op uw computer vindt, ligt het probleem mogelijk aan de computer waarmee u verbinding wilt maken. Vraag de persoon die u wilt helpen, om de probleemoplosser uit te voeren.
 
Laatst bewerkt:
Zou je ons eventueel de exacte boodschap kunnen mededelen die je krijgt bij het tot stand brengen van je "hulp op afstand" probleem aub?
En zoals qtex reeds vraagt, probeer je iemand anders te helpen of omgekeerd?
Ik weet wel dat zo'n hulp op afstand "connectie bestand" slechts enkele minuten geldig blijft, daarna werkt het nietmeer en moet er een nieuw bestand gecreëerd worden.
 
hoi

als ik via msn hulp op afstand wil doen met een vriend dan moet hij apcepteren dan krijg ik een ww die ik dan doorgeef aan hem hij bevestig dat maar kan dan geen verbinding krijgen met mijne laptop
als ik dan op probleem oplos druk krijg ik iets het ip adress
dat ik geen ip adress kan vinden of zoiets of niet berijkbaar
dus wat kan ik daar aan doen

gr luc
 
Voor Remote Assistance of gewoonweg hulp op afstand wordt er een remote desktop sessie tot stand gebracht. Hierbij wordt poort 3389 gebruikt. Maw, er wordt een connectie tot stand gebracht tussen 2 computers en de "helper" connecteerd op jou systeem, vb 192.168.0.1:3389. Wat wilt zeggen, IP Address:port.
Nu om het even simpel te houden, poort 3389 (outbound traffic) moet openstaan in de firewall. Om snel te weten of hier het probleem zit kan je bijvoorbeeld je Windows firewall even uit zetten (disablen). Let wel, zet hem enkel uit om dit te testen! Indien je een andere firewall gebruikt dient deze geconfigureerd te worden hiervoor.
 
Laatst bewerkt:
de ts spreekt over hulp op afstand van uit msn ...daarom dat ik eerder denk aan een instelling die niet aansta bij msn zelf ...ik kan hier niet nagaan of dit ook zo is daar ikzelf géén msn gebruik

Bekijk bijlage 7287
 
Laatst bewerkt:
Bedankt qtex voor de verwijzing. Dit deed een belletje rinkelen. ;)
Hier een screenshot van de instelling welke je moet aanvinken voor het toelaten van hulp op afstand. Aangezien ik een Engelstalige windows gebruik is het mss iets anders. Je kan deze vinden in Configuratie scherm - Systeem.

RDP.jpg
 
je zie we vullen elkaar hier aan...

om tot bij het scherm te komen dat Dragon gepost heeft ..
open je configuratiescherm..
klik vervolgens op de tap systeem..
daarna klik je links op Instellingen voor externe verbindingen ..
zet nu het vinkje aan bij verbindingen van hulp op afstand met deze computer toestaan en bevestig met toepassen en ok
je ziet ook van onderen de 3 opties staan daarmee kun je de andere toestemming geven om jouw buraeublad over te nemen ..
 
Laatst bewerkt:
Teamwork... ;)
Ja, zoals ik net zei, ik heb hier een Engelstalige Windows. Control Panel - System and Security - System - Selecteer links "Remote Settings".
Of klik rechts op het "Mijn Computer" icoontje op je desktop indien dit aanwezig is (of Computer in het start menu) en selecteer helemaal beneden "Eigenschappen" Dan kom je ook in het "Systeem" venster. En daar staat dus links "verbinding op afstand" (Remote Settings)?
 
Laatst bewerkt:
Kan je eerst en vooral al eens laten weten welke router je gebruikt om met internet te connecteren aub? (Merk, type, ...) Aangezien je op het net kan heb je zowiezo een public IP address. Dus er moet een reden zijn waarom hij dit niet ziet. Ik vermoed dat het probleem in je router zit. Ik denk hierbij aan het uitschakelen van de ping reply ofzo. Normaal zou RDP over NAT moeten werken, dus daar ligt het niet aan.

Ik heb hier trouwens nog een link gevonden welke je probleem misschien kan oplossen. Het is een KB van Microsoft zelf (engelstalig).
http://support.microsoft.com/kb/921047
Hier passen ze de invitation file manueel aan met je public IP address...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan